Rare reacties op het vertellen van zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rensie, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Copani1984

Copani1984 Actief lid

1 dec 2012
    330
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toen we mijn ouders vertelden dat ik zwanger was, feliciteerde mijn vafer mijn vriend met de opmerkingj 'dat heb je goed gedaan jongen!'

Whaha... Alleen maar leuke reacties gehad, maar deze is me wel echt bijgebleven!

2. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een aantal weken geleden hart moeten lagen
    Stond met vl en me pa in de lift en stapte ook een mevr in
    Wild vreemt voor mij iedereval
    Lecht ze dr hand op me buik grrrrr zecht ze o wat leuk ben je zwanger
    Voor dat ik wat kon zegen zecht me pa
    Ja en weet je wat het leukste is het maken er van
    Nou je had haar gezicht mieten zien
    Kwartje viel pas bij haar toen we met zijn 3en uit stapte hahahahaha

En ook wel van o dat is vlug

Hier voor een complete mola gehad en half jaar moesten we dus wachten
    Dus toen ik toesteming kreeg van de gyn wist iedereen dat
    Aleen had ik week er na ei sprong en meteen raak :)
    Dus ja vlug was het wel maar blij dat ik niet weer eerst een half jaar moest wachten voor dat het raak was
    Er na gelukkig alemaal positieve reacties gehad :D

3. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laatst zag een buurvrouw van verderop in de straat mijn buik: Oh, wat zie ik nu, dat wist ik niet!
    Nee, we hebben eigenlijk nooit contact, had ik het even moeten melden? :D

4. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Wij wilden ook gepland zwanger raken, helaas lukte t niet, pas na opgeven lukt t ineens :) ze is meer dan welkom, super blij dat t mocht gebeuren...

Herinner me wel een stomme opmerking van m'n vader, wij mochten in zn ogen geen kinderen krijgen omdat m'n man een vorm van autisme heeft. Nou hij heeft beslist geen erge mate, aangezien een echte ernstige autist niet eens een relatie kan hebben laat staan kan trouwen..

Hij is het gelukkig goed ontgroeid :) Maar die opmerking vergeet ik nooit.. Al is hij nu wel blij met zijn toekomstige kleindochter, vervelend is 't wel als je zoiets hoort. Zo ook 't vriendinnetje van mijn schoonbroer(tje), over autisme dat onze dochter 't ook kan krijgen..

Uhm.. Ja, sorry als ik geen kind met kans op autisme had gewild, had ik nooit zwanger mogen raken.. & wat is autisme... Het zit in de hele familie van mijn man, opa heeft 't, oom heeft 't en schoonbroer(tje) kan in zichzelf trekken terug vinden. Nu is ook gebleken dat 't neefje ook autisme heeft.. Dus, als we geen kans willen op autisme bij ons kindje, hadden we nooit zwanger mogen raken.. :(

Van mn vader kan ik erbij in komen, autisme was niet zo bekend bij ons in de familie & nu ze er meer over weten, reageren ze anders.. Maar waar bemoeit t vriendinnetje zich dan mee.. Denk ik dan... :x

5. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ickuzz volgens mij heeft iedereen wel een vorm van autisme ;)

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Een vrouwelijke collega bij mijn tweede zwangerschap: "hoe kan dat?" Ze moest zelf het hardst lachen om haar eigen opmerking:D Dus ik haar maar wat uitleggen over bloemetjes en bijtjes...

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Geen opmerkingen over de zwangerschap zelf. Iedereen is door het dolle heen. Erg leuk!

Ik liet onlangs mijn vader mijn fertiliteitsdagboek lezen zodat hij een idee kreeg hoe het IVF-traject voor ons is geweest. Daar stond ook de dag van de punctie en de uitslag van lief zijn potje in vermeld. Lief had heel veel zwemmers.
    Mijn vader klopte mijn lief trots op zijn rug en grapt sindsdien dat we een miljonair in de familie hebben :D

Alleen maar lief en leuk bedoeld, ik hoop alleen wel dat hij dit niet ook in de dorpskrant zet net zoals mijn zwangerschap ;)

8. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Landgraaf

Héhe!! Eindelijk iemand die mijn mening deelt.. ;)
    Heb 't zelf ook altijd zo gezegd & tis erg hier.. Net degene die 't grootste rond bazuint dat m'n man 't heeft, blijkt trekken te hebben ;)

Ach en iedereen zal er wat van hebben inderdaad & nou en?
    :D Heb er geen moeite mee ;)

9. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Landgraaf
    hahahaha :D Dat zou wat genant zijn.. Maar grappige paps heb je!

10. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Nou genant vind ik wel het juiste woord haha. :D
    Het is een schat! De lieverd is 72 en streng katholiek dus ik was wat huiverig om te vertellen dat IVF voor ons de enige manier was. Compleet onterecht overigens. Het is zijn 14e kleinkind maar voor hem kennelijk nog net zoals speciaal als nummer 1.

11. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Landgraaf
    Ooh zo lief!! Mijn (stief)schoonvader wordt volgende maand 76, voor hem z'n 5e kleinkind, alle anderen zijn in onze leeftijden, oudste is 25, en z'n jongste kleinkind (aangenomen kleinkind) is 15... Dit kleinkind is voor hem meer dan welkom.. Nu al zijn oogappeltje, ze waren in Oostenrijk op vakantie & hij vond een truitje voor de kleine met tekst, als ik iets niet mag van papa en mama, vraag ik 't aan opa en oma. Super trots dat hij dit voor zijn nieuwe kleindochtertje had mee gebracht. Ik smelt straks helemaal als ze geboren is en hij haar gaat vertroetelen.

Het is bijzonder om te zien dat iemand in die leeftijd nog zo blij is met een kleinkind. Hij is zelfs blijer dan de opa's van ons zelf :) Maar dat is weer iets anders, voor hun is dit het achterkleinkind, terwijl ze bijna alle 3 even oud zijn.. Onze opa's zijn 80 & 81 :)

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn hemel, er worden wel heel veel domme en ondoordachte opmerkingen gemaakt zeg.
    Mijn schoonouders hadden het vooral over zichzelf en liepen niet voer van enthousiasme maar zo bont als ik het hier lees, hebben ze het echt niet gemaakt.

13. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    @Ickuzz:
    Haha, bij jou dus dezelfde warme en liefdevolle reactie. Het maakt voor deze zwangerschap zo speciaal. Wij durfden er niet meer op te hopen maar we merken nu hoe enorm gewenst en geliefd ons kindje ook voor onze ouders en vrienden is, en dat is voor ons echt de kers op de taart!

14. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Vriendin van mijn sm zei tegen haar dat ik ml er had ingeluisd want ml was daar echt nog niet aantoe... Hoe weet jij dat b*tch??? Jij ziet ml nooit. Verder gelukkig alleen maar positief.

15. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Landgraaf
    @Else31, mijn vader heeft zelf nooit kinderen gewild, hij verbaasde zich wel dat we er bewust voor hebben gekozen & dat 't zolang had geduurd.. Hij heeft zelfs naar haar naam gevraagd & voor geslachtsbepaling al aangegeven dat hij al een kleinzoon heeft, dus een kleindochter zou prachtig zijn...

Nu is het wel, Chesney mijn neefje trekt héél veel naar mij en z'n oma.. Opa ziet hij alleen staan als het hem uit komt, soms zijn oom en opa veel leuker als oma & tante ;)
    Dus een kleindochter wat net als zijn eigen dochter énorm aan hem en opa hing, zou natuurlijk prachtig voor hem zijn... Ik denk ook wel dat hij direct meer met zijn kleindochter zal hebben als met zijn kleinzoon..

We wonen sowieso naast elkaar, dus ontkomen doet hij niet aan haar :D
    Maar tis wel schattig hoe iedereen er mee om gaat, mijn moeder is in de wolken en mijn stief schoonvader verheugt zich enorm op zijn nieuwe aanwinst ;)
    Heerlijk!!

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Och ja, hoe kan ik de opmerkingen van m'n schoonouders vergeten..

- Wij hoeven het in ieder geval niet te baren en groot te brengen (goh ;))
    - Het MOET gepland zijn, anders kon je niet zwanger zijn
    - Laat 'm er nog maar twee jaar in zitten, hebben wij nog even rust voor we moeten oppassen (Ik blijf gewoon thuis en heb dus helemaal geen oppas nodig, en na dit soort opmerkingen twijfel ik al over een vrijwillige, gewoon leuke logeerpartij ;))

En zo kan ik nog wel even doorgaan..

17. soeza

soeza Niet meer actief

Zwanger van de derde kregen we te horen:

"Zwanger?! Echt?! Waarom in godsnaam, jullie hebben toch al een jongen en een meisje, wat willen jullie nog meer dan?"

Tegen mijn man "Zo dan, jij verslijt hem ook niet alleen met pissen he"

En dan de klapper waarvan ik met mijn bek vol tanden achter bleef "ach, tja, soms glipt er eentje tussendoor"

Misschien dat mensen niet konden geloven dat we alle 3 de kindjes met liefde gemaakt hebben en ze alle 3 gepland waren (voor zover dat je kinderen kunt plannen dan)
    Ze zitten ook kort op elkaar (3 onder de 3 bij de geboorte van de jongste), dus mensen kunnen niet geloven dat het een bewuste keuze is geweest :D

18. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    @Ickuzz: zo leuk om te lezen! Het delen met mensen om je heen maakt het net wat echter allemaal.

@Soeza: wat een walgelijke opmerkingen heb jij naar je hoofd gekregen. Bah, mensen denken dat ze alles maar mogen roepen.

19. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat een rare reacties lees ik toch. Echt achterlijk zijn sommige mensen. Hier gelukkig alleen maar leuke reacties.

20. MamaMe

MamaMe Niet meer actief

Nou, vreemde reacties inderdaad zeg! Ook leuke ertussen gelukkig!

Deel Deze Pagina