Hé AllWoman. Zie dat je ook uit Kampen komt! Ben zelf geen rasechte Kampenaar, maar mijn man is een rasechte Brunneper Veel plezier met jullie zwangerschap!
Wij hadden het met 6 weken aan familie verteld (het is bij ons de derde) en ja kregen ook van die reacties van nou dat is vroeg, gelukkig kregen we veel meer reacties van oh wat leuk en toen kwam er bij ons nog eens bij dat het een week terug gezet is dus eigenlijk hebben we het met 5 weken al verteld en met 9 weken (na de echo die eigenlijk van 10 weken had moeten zijn) vertelde we het de beste vrienden enzo. Het is ook wel fijn als mensen het weten hoor, als je dan misselijk bent of moe of emotioneel dan weten ze de reden Over rare reacties gesproken, wij krijgen een derde en heel veel mensen vragen 'was dat gepland?' Vind ik ook een rare vraag, we zijn gelukkig getrouwd en hebben twee kindjes waarom zou het niet zo zijn. Alsof het tegenwoordig raar is dat je 3 kindjes hebt, het schijnt weer helemaal in te zijn! Dat antwoord ik dan vaak ook, hoezo is helemaal in hoor 3 kindjes!
Wij gaan het waarschijnlijk wel vertellen aan familie en vrienden, maar nog niet aan de grote klok hangen. Mijn zus, moeder, tante en schoonmoeder hebben een of meerdere MK gehad, dus dat is voor mij een grote reden. Dit is op dit moment mijn grootste angst. Ik vind dat een ieder dat zelf moet bepalen. Het liefste zou ik het nu ook van de dagen schreeuwen, maar ik houd me in . Ik vraag me af voor hoelang, want ik weet het sinds vanmorgen. Jedid-Jah
Wij hadden ervoor gekozen om de echo van elf weken af te wachten. Mijn schoonmoeder heeft wel eens tussen neus en lippen door laten weten dat ze niet zit te springen om nog een kleinkind (lees: een kleinkind van mij) en ik gunde het haar dus ook niet om te horen dat wij eventueel een miskraam gehad zouden hebben. Gelukkig ging alles goed, maar anders zou ik het vervelend vinden dat iemand anders een soort blijheidsgevoel krijgt van het feit dat het niet goed gegaan is. Vandaar. Verder zou ik het juist niet raar vinden om het vroeg te vertellen, je deelt het waarschijnlijk toch wanneer het misgegaan is.