Hond in warme auto

Discussie in 'De lounge' gestart door Annabelle29, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabelle29

Annabelle29 Niet meer actief

Ging vanmorgen even naar de supermarkt, zag ik een hond in een zwarte auto zitten met de ramen dicht! Het was toen al 25 graden!
    Het arme beest zat zo te hijgen...
    Ik terug naar binnen om de eigenaars te laten afroepen... Geen reactie. Politie gebeld, die gingen iemand sturen. Uiteindelijk na 10 min ( ik stond er in toaal een 25 tal minuten) kwamen de eigenaars af ( van de politie nog niks gehoord). Ik wijs hen op het feit dat het veel te warm is om een hond in de auto te laten zitten. Worden die super agressief. Het is hier helemaal niet warm, zet u er maar eens in! Ik kan die toch niet thuislaten, dan breekt hij heel de boel af.

Kom zeg, wat een dierenbeulen. Haasten ze zich snel weg nog voor de politie er was. Ik terug gebeld: ja mevrouw, daar kunnen wij nu niks meer aan doen want we hebben geen misdrijf kunnen vast stellen.

Dus ze komen er geWoon mee weg en doen het volgende keer weer gewoon opnieuw! Pfff, ik ben zo gefrustreerd! Zo iets doe je toch niet met een hond!

Mijn vleeswaren heb ik trouwens allemaal weg kunnen smijten, hamburgers en dergelijke waren al 18°c als ik thuis kwam... Wat moet dat beestje dan gevoeld hebben...

Ik ben er echt het hart van in dat er niet gereageerd wordt op zulke mensen... Ook niet van de omstaanders, ik had bijna een slag in het gezicht gekregen van de eigenaars op een volle parking, maar iedereen loopt er gewoon voorbij en kijkt de andere kant uit... Pffff:x:x:x

2. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Netjes dat je actie hebt ondernomen!

Vraag me af of de eigenaars ook zo hadden gereageerd als hun hondje overleden was... Mag je als omstander eigenlijk niet gewoon een raampje intikken? Of een volgende x miss de dierenambulance bellen?

3. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Je mag t raampje intikken dus dat kan je voortaan doen en die hond eruit halen. Zitten die eigenaars mooi met een kapot raam!
    Kan dr niet bij dat mensen dit nog steeds doen..

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik wilde net zeggen...
    Even een foto maken dat die hond erin zit en dan het raampje intikken.
    Mag gewoon en ze kunnen niks op jou verhalen.

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Wat een loeders! Strakke actie van jou.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier was net iemand aan t fietsen met een beagle. Vol in de zon en op t asfalt. Achterlijke .....

7. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Goede actie en wat een rot mensen !!

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    gewoon raam intikken, dit mag van de politie! Kosten mogen de mensen zelf betalen.

9. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Bah, ik zou helemaal woest thuis komen van woede en verdriet. Het zou goed verkeerd kunnen aflopen. Waarom neem je dan ook je hond mee om hem dan alsnog achter te laten. Laat hem dan thuis. Stelletje dom.bo's

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het erg dat de politie niet meteen kwam! Misschien helpt het als je zegt dat de hond niet meer reageert...

"Wanneer de lichaamstemperatuur oploopt tot 42 graden veranderen de eiwitten in het bloed en de celstructuren dusdanig dat het bloed dik en stroperig wordt en daardoor niet goed meer kan worden rondgepompt door het hart. Honden zullen in coma raken en onherroepelijk sterven."

"Bij een buitentemperatuur van 29 graden is het na 10 minuten in een stilstaande auto al 40 graden, zo laat de Verkeersinformatiedienst (VID) weten. En de temperatuur loopt binnen een halfuur vervolgens al op naar boven de 50 graden."

"Wat te doen als je een hond in een auto treft bij warm weer?
    Wanneer u in een auto een hond aantreft die oververhit dreigt te raken, twijfel niet maar onderneem actie. Is de eigenaar niet in de buurt en ook niet –snel- te lokaliseren, waarschuw dan zo snel mogelijk de politie en de dierenambulance. Mocht dat niets opleveren, dan kunt u een ruitje inslaan om de hond te bevrijden. Een oververhitte hond moet zo snel mogelijk naar een dierenarts.
    In de tussentijd kunt u proberen het dier zoveel mogelijk te laten afkoelen. Dit gaat het best door een natte laken of handdoek over de hond heen te leggen, en deze steeds te doordrenken met nieuw koel (maar niet ijskoud) water. Gooi niet zomaar een emmer koud water ineens over een oververhitte hond heen, dit kan leiden tot een hartstilstand!

Mag je als passant een ruit inslaan?
    Als het echt een kwestie is van leven of dood, kan het inslaan van een ruit om de hond te redden worden gezien als ‘zaakwaarneming’. Dat is een juridische constructie waarbij u optreedt in het belang van een ander. Vergelijk het bijvoorbeeld met het sluiten van een open raam bij de buurman die op vakantie is tijdens extreme regenval."

Volgende keer niet eerst om laten roepen, maar meteen politie en dierenambulance bellen. Als de hond al niet meer goed reageert, doorgeven aan de politie, dat je de ruit gaat inslaan i.v.m. 'zaakwaarneming'. En dit dus ook doen.

11. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Ik zou meteen een ruit intikken, zijn ze nu helemaal gek geworden met dit weer om dat beestje in de auto te laten zitten, ooo word er zo verschrikkelijk boos van....

12. Annabelle29

Annabelle29 Niet meer actief

Als ik het nog eens zie bel ik inderdaad politie met de melding dat ik de ruit ga inslaan en dat ook effectief doen! Nu hebben ze geen boete, niks,... Die doen dat de volgende keer opnieuw en ik ben zelf al heel de dag slecht van de gedachte dat dat hondje terug mee moest met die ******!

13. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Arm beestje. Goed dat je er wat van hebt gezegd, maar jammer dat er door de politie niks mee gedaan werd.

14. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Omg dat sommige hondenbezitters geen hersencellen hebben zeg. Vind het echt erg dat ze de honden alleen achterlaten. En al helemaal nu en zonder een raampje open. Volgende keer politie en dierenambu bellen met de melding dat je het raam in gaat slaan. Wel foto maken van de hond in de auto.

Overigens de opmerking "dan sloopt hij alles" is een kwestie van opvoeden. En er bestaat ook zo iets als een bench.

Vrijdag halen wij onze pup op. Daarnaast hebben wij nog een hond. Schoonouders hebben een hond en wij hebben altijd honden gehad. Is gewoon een kwestie van goed opvoeden.

15. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bah vreselijk! En dan ook nog boos worden :( Jij hebt in ieder geval gedaan wat je kon.

16. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Bah, ik had ook raampje ingeslagen, liever dat dan dat een hond overlijdt.

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Politie staakt en komt alleen in noodgevallen. Dat is de reden, dat ze hier niet voor kwamen... Jammer dat een dierenleven redden niet valt onder noodgeval :(

Deel Deze Pagina