Heb nu voor de 4e keer in mijn zwangerschap iets raars meegemaakt, en begin me er een beetje zorgen over te maken.... Heb het 2x in het begin tijdens mijn werk gehad, en deze week nu 2x. Uit het niets krijg ik in ene last van een blinde vlek in mijn gezichtsveld. Ook zie ik dan een soort lichtvlek met gekartelde rand.... Iemand bekend met dit fenomeen? Het trekt wel weg als ik even iets donkers over mijn ogen doe en effe ga liggen. Heb er verder geen hoofdpijn van, maar maak me toch een beetje zorgen. kan er verder niet veel over vinden op het net. Wie weet raad?
komt door je zwangerschap ik had dat ook ik had ook last van mijn oor dat ie dichtzat scheen ook door de zwangerschap te komen
Ik heb dat ook, ook voor mijn zwangerschap. Ik zie het als een signaal van mijn lichaam dat ik me te druk heb gemaakt en ga dan een half uurtje liggen met m'n ogen dicht. Bij mij is het gelukkig geen voorbode van migraine, vaak wel lichte hoofdpijn erna. Geen zorgen in ieder geval! Gewoon rustig aan doen.
Thanks dames... Ben wel een beetje gerustgesteld. Heb gelukkig geen migraine aanval gehad. Alleen 1 keer heb ik proberen te slapen en na een uur werd ik met lichte hoofdpijn wakker. Dus al met al hoop ik dat het hierbij blijft en dat als de kleine er eenmaal is het helemaal weg blijft. Krijg er al snel de kriebels van als ik iets in mijn hoofd voel.....logisch denk ik?! Jullie allemaal succes! XX
Is het geen glasvochttroebeling? http://nl.wikipedia.org/wiki/Mouches_volantes dan zie je namelijk ook vlekjes en kronkeltjes. Ook als je je ogen dicht doet. Als dit het is dan is het niets ernstigs, het is vaak een teken dat je even wat rustiger aan moet doen.
ik zou het toch even laten checken door een oogarts, beter voor niets dan achteraf een rare ontsteking hebben met gevolgen van dien. draag je lenzen?
dan heb je wel migraine gehad hoor...denk ik... ik heb migraine vanaf mn 11e...en bij mij gaat het ook zo...het hoeft ook niet super erg te zijnomdat je het normaal niet hebt (bij mij is het normaal heftiger, maar nu ook zoals jij omschrijft!) ik mag nu mn medicijnen niet gebruiken, maar door de hormonen is het gewoon heel anders! ik leg wel altijd een ijszak op mn hoofd.
Klinkt als oogmigraine. Als je ook last hebt van het zien van onweersflitsen moet je wel direct een oogarts bellen! Het is sowieso niet onverstandig om contact op te nemen met een oogarts of optometrist. Sommige optiekzaken (met name zelfstandig opticiens) hebben een optometrist in dienst. Succes!
Ik had het ook regelmatig tijdens mn zwschap, vooral als ik savonds rustig op de bank zat tv te kijken. Trok vaak ook zo weer weg na verloop van een kwartiertje ofzo. Maar heel irritant was het Ik had e3r geen hoofdpijn achteraan ook geen lichte
ik heb zelfs tijdens mn zwangerschap wel is een ernstige migraine gehad zo erg dat mijn linkerlip hing mijn linkerarm niet meer voelde en stekende koppijn niet normaal!
Kan inderdaad migraine zijn, je hoeft namelijk niet perse hoofdpijn te hebben bij migraine (klinkt raar, maar is echt waar!) Maar ik zal het altijd even navragen bij een arts!
Ik heb dit ook gehad tijdens mijn zwangerschap. Precies zoals jij het omschrijft! Ik ben afgelopen vrijdag bij de ha geweest omdat ik het nu dus nog steeds af en toe heb. Soms maanden niet en dan in 1 week ineens 3 keer. En ik ben echt niet zwanger Volgens de ha is het inderdaad een vorm van migraine maar ze gaan nog contact opnemen bij de oogarts en bellen mij als het goed is morgen terug.
Ik herken het ook als migraine. Ik had het als puber heel erg. De vlekken waren een voorbode voor de hoofdpijn. Het begon met een klein plekje en binnen een uur zat het in mijn hele gezichtsveld ( in het oog waar het mee begon ), met idd een flikkerend randje eraan. Ze noemen dit ook wel een aura. Naarmate ik ouder werd namen de aanvallen af, in frequentie en heftigheid. Op het laatst bleef zelfs de hoofdpijn erna weg. Nu heb ik het al bijna 2 jaar niet meer gehad. Het is ook een hormonenkwestie en kan onder invloed van je zwangerschap ontstaan, erger worden of juist minder worden. Maar.......en hiermee wil ik je echt niet onnodig bang maken. Ik heb ook het HELLP-syndroom gehad en daar kan het ook een symptoom van zijn. Ik herkende het toen in eerste instantie niet omdat ik dacht dat ik migraine had. Deze aanval ging echter wel veel sneller. De vlekken waren binnen een minuut over mijn hele ogen te zien en er zat geen randje ( waar jij het ook over had ) aan. Dat randje had ik wel altijd bij een migraine aanval. Kortom, ik denk dat je gewoon migraine hebt, maar bel voor alle zekerheid even je VK om je bloeddruk te meten.
Hi Aukje, Dank voor je antwoord. Ik denk ook dat het een hormonen kwestie is en dat het misschien iets weg heeft van Migraine. Alleen raar dat ik er geen hoofdpijn bij heb. En het was gelukkig met een half uur weg. Mijn bloeddruk is steeds goed laag, dus HELP kan het niet zijn. Voel me verder ook energiek e.d. dus ik wacht het even af. Ik ga het woensdag wel aan mijn verloskundige melden. Kan nooit kwaad. XX