ongezond leven en zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mikki, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Ik ben er net achter gekomen dat ik zwanger ben. Compleet onverwacht, omdat we er helemaal niet mee bezig waren (het wordt ons 3e kindje en het is uiteraard zeer welkom). Ik deed een test omdat mijn menstruatie maar niet kwam, terwijl ik normaal heel regelmatig ben. Ik heb geen flauw idee hoe ver ik ben, ik vermoed ergens tussen de 4 en 8 weken.

Het probleem is dat ik de afgelopen weken ontzettend ongezond geleefd heb. We zitten midden in de verbouwing van ons nieuwe huis, dus korte nachten, veel patat en pizza en ook af en toe een wijntje of biertje. Ik heb ook geen foliumzuur geslikt. Hoe schadelijk is dit? Ik maak me nu toch wel grote zorgen wat dit voor het kindje betekent.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mikki,

gefeliciteerd allereerst. Wat een leuk kadootje! Maak je niet te druk over het feit dat je niet gezond hebt gegeten afgelopen tijd, je kindje haalt de benodigde voedingsstoffen uit de dooierzak en uit jou, dus die zorgt wel voor zichzelf. Je bent niet de enige bij wie dit wel eens 'onhandig' gaat in het begin! Dus vanaf nu gewoon aan de folium en de groente!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina