Hoi meiden! Mijn zoontje is nu bijna 3 maanden en krijgt 5 Nutrilon Forte voedingen 180/6/2 schepjes Nutriton. Het is een flinkerd van al 65 cm en bijna 7 kilo Zijn voedingstijden zijn 07.00/11.00/15/00/19u en 22.00 (met een badje) Na zijn fles van 19u slaapt hij daarna ZO vast dat we hem echt praktisch wakker moeten "slaan"..(grapje he.) maar zo is het wel! Hij wordt dus alleen wakker met een badje..Wanneer we hem wakker maken door hem op het aankleedkussen te leggen is hij sinds een week zo verschrikkelijk knorrig en begint gelijk te huilen... Het badje vindt hij wel heerlijk en hij is daarna supervrolijk en drinkt erna halfslapend zijn fles in principe bijna leeg! We hebben al eens geprobeerd om hem wakker te maken en de fles te geven maar dat werkte niet..hij was dan te slaperig..vandaar het badje! Wat zouden jullie doen??? Sowieso zullen we dan de voedingen op de dag moeten verhogen om aan ze hoeveelheid cc's en scheppen voeding te blijven..210/7 zou het dan worden...
Wij hadden hetzelfde probleem, en toen zei de KA; waarom slapende honden wakker maken? Als ze het trekt een hele nacht... laat ze dan maar slapen. En dan overdag zelf kijken of ze genoeg heeft aan de huidige flesjes, en anders wat meer geven. Dat je zoontje knorrig is is denk ik omdat je hem uit zn slaap haalt.. zelf ben je er ook niet zo van te spreken denk ik? haha
He hoi, wij hebben nooit opgehoogd als er een fles afging. Of iig niet van 5 naar 4. Dat hoeft niet hoor. Er is een max en een min he. Ik dacht ook dat Noor dat nooit zou pikken, maar het ging prima. vond het ook heerlijk dat er weer wat meer ruimte kwam. Je hebt immers nog 200cc over voor als je kindje eens extra hongerig is of zo. Idd niet wakker maken en lekker laten slapen. Anders verstoor je alleen maar het slaapritme.
Thanks voor jullie antwoorden! We gaan het wel eens aankijken wat hij doet dan! Wel in het weekend, aangezien we allebei werken natuurlijk.. Spannenddd haha
Hij is nog wel jong hoor.. Ondanks het gewicht.. Maar als hij het zelf duidelijk aangeeft (dus doorslaapt zonder kik) dan is het zo.. Alleen omdat je Forte geeft, twijfel ik nog even. Je jochie is nu extra voldaan door de Forte. Maar misschien zou hij op standaard wel gewoon 5 flessen willen. En dan is hij misschien wel groot, maar daardoor hebben ze ook wat extra's nodig.. Dus ik twijfel of je nou door de Forte eigenlijk die 4 flessen forceert Snap je?
oei, ik zie nu pas dat je kindje 2 maanden en 3 weken is. Dacht 3, maanden en 4 weken. Wij zijn namelijk met 4 maanden op 4 flessen overgegaan, vandaar. Wij zijn op een gegeven moment gestopt met de laatste fles, toen we haar er voor wakker moesten maken. Maar ik zit me gek te denken waar we dan die 5e fles instopten. Ik gok dat ze haar eerste fles dan eerder dan 7 uur kreeg. Sorry
feline sliep ook al vanaf 3 maanden de klok rond we zijn toen de eerste en de laatste fles 210+7 gaan geven we hebben haar gewoon een keer niet wakker gemaakt en toen sliep ze gewoon de hele nacht door dus ik zou zeggen probeer het een keer en als hij wel doorslaapt even kijken of hij alert is als hij wakker word
Je hoeft niet persé een fles te laten vallen natuurlijk..je zou ook gewoon de tijden een beetje kunnen verschuiven..Ons meisje krijgt ook gewoon 5 flessen, maar dan om de 3 uur..Om 8.00, 11.00, 14.00, 17.00 en 20.00 en ook zij slaapt prima de klok rond... Ook kreeg ik van het cb te horen, dat je pas echt overgaat op 4 flessen als je kindje fruit én groenten krijgt als bijvoeding..(vanaf ong. 6 maanden..) Succes!
Ik zou eerst eens gaan kijken of je kind ook minder flessen wil als je standaard i.p.v. forte geeft. Daarnaast, ik zou geen flessen van 210/7 gaan maken. 180/6 is qua grootte een mooi maximum voor een fles. En wil je kind er daan 4 van i.p.v. 5, dan zal dat echt genoeg voor hem zijn (de ene dag 4, de andere dag 4 kan natuurlijk ook nog, hangt af van wat hij wil).
Onze zoon zit sinds 2 dagen ook op 4 voedingen Zijn schema: 8u 12u 16 à 1630u 20.30 en dan slaapt hij nadien door tot 's morgens Hij geeft zelf aan wat hij wilt natuurlijk. We maken hem niet wakker want als hij honger heeft, horen we het wel. Heb t besproken met arts en die zei dat het geen kwaad kon maar dat we de fles dan iets groter moesten maken. Onze kleine weegt nu 7.240gr en is 64 cm groot! Een heel brokske hihi. Hij valt ook niet af en blijft maar groeien dus maak ik me geen zorgen. Niet elk kind eet hetzelfde en is even groot etc Hij eet nutrilon pepti en geven 195cc en 6,5 schep (kinderen tot 4mnd hebben een richtlijn tot 180cc water maar hij krijgt iets meer omdat hij naar 4 voedingen is gegaan) Arts zei ook dat we mochten proberen met bv groentenpap (kindjes met reflux adviseren ze om vanaf 3 mnd al vaste voeding te geven, onze heeft geen reflux maar ze wou maar uitleggen dat dit op vroege leeftijd wel kan als je ze niet pusht, als ze niet willen, willen ze niet. )
Mijn zoontje moest al met bijna 3 maanden over op 4 flessen omdat hij 's nachts al gewoon doorslaapt. Soms wel 12 uur lang. En dan gewoon wat meer geven per keer. Hij kreeg met 3 maand 230 ml en dat 4x per dag. Hij was ook al een flinkerd. Ruim 7 kg en bijna 70 cm. Nu krijgt hij: 09.00 230 ml 13.30 260 ml 18.00 260 ml 22.00 230 met bambix
Nou we zijn inmiddels 3 dagen al over op 4 flessen! 210/7 en 2 schepjes Nutriton! Hij doet het er super op! Een echt schema hebben we niet meer.. Hij komt sochtends rond 07.00, dan rond 11.00/11.30 dan rond 15.00/15.30 en dan rond 20.00/20.30..bij de laatste krijgt hij een badje en erna de fles dan slaaptie heerlijk door tot 07.00!! Super!! Hij lijkt me veel meer tevreden... Mason is ook een flinkerd, is nu al ruim 7 juli en 66 cm haha..!