Meiden, herkent 1 van jullie dit misschien? Ik heb vanaf ongeveer 14 weken vaak buikpijn. Bandenpijn, dacht ik. Dus maakte me er geen zorgen over, hoort er gewoon bij. Het is niet de hele dag door, gewoon af en toe van die hele pijnlijke steken in mijn onderbuik. Soms links, soms rechts en soms in het midden. Vanaf 17 weken werd het ineens behoorlijk erger, in die mate zelfs dat ik de VK heb gebeld voor advies. Zij hield het op groeipijnen van de baarmoeder, want dat "zou vaak gebeuren na de 20 weken". Nou, ik zat dus pas op 17! Maar dat kon gebeuren, bij de één is het eerder dan bij de ander. Rustig aan doen, regelmatig een warme douche of warm bad, en meer kon ik er niet aan doen. Nou prima, so be it. Niet klagen, doorbikkelen. Week later controle bij VK, toch maar weer aangegeven dat ik zoveel buikpijn heb. Verdenking van blaasontsteking, dus urine laten controleren. Niks mis mee, urine was schoon. En nu, met twintig weken.. pff het wordt nog steeds erger! Lig soms echt krom van de buikpijn, dan kan ik even niks. Het zit de laatste week vooral linksonder, waar ik ook het meeste de baby voel trouwens. Vanochtend was het zelfs zo erg dat mijn hele buik hard was. Harde buiken bij 20 weken? Lijkt me meer iets voor 30 weken en later, toch? Iemand enig idee? Toch gewoon groeipijnen/bandenpijn? Of toch iets anders en moet ik het maar even laten controleren weer voor de zekerheid? Voel me zo'n zeur als ik "alweer" de VK bel om zoiets "simpels" als buikpijn, maar dit is bij vlagen echt niet te harden...
gewoon ff bellen . ik heb ook veel buikpijn hoor en er word niet veel mee gedaan , maarjah als je je zorgen maakt gewoon weer bellen ....
Maak me toch wel een beetje zorgen om die harde buik vanochtend.. Lijkt me niet helemaal de bedoeling met 20 weken. Of vergis ik me daarin? Doe het vandaag maar even heel rustig aan en heb er verder geen last meer van gehad. Wel de "normale" buikpijn (althans, voor mij normaal dan) maar mn buik is niet meer hard geweest.