Rare " slaapstoornis" met wakkerschrikken

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    O ik heb daar ook zoveel last van. In het begin van de geboorte van onze dochter heel erg, meerdere keren schreeuwend en shakend wakker worden heel het bed overhoop halen omdat ik droomde dat mijn dochter nog in bed lag. En ik droom heel vaak over spinnen, bijen en andere beesten die ik zie lopen en vliegen, ik word altijd wakker en mijn man ook van mij gegil, ook shake ik dan helemaal en moet ik echt even bijkomen. Ik weet wel dat ik dit al erg lang heb mijn moeder vertelde dat ze me vroeger heel hard hoorde schreeuwen toen ze ging kijken zat ik in het hoekje van mn bed te schreeuwendat ik aangevallen werd door mijn knuffel olifant:):( En ik sliep dus gewoon. Heel vaag maar ik heb er regelmatig last van

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Gehad ja. Ik heb een geschiedenis aan slaapstoornis. Het komt alleen bij mij voor bij heel veel stress, angsten (ptss gehad) en zenuwen. Ik heb nachtmerries, night terrors, ga slaapwandelen, slaapverlammingen... Ik heb het hele spectrum al gehad en het is bij mij gewoon psychisch.

Wanneer ik lekker in mijn vel zit, slaap ik perfect!

3. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Google eens op magnesium tekort!

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

of vitamine d tekort. vriendin gehad die was jaren depressief, slikte er na depressies medicatie voor. Uiteindelijk bleek na 10 jaar dat zij al die tijd een tekort aan vitamine d had. Was zo simpel maar niemand had dit bij haar getest.

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ja dat klopt maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je tijdens dat proces bij bewustzijn bent..vandaar de vreemde ervaringen ;)

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

aha dus zo wordt het het bedoeld, ik begreep het al niet :)
    dank je voor het reageren!

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dat klopt van dje slaapverlamming maar het is niet de bedoeling dat je op dat moment wakker word. En ik wens het niemand toe :p

Ik was er ook al getraind in om er sneller uit te geraken of om het tegen te houden. Het werd altijd aangekondigd door 3 oorverdovende harde slagen. Dit vergat ik altijd tot ik echt op alles ging letten.
    Soms deed ik teveel mijn best om eruit te geraken en kon ik me bewegen (dacht ik) maar dat was heel erg zwaar maar ik moest toch mijn vriend proberen te bereiken die nog beneden was. 1 keer was ik tot in de gang geraakt. Kruipend, liggend trok ik me voorruit. Ik was op de gang en wilde roepen maar natuurlijk zijn je stembanden ook verlamd. Ineens keek ik richting de slaapkamer en zag iets liggen in bed. Toen werd ik teruggetrokken en werd ik echt wakker,...in bed
    En zoiets heb ik een keer of 3 meegemaakt maar deze "uittreding" was het engste

8. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Hier heb ik ook al jaren last van. Ik droom dan meestal dat er spinnen in mijn bed zitten of dat 1 van de kinderen aan het huilen is. Ik ga er dan ook altijd bij slaapwandelen waarbij ik het licht aan doe en heel het bed na aan het zoeken ben. Mijn vriend word er vaak ook wakker van omdat ik soms in mijn slaap over hem heen rol terwijl dat nog eens niet nodig is;) Zo ben ik zelfs bang geweest dat ik hem een keer pijn doe maar dat is tot nu toe gelukkig niet voorgekomen. Ik word ondertussen het slaapwandelen meestal wel wakker maar dan heb je echt geen rust gevoel! Bij mij komt het meestal voor als ik heel erg moe ben of in een drukke periode zit. En als ik zwanger ben heb ik er ook meer last van

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Vitamine D en magnesium tekort gaat vaak ook samen.. Ik zou eens kijken of je extra vitamine D, calcium en magnesium kunt binnen krijgen dmv voeding of pillen.

Deel Deze Pagina