Rare reacties op het vertellen van zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rensie, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sniffie

Sniffie Actief lid

29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Whahahaha :D

2. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik zo'n rare opmerking gekregen.. die vergeet ik ook nooit meer! Ik was jong zwanger geworden en tijdens de nekplooimeting zei die vrouw tijdens het bloedprikken: Als mijn dochter op die leeftijd zwanger zou raken dan zou ik toh echt willen dat ze abortus liet doen. En dit zei ze nadat ik vertelde dat mijn moeder er wel blij mee was. Ik en mijn vriend wisten op dat moment echt niet wat we moesten zeggen;)

3. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    manlief maakte het bekend op fb.. Echo foto, eronder; t'is zover, m'n schatje is zwanger..

1e reactie; Ja, de hond zeker!

die persoon schaamt zich nog steeds de ogen uit dr kop..

ook andere dingen zoals:
    waarom?
    was het wel de bedoeling?

zo vervelend!

4. Sjuul

Sjuul Lid

8 apr 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou, hier ook een fantastische eerste reactie van mijn schoonmoeder. Na 5jaar bleek ik dan toch onverwachts zwanger te zijn van ons tweede wondertje. Tijdens mmm 2jaar geleden bleek het aan mijn man te liggen.

Dus toen ik belde om het goede nieuws te vertellen kreeg ik te horen: oh wat leuk, maar uhm mag ik vragen van wie???

whahahahah

5. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Wij hebben eigenlijk altijd alleen maar leuke reacties gekregen.

Behalve de laatste keer, maar dat was na de geslachtsbepaling.. Ons vorige kindje was een meisje, maar we hebben haar verloren... En nu verwachten we een jongetje, zegt mijn schoonmoeder; oh ik wou een meisje.... pfff geslacht was voor ons nu echt niet belangrijk.

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Manlief werkt in de horeca en op de een of andere manier vinden ze het dan (bijna) allemaal raar dat we samen bewust voor een kindje zijn gegaan.

Met opmerkingen als: was zeker niet gepland? Of ze heeft je zeker gedwongen? En weet je zeker dat het van jou is? Maar ook: weet je zeker dat ze de pil wel slikte?

Lekker vaag:p.

Die van de one night stand vind ik ook wel goed:p. Zou wat zijn als ze die verkochten xD.

7. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook een heeeeele rare reactie gehad van een vrouwelijke manager....
    Oh een tweeling! Was het gepland? Nou.. om zwanger te worden wel. En wisten jullie dit van tevoren? Ja.. zh he.. dus we wisten dat we grote kan hadden. Oh ja idd... tegenwoordig kun je daarvoor kiezen he..een tweeling :(:(:(:( Ik dacht echt :$:$

en 1 meisje was boos op ons omdat we een tweeling kregen. Toen ik vertelde ( ben er wel open in ) dat het bij ons ook niet vanzelf is gegaan en het zh ons een handje heeft geholpen, zei ze.. oh gelukkig.. :(

Verder zien mijn vriend en ik er erg jong uit.. dus we worden ook wel heel erg nagekeken. Toen ik 28 weken zwanger was liep ik in de winkel om nog iets van boodschappen te halen en toen werd er ook over mij geroddeld. Daar heb je dr weer zo 1.. zei een vrouw tegen haar man. Die man had zoiets van waar heb je het over? Ze liepen net voorbij me.. en toen zei ze.. had je dat niet gezien? Daar heb je dr weer zo 1. Zoo jong en nu al zo'n dikke buik. Waar beginnen ze aan?? Ik moest echt keihard lachen en zo'n oud oma'tje kwam voorbij en die had het ook meegekregen van wat ze zeiden.. ze moesten eens weten dat ik 26 was... haha..

Verder valt het wel mee qua opmerkingen. De opmerkingen nu ze er zijn zijn veeeeeel erger. oooh is het een tweeling? ja.. Zijn ze allebei van jou? Nee 1 heeft de ooievaar nog extra meegebracht :)
    Wat leuk een jongen en een meid... 1 eiig? Uh nee... dat kan niet als het een jongen en meid moet zijn maar nee... het zijn 2 meiden en 2 eiig.. Oh wat leuk maar ze lijken wel veel op elkaar zeg... nou dat vinden wij totaal niet ;)

Oh wat leuk dat je nog kunt lunchen met 2 kinderen. Ja.. een kwestie van de wandelwagen pakken en naar een restaurant gaan.

En zo kan ik nog wel uren doorgaan,.

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hier ook wel een paar:

Was het gepland? (Meerdere mensen)
    Zijn ze er wel blij mee? (Ook meerdere mensen! Werd dan gevraagd aan mijn moeder)
    1 is wel genoeg, hou het hier maar bij (schoonmoeder)
    Ik denk dat je een jongen krijgt maar dat hoop ik niet voor je want dat is niet leuk en heel zwaar (ook schoonmoeder)
    Ik wist helemaal niet dat jullie daarmee bezig waren?! (Nee ik vertel ook niet alles)
    Een vage kennis vroeg zelfs of we lang bezig waren geweest.

9. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

In eerste instantie was onze derde zwangerschap een verrassing voor velen. Helaas ging dat mis.

