Nou bel ik ff me huisarts (vrouw ken der ook gewoon uit t dorp goed) en was der al een x geweest omdat ik rare menstruatie had (bij haar man) en toen moest ik de komende maanden bijzonderheden bij houden. Dus denk mooi inkoppertje en ik zeg : de bijzonderheid nu al dat ik zwanger ben! wat zegt ze; oh.... Kortaf lage toon nou ja zeg! Voelde me echt afgewezen! Dus ik zeg t was gepland hoor zegt ze ja nee oke... Zegt ze maar bel je om het even te melden ofzo? Nou ja! Toevallig belde ik idd om te vragen of ik bepaalde medicatie mag gebruiken maar heel normaal kon ik dat niet vragen. Toen vroeg ze ook nog of t geheim was dus even heel duidelijk gemaakt dat dat zo was want ken veel mensen uit haar gezin goed!! sorry hoor ik vind dit allemaal niet echt normaal! Ze heeft een dochter van mijn leeftijd die totaal niet in dezelfde levensfase zit als ik ze woont in de stad, studeert, nog nooit relatie gehad... Maar haar reactie mag daar toch niet door beinvloed worden?
ze heeft toch ook een geheimhoudingsplicht!! raar mens zeg! je kunt hier vast wel ergens een klacht over indienen... maar gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wat een raar mens! Haar reactie mag er inderdaad niet door beinvloed worden, maargoed zoals al eerder gezegt, ze heeft geheimhoudingsplicht en merk je dat ze dat niet serieus neemt, dan zou ik maatregelen treffen! Maar voor nu.. van harte gefeliciteerd!!
inderdaad hele rare reactie zeg! Ik belde ook met alle 3 de zwangerschappen eerst naar de huisarts, omdat die dat graag wou weten, en die reageerde juist altijd heel leuk erop, en vindt het ook altijd heel leuk! Trouwens gefeliciteerd met je zwangerschap, ik hoop dat alles goed mag gaan!
Op zich kan ik het me wel voorstellen dat ze een beetje verbaasd was omdat jij specifiek begon met en de bijzonderheid is... Dat was een bewoording die haar man gebruikt had en waar zij dus niet bij was veronderstel ik? Ik zou ook een reactie hebben van eh? oh... En dan jij er gelijk achteraan dat het wel gepland is, sta je nog even te herstellen en dan dat gelijk. Beetje verwarrend, of zo zou het voor mij toch kunnen zijn. En de vraag of het nog een geheim is, die wordt hier ook zo ongeveer altijd gesteld. Niet dat mijn dokter het gelijk zou gaan vertellen hoor, ze weet best dat ze geheimhouding heeft. Ik weet niet of je in een dorp woont en hoe nieuws zich daar verspreid. Hier staat iedereen met zekerheid al dingen over een ander te verkondigen. Dat betekent nu niet dat de dokter hier daaraan meedoet, maar is wel o zo handig voor haar dat ze van jou weet of je het al verteld hebt of niet. Hier ging het er ook over dat ik zwanger was en ik had nog niks gezegd dus de dokter houdt zich daar mooi buiten. Toen ik zei dat het wel bekend was ging ze ook wel eens mee in die gesprekken door te zeggen dat het toch leuk was dat ik zwanger ben nu. Ze zal heus niet gaan aanhalen dat het bijna 6 jaar geduurd heeft voor ik zwanger raakte.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat jammer dat de huisarts niet zo leuk reageerde. De mijne sprong bij alledrie mijn zwangerschappen een gat in de lucht (aan de telefoon ja haha) en toen de tweede een bbz bleek te zijn, leefde ze enorm met me mee - zo kan het dus ook!
Je huisarts had duidelijk iets anders verwacht naar aanleiding van je eerdere klachten over rare menstruatie. Ik heb overigens helemaal niet gebeld met mijn huisarts toen ik zwanger bleek. Pas op een later tijdstip heb ik de assistente gebeld. Vragen over medicatie kun je beter bij je apotheek stellen. Die hebben er ook meer verstand van. Kan me dus wel een beetje voorstellen dat ze zoiets heeft van: bel je me hiervoor? Maar goed, ik zou me er niet te druk over maken. Gewoon genieten van je zwangerschap!!!!!
Ach niet professioneel en niet klantvriendelijk. Ik kwam pas aan de balie van het ziekenhuis, zitten twee assistenten over een vorige patient die was komen bloedprikken, enorm te roddelen. Over wat een aanstelster ze wel niet was enz. Had ik er maar wat van gezegd, zo asociaal:x
Zit je zeker niet op te wachten als je zelf helemaal hoteldebotel bent van je nieuwtje! Daarnaast is het ook niet echt professioneel. Het is wel zo dat de reacties op zo'n nieuwtje vaak erg uiteenlopen, van oprechte blijdschap tot pure jaloezie. Laat het in elk geval jouw humeur niet verpesten en geniet van het feit je het mooiste ter wereld overkomt! gefeliciteerd!
Alllereerst van harte gefeliciteerd! Wat een vreselijk rare reactie, ze had op zijn minst eens voorzichtig kunnen polsen of het gewenst is de zwangerschap en dan had ze blij voor jullie kunnen zijn (zeker als je haar prive goed kent). Het maakt verder niet uit dat haar dochter die even oud is in een andere fase zit. Waarom zou je niet voor een kindje kunnen zorgen. Noem een voorbeeld: Mijn zusje is 20 maanden jonger, net afgestudeerd, wel al heel lang zelfde vriend, wonen 5 jaar samen, maar die is er gewoon nog niet aan toe. Hebben door het studeren ook nog niet echt kunnen sparen. Ik vind dat niet vreemd. Ik werk al 7 jaar en heb een heel ander leven. Maar trek het je niet teveel aan. Ga lekker genieten van je zwangerschap!