Hoi meiden, Wij proberen al bijna een jaar opnieuw zwanger te worden, maar het lukt maar niet. Nou is de vriendin van de beste vriend van mijn man wel vlot weer zwanger van de tweede. Echter kan ik niet echt blij zijn voor haar, omdat het haar wel lukt en mij niet. Mijn man vindt dit een hele rare reactie van mij. maar is het echt zo raar dat ik het zo voel???
Nou ja.. Een beetje jaloers is niet zo gek, maar dat je ook niet blij kan zijn voor haar is wel gek. Het staat compleet los van jullie situatie.
Nee! Helemaal niet raar... Het is geen afgunst maar denk omdat je het zelf ook zo graag wilt en het maar niet lukt. Als dan zij wel zomaar zwanger raakt uit zich dat denk in frustratie, logisch hoor. Hoop dat het snel "lukt" voor jullie.
een beetje jaloers is normaal maar afgunst no way ,wij zijn al 7 jaar bezig en ik had een zus wat opeens weer in mijn leven verscheen toen ze zwanger was van de 2 en het iedere keer erin wrijfde* ik ben zo blij eindelijk zwanger vanzelf gelukt zonder ziekenhuis op dat moment kan ik haar kreupel slaan omdat ze wist van onze wens al 7 jaar! Contact verbroken zulke mensen hoeven niet in ons leven. Die zijn jaloers op ons hebben borderline weet ik het 100% ben je dan niet! En dan krijg ik de schuld van alles omdat ik haar niet ingelicht had toen mijn opa stierf * jij kwam meer als 1 jaar niet meer terwijl wij altijd klaar stonden voor jou . En het woordje karma zegt ook genoeg! Liefs ook voor jou gaat de zon schijnen wees niet jaloers geniet ervan je krijgt het straks ook terug
nou ik begrijp je wel maar hoop toch wel dat je dit dan voor je zal houden , Ik heb ook contact met een vriendin verbroken na haar lompe botte reactie op mijn zwangerschap . Zij is onvruchtbaar en heeft ook geen baarmoeder meer , ik wist hiervan en heb met haar meegeleefd in die periode toen had ik al een zoon en had zij er naar mijn idee geen problemen mee , ze was heel betrokken bij de zwangerschap en na de geboorte van mijn zoon . omdat ik wist van haar situatie heb ik heel lang uitgesteld om te vertellen dat ik weer zwanger was van de 2e , haar reactie was toen dat ik n" egoistisch wijf was dat zich maar bleef voortplanten als n konijn ......." zij vond dus doordat zij geen kinderen kon krijgen ik ook maar mijn kinderwens opzij moest zetten voor haar support .... ik zou nu niet willen weten wat ze nu over me te zeggen heeft terwijl ik zwanger ben van de 4e maar kan je zeggen die opmerking van haar heeft me echt heel erg veel pijn gedaan
Ik denk dat het een logische eerste reactie is. Ik ben zelf ook al een poosje bezig dus heb al regelmatig meegemaakt dat er andere wel heel makkelijk zwanger raken. Een goeie vriendin van mij voelde zich schuldig om aan mij te vertellen dat ze zwanger was in ronde 2. Tuurlijk deed het een beetje pijn maar ik deed wel m'n best om blij voor haar te zijn. Ik kan er niks aan doen dat het bij mij niet lukt maar zij kan er ook niks aan doen dat ze zo snel zwanger is. Kijk gaan mensen het erin wrijven bij je. Zo van: ja ik kan er niks aan doen ik ben super vruchtbaar!! (Is wel eens tegen mij gezegd) dan probeer ik nog steeds blij voor diegene te zijn maar word t wel wat lastiger kan ik je zeggen.
Nee hoor, deze gedachte is helemaal niet raar. De wens is zo groot en je wilt zelf ook heel graag zwanger zijn. En als het dan niet lukt, voelt het gewoon even niet fijn. Waarschijnlijk moet het even bezinken bij je dat een ander wel snel zwanger kan raken en kan je later wel blij voor hun zijn.
In eerste instantie, nee is dit helemaal niet raar, en een echte vriendin die op de hoogte is van jullie kinderwens zal dit ook kunnen begrijpen, maar probeer het geen punt tussen jullie te laten worden, ik weet niet hoe ver ze is, maar zie het zo, zij doet het er niet om jullie het moeilijk te maken om wel zwanger te worden, het is iets waar jullie beiden geen invloed op hebben. Hoe moeilijk ook wees blij voir haar dat het juist biij haar wel is gelukt omdat je zelf al "verdriet" heb dat het bij jullie niet lukt, ziu he willen dat het bij jullie beiden niet lukt?? En haar hetzelfde verdriet toewensen? Misschien dat deze redernatie helpt Ik hoop dat het voor jullie ook snel raak mag zijn
Ik vind het lastig.. Hier doet het ook wel pijn.. maar ik gun het ze wel en ben oprecht blij.. Laat het niet tussen jullie in komen en praat er met haar over !
Ik snap wel goed hoe je je voelt. Ik had hetzelfde toen een vriendin vertelde dat ze zwanger was en ging bevallen. Ik wilde zelf ook zo graag maar mijn man niet, dus het was én jaloezie en boosheid. Maar trok gelukkig snel weg toen ik zag hoe gelukkig en blij ze ermee waren. Ik denk dat het ook wel een beetje normaal is hoor!! Zeker als het je zelf niet lukt!
Het gaat hier eerder om een kennis dan een vriendin. En ik vindt het nu wel leuk voor haar, maar het blijft dubbel. Want wij willen oh zo graag en zijn al bijna een jaar bezig. Dat is best frustrerend. Misschien heeft zij wel een regelmatige cyclus... Dat maakt het waarschijnlijk sowieso wel makkelijker om te kijken wanneer je het beste kunt klussen. Mijn menstruatie komt er deze week/begin volgende week weer aan. Daarna ga ik maar weer aan de pil en "vergeet" ik de pil maar weer na een maandje of 2. Dan heb ik in ieder geval een regelmatige cyclus. Mijn cyclus is nu erg onregelmatig wat alles erg lastig maakt. Ik ben nu bijna 3 weken bezig met ovu testen en geen 1 is er positief uitgeslagen. Misschien ligt het aan de tests, misschien aan mij. Ik weet het niet. Word er wel erg verdrietig van dat het maar niet wil lukken, terwijl het bij de eerste vlotjes verliep.
Nou ik zou absoluut niet aan de pil gaan om je cyclus regelmatig te krijgen .. Daar wordt je nou niet bepaald snel zwanger van!! Slik je al vitamines? Er zijn geloof ik ook wel supplementen waar je cyclus wat regelmatiger Door kan worden .. .
Wat voor supplementen en vitamines moet ik slikken? Ik heb wel foliumzuur staan, maar slik het nog niet
Niet aan de pil gaan! Deze ontregeld juist je menstruatie! En begin meteen mrt het slikken van b.v. mama compleet van davitamon! Het is namelijk zo dat je zeker wat betreft foliumzuur een spiegel moet opbouwen voor je zwanger raskt, daarnaast heb ik begrepen dat je dan ook makkelijker zwanger kan raken. Het helpt in ieder geval wel! En een onregelmatige cyclus zegt niets over hoe snel of makkelijk je zwanger raakt, gewoon zo veel mogelijk van elkaar genieten! Wat betreft die "jaloezie" vind ik het wel begrijpelijk maar laat het niet te ver komen, gun het een ander ook en karma staat in ieder geval aan je kant