Rare smsjes van een wildvreemde gehad...

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Ik weet niet of je een nummer via blue tooth kunt achterhalen maar dat schreef hij dat hij dat gedaan had.

Ik blijf het een vaag iets vinden,voor het zelfde geld zou je grote ruzie met je man krijgen.

Mijn man maakt er dan weer een grapje over van wat spook jij uit als ik niet thuis ben,maar hij weet wel beter.Ik vind het verre van leuk en vond het ook wel eng dat iemand me telefoonnummer zo gebruikt.

2. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Wat een vage toestand zeg! Kijk toch altijd uit dat je telefoon niet gehackt wordt oid... Dat je door te reageren 'iets' geactiveerd hebt ofzo. Tsjaa ik weet het niet hoor, maar vind het zo vreemd.

Hoop dat je nooit meer wat van hem hoort!

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ Robijntje, ja mijn man keek me idd ook zo aan van: wat heb je mij uit te leggen? Best lullig als ik zelf nergens iets vanaf weet...
    Maar kan me wel voorstellen dat hij dat dacht, ik zou andersom hetzelfde hebben...

@ Novaa, geen idee idd of ik hiermee iets geactiveerd heb of zo. Maar gelukkig is het nu rustig.

Ik kreeg trouwens ook een vaag telefoontje van iemand die mijn advertentie had gezien op marktplaats, zo'n beetje gelijktijdig met de rare smsjes en met een ander nummer.
    Vroeg me ook af of die persoon me wel serieus nam.

Ik heb een box op MP staan, ben gastouder maar die box heb ik niet meer nodig, we gaan straks voor onze kleine een mooie nieuwe kopen.

En ik woon in de provincie Groningen en die persoon zei dat ze in Tiel woont. Of het ver rijden is. Ik zeg: "Ja wel 2 uur denk ik" of ik de box kon komen brengen. Ja dikke... echt niet hoor.
    De vrouw aan de lijn klonk een beetje vreemd, alsof het niet serieus was of zo.... Dus ik kan het mis hebben hoor, maar wie weet had het wel verband met elkaar... Dat het gewoon een stel tieners waren of zo, die aan het kloten waren, en grote lol hadden...

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bluetooth: Als je je nummer gebruikt als bluetoothnaam, dan kan het. Anders niet.

Wat ook kan: Stel je bent met iemand aan het bellen, of je spreekt iemands voicemail in: Bel je mijn terug? Mijn nummer is 06-12345678.
    En dan staat er iemand achter je die denkt: Hey, dat nummer ga ik onthouden.

Tip voor iedereen die smsjes krijgt van mensen die ze niet kennen: NEGEREN. Zonde van die paar cent die het kost om terug te smsen.

5. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Heel vreemd!
    Ik heb nu bijna 2 weken en abonnement
    Wordt heel vaak gebeld door een nummer, heb al 2x opgenomen, vroeg hij of ik jan nog wat was, nee natuurlijk niet. Jan met een vrouwenstem? Heb het ook gezegd.
    Daarna werd ik weer gebeld, weer opgenomen, en weer dezelfde vraag.
    Nu word ik sowieso nog elke dag een keer gebeld door dat nummer, soms nog vaker. Neem niet meer op, maar het is wel super vervelend.
    Je moet ook nummers kunnen blokkeren toch? Geen idee hoe ik dat doe, weet iemand dat? Heb een BlackBerry Bold.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Moet je even met je provider bellen. Als die persoon vaker dan (ik geloof 5 x per dag) belt, kun je aangifte doen. Da's stalken. Of in ieder geval lastig vallen. Bel even met je provider. Wel opnemen, anders wordt het niet geregistreerd.

En natuurlijk dat nummer in je mobiel zetten. Dan herken je het als hij het is :)

Blokkeren werkt niet, want als ie dat merkt, dan zet ie zijn nummerherkenning uit. Als hij dat doet, is hij trouwens nog steeds herkenbaar bij de providers!

7. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    @ Maddie, ik heb ooit eens gehoord, maar kan er volledig naast zitten, dat nummers op een gegeven moment hergebruikt worden. Misschien dat je een nummer hebt die vroeger tot ene Jan behoorde. Ik zag een keer op televisie dat veel mensen hier last van hebben, soms zelfs een nummer van hun provider toegewezen krijgen waar nog een open rekening aan vast hangt! Vind dat echt zo raarrr.

@ Waardevol, het blokkeren van een nummer gaat niet eenvoudig helaas. Ik heb het gehad met iemand die mij bewust aan het stalken was en het kost ontzettend veel moeite. Moest zoals anderen beschrijven inderdaad vijf momenten aan kunnen tonen wanneer ik gebeld of gesmst werd door hem. Daarna ging er vanuit mijn provider (t-mobile) eerst een waarschuwing naar hem uit. Vervolgens heeft hij daar niet naar geluisterd, moest ik weer vijf of tien momenten opgeven en kreeg ik de juiste papieren van T-mobile. Daarmee kon ik toen pas naar de politie stappen. Eenmaal de juiste papieren bij de politie kon t-mobile actie ondernemen en hem blokkeren... een heel gedoe dus! En dan hopen dat je van die persoon af bent want hij kan het gewoon weer met een ander nummer proberen... Vroeger kon je in je telefoon zelf nummers opgeven die je wilde blokkeren, helaas is dat al een aantal jaar afgeschaft. Geen idee waarom.
    Hopen dat het stil blijft en ik zou als ik jou was je mobiele nummer niet op MP vermelden mocht je dat gedaan hebben. Is nooit een fijn idee dat iedereen kan zien waar je woont, wie je bent en wat je nr is. Met een beetje pech staan er foto's van de binnenkant van je huis op en maak je het ongenodigde gasten wel erg makkelijk.

Sorry ik ben daar heel preuts in misschien, maar ben sinds die stalker erg gesteld op mijn privacy.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Waarom blijft die vent dan bellen? Eén keer fout, ja. Maar die idioot blijft dus bellen. dat is stalken.

Deel Deze Pagina