Rare plek vliezen gebroken..!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammz, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hier gewoon thuis in bed. Was net gaan liggen toen ik opeens een knap voelde. Sprong in een reflex direct uit bed (had namelijk geen matrasbescherming gelegd) en dus een vloedgolf op de grond naast het bed :D.

2. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier stond ik in het zonnetje in de tuin mijn teennagels te lakken. Ik kon er niet zo heel goed bij dus ik stond met 1 voet op de grond en met mijn andere voet op een trappetje. Het was ineens heel nat ha ha.

Ben blij dat het niet in de supermarkt gebeurd is ofzo :)

3. Humava

Humava Niet meer actief

Op de wc in het ziekenhuis. Ik hield het netjes :p

4. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    In het ziekenhuis zijn ze door geprikt ben toen bleek ze in het vruchtwater te hebben gepoept. Schijnt trouwens een familie iets te zijn of je vliezen wel of niet uit zich zelf breken. Bij mijn moeder zijn ze ook beide keren door geprikt

5. Faith1988

Faith1988 Lid

1 mei 2013
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier tijdens een lachbui op de bank. Ik riep heel hard ik heb in mijn broek geplast, omdat het maar een klein golfje was (dochter lag zo diep ingedaald dat het alleen begon te stromen als ze bewoog). Toen het nog een keer gebeurde binnen 2 minuten wist ik pas zeker dat het mijn vliezen waren die gebroken waren.
    Gelukkig geen rare plek dus, alhoewel dat ook wel een leuk verhaal is om later te vertellen

6. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

31 jan 2012
    352
    1
    16

Haha hier precies hetzelfde!
    Ik hoorde het ook echt!
    Was ook onverwachts bij 36+6, dus ook even lichte paniek bij manlief ;)

7. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hihi, ja dat is wel iets vroeg.
    Mijn vriend stond ook direct vol met adrenaline :D. Direct taxi willen bellen om ons naar het ziekenhuis te brengen. Gelukkig kon ik mijn hoofd koel houden en hem eerst het ziekenhuis laten bellen. Hoefde pas de volgende ochtend voor controle te komen zolang er nog geen weeën waren. Ik heb nog heerlijk kunnen slapen......mijn vriend heeft die nacht geen oog meer dicht gedaan :p

Oh en las iemand die zei dat het familie bepaald is of je vliezen breken, maar volgens mij is dat niet waar. In mijn geval in ieder geval niet. Mijn moeder heeft 5 kinderen gehad zonder dat eerst de vliezen waren gebroken. Ook mijn zus is 3x bevallen zonder en ook bij mijn zusje begon het gewoon met weeën. Ben dus echt de enige waarbij eerst de vliezen braken en waarbij de weeën pas daarna volgden (14 uur na het breken van mijn vliezen begonnen de weeën en 5 uur later was de kleine man er).

8. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    De eerste keer heel saai doorgeprikt in het ziekenhuis bij 10 cm ontsluiting.

De tweede keer kwam er een scheurtje in toen me schoonmoeder op de stoep stond. Snel een andere broek aan, want ik dacht dat ik in me broek had geplast. Dus de verloskundige gebeld om te laten controleren. Ze zegt: doe je broek maar even uit, dan ruik ik even. EN plons... daar was de vloer nat. Geen twijfel dus meer.

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Haha bij mijn zoontje heel saai op de bank,
    maar achter af hebben we er wel om moeten lachen hoor. Ik was 36.2 weken zwanger, lag op de bank en ineens voelde ik "pang" in mijn buik, Ik gilde de naam van mijn man, die schrok en probeerde me gelijk aan een arm overeind te hijsen, waardoor de poes die op me lag schrok, die klapte zich aan mijn schouder vast en ondertussen probeerde ik met mijn hand tussen mijn benen alles wat tegen te houden.. Mijn eerste gedachte was ook, ik lig hier gewoon te plassen en kan het niet eens tegen houden.. haha.
    Uiteindelijk was de bank niet eens nat volgens mij, wel mijn kleren die waren echt super nat.

Droge kleren aan en het ziekenhuis gebeld en we mochten langs komen om te checken of het echt om vruchtwater ging. Dat ik vertelde dat het eruit stroomde maakte niet echt indruk. In het ziekenhuis moest ik in een stoel gaan zitten, komt die verpleegkundige met een wattenstaafje naar me toe, zegt ze: Doe maar even je broek omlaag dan kijken we of het echt om vruchtwater gaat. Ik zei verbaast, maar dan wordt alles drijf nat hoor. (had 2 kraamverbanden in) Ze keek me lacherig aan en zei, valt vast wel mee hoor. Goed joh. Broek, slipje en kraamverbanden omlaag, "flats" hele plens water oven mijn broek, sokken, alles weer drijfnat. Stond ze zo verbaast te kijken met haar wattenstaafje.. en zei ze een beetje beteuterd.. ja dat is wel vruchtwater ja, daar heb ik deze eigenlijk niet voor nodig. Haha.. ;)

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik had het in eerste instantie helemaal niet door. Was aan het werk en vond dat ik wel beetje veel afscheiding had, maar had gelezen dat dat wel vaker voorkwam. Eind van de dag zag ik ook beetje slijm en toen op weg naar huis de verloskundige toch maar even gebeld. Mocht langskomen en bleek dus vruchtwater te zijn. Oeps! Dat was dus meteen mijn laatste werkdag ;) volgende ochtend had ik een zoontje.
    Het was een hoge vliesscheur, daarom kwam er niet zo veel uit

11. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Hier ook bij de zwangerschap van mijn 4de kindje.
    Pats boem op het toilet. Wel de hele vloer nat en hele vieze zoete geur.
    Ook was mijn kindje toen nog niet ingedaald en heb ik 24 uur plat moeten liggen voordat ik naar het ziekenhuis mocht om de weeen op te wekken.

De andere kindjes had ik eerst weeen en zijn mijn vliezen in het ziekenhuis doorgeprikt.
    Mijn 5de kindje was een keizersnede.

12. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Hier precies op de uitgerekende dag op bed. Zou die ochtend mijn om 8 uur moeten melden in het ziekenhuis om ingeleid te worden. Rond half 4 werd ik wakker, naar de wc was ik mijn slijmprop verloren. Weer in bed voelde ik iets knakken. Heel snel weer naar de badkamer en precies voor de wc flats.... hij had alleen in het vruchtwater gepoept dus toen om 4 uur gelijk naar het ziekenhuis en een kleine 8 uur later was ons mooie mannetje er.

13. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik had het idee dat ik moest poepen. Op de wc pats

14. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Midden in de schoenen winkel bij de jongste!

15. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    In t ziekenhuis zijn ze doorgeprikt. Maar was zo'n golf dat de ziekenhuisverloskundige ook nat was :D die kon zich meteen omkleden erna haha

16. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Eerste keer doorgeprikt op het ziekenhuisbed. (ziekenhuisbevalling)

Tweede keer doorgeprikt op bed. (thuisbevalling)

17. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D zo zie je maar dat het je echt kan overvallen

Leuk om te lezen allemaal!

18. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL

Haha ja best wel, dacht ik ga toch vast weer overtijd, maar precies op de uitgerekende datum bevallen :D

19. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    2x ziekenhuis doorgeprikt dus heel saai :D:D:D

20. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Voor de wasmachine:D Wou nog net even een wasje draaien. Heb ik toen maar laten zitten;)

Deel Deze Pagina