Drie maanden na de miskraam was ik weer zwanger, en nu veel leuke reacties gekregen omdat ze het toch wel verwachten.
    Maar toch ook wel wat aparte.
    Eén collega had een rare reactie... Jij durft!! Ja hoezo? Omdat ik een miskraam gehad zou hebben, zou ik niet meer durven?
    En ook véél, je hoopt zeker wel op een meisje?? Nou nee, ik ben allang blij als dit kindje veilig in me mag groeien!
    En nu bekend is dat het een meisje wordt, je bent stiekem zeker wel blij dat het een meisje is. Ja, maar dat had ik ook geweest als het een jongen was!

Sommige mensen....

10. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook bijzondere reacties... Bij de eerste keer; " Wat leuk, ik moet er wel even aan wennen hoor!" Schoonmoeder

En nu ik na de miskraam weer snel zwanger ben hoor ik veel de opmerking " zo snel alweer?!?"
    Dus ik roep maar heel vrolijk " Ja goed zaad hè! "
    Schoonmoeder moest er weer even aan wennen....

11. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ik in de MMM zit wisten mensen wanneer ik ging testen. Dus toen het in ronde 10 raak was, was iedereen hartstikke blij!!! Behalve 1 persoon, mijn moeder.... die zei aan de lijn ik kan nog niet blij zijn, het is nog zo pril. Tja dat weet ik zelf OOK wel. Haar een paar dagen toch maar even teruggebeld, dat ik dit echt niet vond kunnen, je mag het denken maar niet zeggen. Helaas kreeg ze gelijk en liep het uit op een miskraam....

12. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    de vreemdste opmerking kregen wij van de oom van mijn man, die zei ow zwanger leuk! hoelang zijn jullie bezig geweest?!

WTF gaat jou dat aan;)

13. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Whaha, hoe lang jullie bezig geweest zijn:D:D

Het valt mij op dat de eerste zwangerschap er heel leuk gerrageerd word, bij de tweede de spanning er kennelijk af is bij iedereen.
    En bij de derde dat er mij al tig keer gevraagd is of het wel gepland was...?? Gaat je niks aan toch? Ben er blij mee.
    En nog wel meer rare vragen, maar kan het goed naast me neerleggen:)

14. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Het valt mij -tot nu toe- heel erg mee. Ik had rare reacties verwacht ivm mijn leeftijd maar familie en vrienden reageerden juist leuk. Maar ik verwacht ze binnenkort vast wel een keer.

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    *zit nog Na te hikken van de lach*

16. mariska3010

mariska3010 Bekend lid

28 apr 2011
    509
    1
    16
    utrecht
    Ja hoor hier ook

Jeetje wat druk
    Ohwww zou je dat wel doen
    Weet je wat het kost
    Kan je dat wel aan
    Je bent nog zo jong je gooit je leven weg... Wat een onzin...(( Pfff ben zometeen 28 jaar en heb 4 heerlijke kindjes waar ik elke dag heerlijk van geniet als fulltime mama en ik geniet van elke seconde.. Zo heb ik het altijd gewild..))

En natuurlijk niet te vergeten hoe ongelofelijk simpel ze allemaal reageren want tja het is al de 4e niet zo boeiend meer dus echt ongelofelijk hoe kwaad mij dit maakt... Brrrr

Rare mensen op de wereld...

Mensen die niet begrijpen hoe mooi het is ook nog voor de 4e keer het is bijzonder zo mooi wonder je eigen kindje.. Lekker al die mensen laten kletsen..

Veel liefs..

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Een voor ons natuurlijk heel vaak toch de opmerking " waar begin je aan op jullie leeftijd"

Tja weer wilden ook veel liever jongere ouders zijn maar het leven gaat zo zijn eigen gang.

Oh en of er nu hoopten op een jongetje. Nee: op en gezond kindje en niet weer een miskraam

18. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Aangezien het bij ons onverwachts was had ik ook wel rare reacties verwacht maar het viel gelukkig mee! Alleen maar leuke, behalve idd van die reacties in het begin dat het nog zo pril is en dat we eigenlijk nog niet blij moeten/mogen zijn... Ik snap wat mensen bedoelen maar dat verpest meteen het hele goede nieuws moment!

19. ButterflyM

ButterflyM Bekend lid

3 mrt 2013
    566
    5
    18
    Een tijdje voordat ik zwanger raakte haalde ik testen bij de etos.
    Meisje achter de kassa zegt vind je het niet erg om te moeten testen? Ik vind het altijd zo vervelend.

Ik dacht waar bemoei jij je mee! ;) Wij waren gepland bezig om zwanger te raken.

20. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Bij ons ook heel veel de vraag of het gepland was. Snap het ergens wel een beetje van studiegenoten, die zijn allemaal bezig met hun carrière... Stoor me er ook niet aan, maar dat iedereen maar denkt dat het per ongeluk is gegaan vind ik soms wel jammer.
    De meest lullige reactie was toch wel van mijn schoonmoeder "Dat kan echt niet, jullie wonen maar zo klein! En hoe moet het dan met dit en dat...?" Dat heeft echt tot zo'n 16 weken geduurd ook voordat ze een beetje positief kon doen. Terwijl mijn schoonvader een gat in de lucht sprong en haar gelukkig een beetje duidelijk probeerde te maken dat ze even normaal moest doen.
    De meeste mensen reageerden trouwens erg leuk en enthousiast, dus we hebben niks te klagen.

Deel Deze Pagina