Zo wat een verhalen hier zeg. Ik wist wel dat mensen bepaalde blikken kunnen geven maar echt zo handelen dat ze echt gaan schreeuwen dat heb ik nog nooit gezien of gehoord. Mijn dochter is nu 1,5 en als ik in de situatie van ts zou zitten,dan denk ik dat ik echt ontplof! Wat ook niet goed is maar je moet echt niet in de oren van mn kind gillen en dr zo laten schrikken. Respect voor ts dat jij je zo hebt kunnen inhouden.
Dat is ook geen logica, maar desondanks heb ik dat wel zien gebeuren. Niet iedereen die achterlijk gedrag vertoont, IS ook achterlijk. Helaas. Want als alleen achterlijke mensen achterlijk gedrag zouden vertonen, zou deze wereld heel wat leuker zijn.
Vind het ook wel raar dat je zo reageert tegenover vreemde. Als geintje bij iemand die je kent kan het nog best lollig zijn. Ik ben ook iemand die zich snel irriteert aan andermans kinderen. En dan vooral aan de ouders die hun kinderen niet aanpakken. Natuurlijk kan je niets aan een bepaalde bui doen naar je kan je kind altijd erop wijzen dat bepaald gedrag niet normaal is. Ik vind het zelf ook irritant als mijn zoon zich misdraagt. Ik pak hem zeker aan en als t niet werkt dan ga ik weg. Een ander hoeft geen last van mijn kind te hebben. Maar als dit 1 keer gillen is dan is het niet zo erg. Blijven ze gillen dan zou ik t ook irritant vinden. Vooral op die leeftijd. Maar om dan in iemands oor te gaan gillen lijkt me ook onzinnig
Mensen kunnen echt maar weinig hebben Hoe lang rijdt men nou met het ov? een kwartiertje, of half uur? langer? Als je binnen een kwartier al uit moet stappen (geldt voor de mensen die zich aan de zogenaamde "gillende" kinderen ergeren) vind ik dat je best even kan proberen om tot 10 te tellen, er niet zo op te letten en je wat minder te laten irriteren. Zodra je uitgestapt bent ben je van die gillers af.
Probeer het je niet aan te trekken, zij laat zien niet helemaal 100 te zijn. Je kleine had gewoon een hoop lol, lekker laten gaan. Ik had waarschijnlijk even met mijn mond vol tanden gezeten en vervolgens een koekje van eigen deeg gegeven. Zo stonden mijn kinderen een aantal maanden geleden enthousiast bij een vriendje voor de deur te roepen omdat we samen naar de speeltuin gingen. Komt een buurman toevallig voorbij en die zegt: houden jullie je mond eens stelletje idioten. Nou die ben ik echt achterna gegaan. Heb hem gezegd zijn grote mond te houden, en als hij iets te zeggen had hij dat tegen mij kon doen. Hij liep snel door en ging zijn huis binnen. Heb mijn kinderen geroepen, hun vriendjes en andere vriendjes die ook meekwamen geroepen en heel enthousiast gemaakt in het voorbij lopen van zijn huis. Wie gaat er na de speeltuin lekker mee pannenkoeken eten!?? Wijjjj jeeeeeeeee! Wooehooeee! Gestoorde gekken heb je tegenwoordig toch, echt. Kunnen zo weinig hebben van kinderen. Kinderen hoeven echt niet te lopen gillen en schreeuwen de gehele dag, maar als kind zijn blijdschap even uit (zonder te schreeuwen) wat is het probleem? Kinderen maken geluid en als je je daaraan irriteert doe je lekker oordopjes in. Of kom je zelf niet op plekken waar je kinderen tegen kan komen, lekker thuis met je deuren en ramen dicht en oordopjes in toedeloe.
Wat raar!!! Ik heb eens ruzie gehad met een buschauffeur toen ons zoontje van toen 5 maanden lag te huilen in de wagen! Hij zei dat ik hem een speen moest geven en anders maar moest uitstappen. Ik zat met mijn mond vol tanden en toen hij later weer begon ben ik uitgestapt en heb ik een klacht ingediend bij de maatschappij...
Nou zeg wat een enorm volwassen manier van deze dame om duidelijk te maken dat ze last heeft van het gegil. Belachelijk. Daar kun je wel tien betere manieren voor bedenken om dat aan te geven. ik kan me wel voorstellen namelijk dat iemand er last van heeft in het ov hoor. Maar om dat dan zo te doen... Vooral omdat je daarmee de kindjes aan t schrikken maakt. het valt me overigens wel op dat je zegt: Heeft geen zin want hij begrijpt toch niet wat ik zeg. Een kind van twee begrijpt donders goed wat jij zegt. En jij geeft hem de grenzen aan wat betreft gillen. En dat verstaat en begrijpt hij echt wel! Of hij dan luistert is een tweede.
Abnormale reactie. Ik zou met luide stem (niet schreeuwen, maar zodat anderen het ook kunnen horen) aan haar vragen of ze wel goed bij haar hoofd is of is vergeten haar medicatie in te nemen of zo. En dan iets van: "Mijn kind is nog geen 2 jaar oud. Wat is jouw excuus?" Of ik zou te verbouwereerd zijn.
Ik kan mij ook kapot ergeren aan andermans kinderen, vind ze vaak ook niet leuk, haha. Maar ik zou er echt niet zo snel iets van zeggen. Ja als de ouders niet doen, maar dan zou ik het op een vriendelijke manier vragen. Voorbeeld van pagina hiervoor met een buurman en kinderen die naar de speeltuin gaan vind ik erg kinderachtig, van de moeder. Waarom nog even zo'n schop nageven? Je had je zegje al gedaan en gillende kinderen voor je huis is ook echt heel erg vervelend. Als de oudste hier besluit een bui te krijgen, krijgt ze 1 waarschuwing en anders gaan we naar huis of als dat niet kan krijgt ze straf. Dat begrijpen ze echt al wel op die leeftijd.
Ook jouw kind gaat enthousiast zijn boommm, genieten van kinderen of iets om zich heen. Opgewonden om iets leuks en wat geluid produceren. Dan geef je dus direct een waarschuwingn en krijgt vervolgens straf? Ja ik probeer mijn kinderen ook wel in toom houden, maar een kind van nog geen twee straf geven omdat het enthousiast is, nee hoor. Sneu dat je kind niet even een gil mag geven omdat je bang bent dat anderen je kind stom vinden zoals jij andere kinderen niet leuk vind. Ook jouw kindjes zullen straks gaan etteren, en dan gaat straf echt niet altijd de oplossing zijn.
Het is niet aardig van die vrouw. Maaaaar...In het ov moeten kinderen niet gillen vind ik. Typisch Nederlands om dan eerst aan je blije kind te denken (hij communiceert zo leuk!) en dan pas aan je medereiziger. Kies je voor het ov, dan betekent dat dat je je kind rustig moet zien te houden. Dat betekent niet stil, maar bij overmatige herrie moet je als ouder wel dingen zeggen als zachtjes lieverd, rustig! Daar nemen de meeste mensen genoegen mee.
Ik vind die norsheid jegens kinderen juist zo Nederlands. Een kind gilt, dan gaat liever de halve coupe met een blik als een walrus met kiespijn zich lopen irriteren terwijl je er ook gewoon een positief praatje van kan maken met het kind of moeder. Ook als ik met het ov ga met mijn kinderen kijkt iedereen bij het instappen zoveel mogelijk de andere kant op zodat ze maar geen handje hoeven te helpen met mijn buggy. En ja er zijn losgeslagen kinderen, maar negen van de tien keer vind moeder dit ook niet leuk. Een dreumes die wat gilt, nou dat vind ik echt geen punt. Laatst was ik al 3,5 uur onderweg mede door vetragingen en gemiste overstappen. Letterlijk 5 min voor het station waar we uit moeste begon mijn jongste zoon te huilen en te jammeren en kreeg een mens het in dr kop om tegen hem en mij uit te vallen. Was zo , kwaad, kon wel janken.
Dat anderen mijn kinderen stom vinden maakt mij niets uit. Het gaat mij er meer om dat ze leren waar welk gedrag gewenst is. In de trein is gillen niet gewenst, dus krijgen ze na 1 waarschuwing straf. Ze kunnen hun blijdschap ook op een andere manier uiten.
Tegen een kind schreeuwen vind ik bezopen, maar tegelijkertijd is het wel zo dat er een hele (hele hele) hoop ouders zijn die hun kroost voor ontzettend veel overlast laten zorgen en daar niets aan doen. Opvoeden vinden heel veel mensen schijnbaar erg moeilijk of onaangenaam.
Dus jij zet je dreumes in de hoek in de trein wanneer het nog een keer gilt? Of hoe zie ik dat voor me? Overigens is opvoeden inderdaad moeilijk, petje af voor iedereen waarbij het direct allemaal van leien dakje gaat. Mijn ervaring is dat erg jonge kinderen vooral veel herhaling en uitleg nodig hebben en dat een kind bij een tweede keer gillen uit spontaniteit straffen niet direct opvoeden is.