Beter niet 2x op een dag klussen he?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Druif, 10 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

vanochtend hebben we aangenaam geklust. En nu begin ik krampjes te voelen, waarvan ik denk dat ze al wel es op een eisprong zouden kunnen duiden. Maar voor de zekerheid nog een keer boven op elkaar duiken is niet aan te raden toch? Hoe zat het ook alweer? Heeft dat geen invloed op de zaadkwaliteit ofzo?

Druif

2. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

dan lijkt het er op dat je precies op tijd hebt geklust hoor...!
    zaadcellen kunnen wel 72 uur in leven blijven, dus die van vanochtend zijn waarschijnlijk nog springlevend.. ;)

3. Terese

Terese Fanatiek lid

Das toevallig, ik had vandaag ook aardig wat steekjes en we hebben voor alle zekerheid maar geklust. Ben benieuwd of we gelijk opgaan, Druif ;)

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ha, ik heb op de dag van mijn ei niet een geklust en ik ben toch echt zwanger.

5. Niet meer actief

Twee keer per dag klussen is inderdaad zinloos, de tweede keer komt er zo goed als geen sperma meer uit.

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

heb zelf gehoord dat sperma binnen 1,5 uur weer wordt bijgevuld.

of het waar is?

7. Natasja1402

Natasja1402 Bekend lid

2 apr 2006
    556
    0
    0
    mama
    Nijverdal
    En als je het elke dag doet? (dus 1x per 24 uur) is de kwaliteit dan minder??

Liefs,
    Natasja

8. Niet meer actief

Neen, dat is zeker niet waar. Het complete bijvullen duurt bijna 48 uren, dus om de twee dagen klussen is het best.

9. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Maar als je niet wacht (om de dag/2 dagen)dan kunnen er toch ook nog wel goede zwemmers tussen zitten!?

10. Niet meer actief

Ja. Het is niet omdat de voorraad niet helemaal is bijgevuld, dat er helemaal NIKS meer aanwezig is. Maar de kans op bevruchting is gewoon groter als je het om de 2 dagen doet, aangezien er dan meer zaad aanwezig is.

De keren dat ik het 2x per dag deed kan ik op 1 hand tellen, mijn vriendje vind het niet zo'n prettig gevoel klaar te komen als er weinig sperma uitkomt.

11. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Zinloos? Maar lieve vrouwen, het is toch gewoon LEUK om te doen? Da's ook wat waard hoor. :D

12. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Nou idd Belle, maar de dames hier hebben t over of het nut heeft om meer keer per dag te klussen om zwanger te worden, en dan is het dus wel zinloos..
    Maar ik begrijp jou ook hoor, klussen moet ook leuk zijn en niet alleen klussen om zwanger te worden maar das mijn persoonlijke mening!

Gr.
    Jorietje

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tis natuurlijk nooit zinloos in de zin van dat het altijd leuk is om te "klussen"

maar zin hebben in de zin van de kans op bevruchting is het idd niet verstandig om het 2x per dag te doen, een man heeft altijd wel sperma maar de zaadcellen zijn dan veel minder, en daar moet je het toch van hebben...ze adviseren ook om het tijdens de vruchtbare periode om de dag te doen, en zelfs als je weet dat je naar je vruchtbare periode toegaat een dag of 3 niks te doen (je mannetje zelf niet)

bijvoorbeeld je weet dat je zondag je eisprong hebt, dan is het verstandig om van dinsdag niks te doen tot vrijdag, en dan gewoon de zaterdag en zondag dan zou de kans het grootst zijn op goeie zwemmer, maar het is natuurlijk ook grotendeels afhankelijk van de kwaliteit van jouw eicel....

in ieder geval heb je op tijd geklust meid dat is het belangrijkste toch ;)

14. Niet meer actief

Dat het oud zaad moet "weggespoeld" worden is onzin. Het wordt automatisch afgebroken door het lichaam na enkele dagen.

15. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Zo zie je maar weer,
    die zwemmertje leveren weer een hoop verwarring op.

Maar eh .. dagelijks klussen niet haalbaar? Nou met pil niet, nee. Maar tegenwoordig zal je mij niet meer 'geen zin' horen zeggen. Haha.

16. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hihi..Niet haalbaar in de zin van dat het niet altijd uitkomt met druk werk/sociaal leven/onregelmatige werktijden en voetbal,hahaha

Ik heb de vorige ronde vanaf maandag tot mijn eisprong vrijdag en nog 2 dagen erna elke dag geklust...T was elke keer net zo leuk en lekker...maar er is niet raak geschoten...

Ik volg het advies van om de dag deze keer op...als het haalbaar is...want mijn lief rijdt op t buitenland...maar als het goed is deze week toevallig? binnenland...

17. Daiquiri

Wij doen het een dag wel, een dag niet. om en om dus.....
    mochten we tussendoor nog zin hebben, dan is het niet zo dat er dan niks gebeurt hoor.

maar elke dag zou ik niet eens zin in hebben....nu is het al redelijk gepland, en dat maakt het wel weer minder leuk op zich

18. AnthoniaH

AnthoniaH Actief lid

29 jul 2006
    361
    0
    0
  19. Daiquiri

grappig artikel zeg, op zich niks nieuws, maar wel leuk om te lezen

20. AnthoniaH

AnthoniaH Actief lid

29 jul 2006