rare plekjes op been.

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaR, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Dit is zo te zien exeem mijn dochter heeft deze plekjes vooral op haar benen.
    Hier een zalf gekregen van de ha helpt prima. Je zou ook als je kind in bad of onder de douche is geweest je kind een beetje insmeren met baby olie.

Denk niet dat je er voor naar de ha hoeft maar. Je kunt dus wel de assistenten bellen voor zalf.

2. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ik denk dat het de vijfde/zesde ziekte is. (Kinderziekte) de kindjes van mijn collega hadden het laats ook, maar dan in hun gezicht. Rode plekken maar voelde niet pijnlijk en jeukte ook niet. Inderdaad gewoon goed insmeren dan gaat het vanzelf weg :) succes

3. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Wij zijn geen dokters hier. Ga gewoon met je kleintje naar je huisarts en ga vooral niet smeren met van alles en nog wat. Laat eerst iemand die er verstand van heeft ernaar kijken.

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Bedankt voor de reacties.. Zelf denk ik niet dat het ringworm is. Mijn nichtje heeft dat wel eens gehad en dat zag er toch wel heel anders uit.

Mijn dochtertje heeft toen ze een maand of 2 was ook een hormoonzalf gehad omdat ze toen last had van de huid bij haar hals, die lag toen helemaal open. De kinderarts raadde mij toen aan om met eczeem geen vaseline te gebruiken?

Ik probeer dat spul van VSM wel en als het over een week nog niet minder is bel ik wel ff naar de huisarts.

5. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Groot gelijk! Succes. ;)

6. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik zeg gewoon naar de ha gaan! Waarom zou je wachten?

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    hoeft niet per se ringworm te zijn, kan ook andere schimmel wezen. heb zelfde plekken gehad en mooi wel schimmel! zeker omdat eerst 1het had en nu beiden.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind dit nou typisch iets wat je aan een arts hoort te laten zien. Blijkbaar is het besmettelijk anders zouden ze het niet allebei hebben, en vanaf een internetforum ia het lastig diagnosticeren, vooral door leken.

9. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja is misschien ook wel zo, maar vind het zo stom om voor een paar plekjes, waar ze geen last van hebben, naar de huisarts te gaan.. Had zoiets van vraag het eerst even hier, misschien is er wel iemand die het herkend. Naar de huisarts gaan kan altijd nog..

10. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

anders als je niet langs de huisarts wilt kan je even op het consultatie bureau binnenlopen?

11. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Ik heb het ook. Is bij mij gewoon weg een ongelofelijk droge huid. Hier helpt bodylotion etc. het beste.

En mocht het niet werken bij de kleintjes gewoon even naar de ha toe.

Deel Deze Pagina