Hoe hulp voor kindjes bij rampen 3e wereld??

Discussie in 'De lounge' gestart door douglas84, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Het zal wel komen door de zwangerschapshormonen, maar het lijkt wel of de een na de andere ramp voorbij komt op tv. Nou wil ik natuurlijk graag iets doen voor de kindjes in die gebieden. Maar vraag me af wat nog handig is. Ben altijd meer van materieel dan van geld (blijft veel aan de strijkstok). Wie weet er goede projecten voor inzameling of iets? Of iets waardoor je toch je steentje bijdraagt?

Heb net al even stichting Hope gespot hier kan je de over gebleven spullen van je kraampakket afleveren. Elke provincie heeft verschillende inbrengpunten, dus daar gaat wat over is van mijn kraampakket straks in ieder geval naar toe.

Heb mijn kledingkast ook al even uitgemest dus weer een vuilniszak vol kleding, lakens en handdoeken voor in de kledinginzamelingbak.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zelf hou niet zoveel van stichtingen, vaak verdienen deze er nog aan.

Ik heb een man uit Sudan en ben zelf daar ook geweest voor 3 maanden om te zien hoe het leven daar was.
    Toen ik heen ging wou ik de mensen daar ook heel graag helpen, ik heb allerlei spullen verzameld, kleren,schoolspullen enz kon niet veel omdat ik het gewoon met mijn eigen bagage meenam,maar het was in ieder geval wat.
    Ik heb schoolspullen aan een klein schooltje gedoneerd, en kleren waren bedoelt voor weeskinderen.

Mijn man die verzameld oude ziekenhuis spullen, van bedden tot aan po's en rolstoelen, dit is bedoelt voor een ziekenhuis in de regio darfur. Daarnaast wilt ie heel graag proberen aan goedkope medicijnen te komen. In Sudan stond ooit een belangrijke medicijnenfabriek, helaas is deze gebombadeerd door de Amerikanen omdat ze dachten dat Bin Laden daar een wapen fabriek had...wat dus niet zo was. Maar dat is een veel groter project waar hij echt de tijd voor nodig heeft en de juiste contacten.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik heb hele goede ervaringen met Dorcas. Mijn moeder (en een hoop kennissen) werken daar en daar wordt heel zorgvuldig met het geld omgegaan. De meesten werken daar vrijwillig en de betaalde krachten die er zitten, krijgen rond het minimumloon. Ze zeggen daar: Je werkt hier met een roeping, niet om er zelf rijk van te worden, maar om mensen te helpen die zelf niets hebben.

Deel Deze Pagina