Dag dames, Ik ben nu 22 weken zwanger en vanaf het begin ziek zwak en misselijk. Heb eerst veel overgegeven maar nu gelukkig niet meer maar blijf de hele dag misselijk. Ook voel ik me ontzettend zwak (oververmoeid,slap,duizelig) gisteren een half uurtje boodschappen gedaan en daarvan een hele middag knock out gelegen....mijn bloeddruk is oké 100/70 ijzer was 6,5 heb daar nu staaltabletten voor die ik al ruim een week neem ook eet ik gezond en gebruik vitamine pillen en floradix. Zijn er dames die dit herkennen en ook hebben? Ik voel me echt een bejaarde en moet nog zo lang pffffffff....Ik hoef verder niks heb continue hulp ivm zoontje huishouding en koken zit ook vol in de ziektewet. Maar is er hoop dat dit beter wordt kan er zo totaal niet van genieten. Grt
Ik heb bij beide zwangerschappen HG gehad en veel gespuugd, sondevoeding enz. Ik was er gelukkig met 20 weken vanaf maar er zijn ook vrouwen die het veel en veel langer hebben. Kijk eens op het forum bij gezondheid, hyperemesis. Daar kun je veel lezen over lotgenoten.
Ik was ziek zwak en misselijk tot 21 weken bij deze zwangerschap Elke dag spugen spugen spugen... Niets hield ik binnen Toen was ik alleen nog maar misselijk tot een week 23/24 en hoefde gelukkig nog maar 2 A 3 keer per dag te spugen En toen kwam het weer terug .... Tot de 34 weken weer 15/20 keer per dag spugen Nu sinds een weekje is het gelukkig al de helft minder en hoef ik nog maar 5 tot 10 keer per dag te spugen, Bloeddruk e.d zijn allemaal goed ... Medicatie tegen het spugen heeft helaas niet geholpen, Hopelijk gaat het bij jou niet zo als deze zwangerschap bij mij
Jeetje, het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal lees. Bij mijn eerste zwangerschap was ik t/m maand 5 misselijk. Was ook 6 kg afgevallen. Hield weinig binnen en was ook erg moe. Veel geslapen, ook in de ziektewet etc. Ook de vitaminetabl. en ijzertabletjes. Maar helaas ik bleef moe, mede dankzij mijn lage bloeddruk. Nu ben ik zwanger van mijn 2e en heb ik meteen aan het begin Emesafene gekregen tegen de misselijkheid en heb geen dag gespuugd. Ik kan het je echt aanraden om aan je huisarts te vragen. Want spugen en misselijk zijn kost veel energie en je voelt je dan echt belabberd. Sterkte!
Ik was ook vanaf het begin misselijk, tegen spugen aan en moe en labiel. Ik kreeg ook emesafene, had ik ook om gevraagd omdat ik 6 weken geleden ook aan een nieuwe baan begon en ik dacht: ik moet aan de slag. De emesafene heeft me een paar dagen beter doen voelen, maar effect ervan is moeheid. Dus dat werd echt niet beter. Dus daar weer mee gestopt. In week 8 was ik zo misselijk dat ik in een wanhopige bui naar d etos was gegaan en daar sea bands heb gekocht. Geloofde er geen zak van dat dat kon helpen maar was inmiddels wel door alle huis tuin en keukentips heen. En wonder biven wonder... Ik voelde me binnen een uur stukken beter. Nu in week 12 en heb wel het idee dat het effect afneemt, maar goed hopenlijk voel ik me sowieso nu snel beter. Wat bij mij ook goed helpt: voor het slapen gaan mog even goed eten. Wel met tegen zin twee boterhammen ofzo, maar het voorkomt dat ik met een lege maag wakker wordt. Want als dat zo is dan wordt het weer zo n dag.... Sterkte ermee!