Hallo, Ik ben nu 16 weken zwanger en ik heb thuis een angelsound. Heel fijn om af en toe even te luisteren alleen sinds deze week hoor ik een hele rare hartslag. Nu is het dus wat minder fijn om zo'n ding in huis te hebben want ik begin me meteen druk te maken... Maar goed, ik hoor een hele snelle duidelijke hartslag zoals altijd maar vlak daaronder hoor ik een nog harder kloppend geluid. Eerst dacht ik dat het bewegingen waren maar het is een heel raar regelmatig kloppend geluid net een soort galop door de hartslag heen. Is dit iets normaals of toch iets wat ik moet laten horen bij de verloskundige? Ik weet zeker dat ik niet mijn eigen hartslag er doorheen hoor want deze kan ik ook makkelijk vinden en deze gaat heel langzaam. Ik hoop dat jullie iets kunnen met deze informatie. Groetjes
hoi, tja, dta is het nare van zo'n angelsound, als je het hartje niet kunt vinden maak je je (vaak onnodig) druk en als je iets raars hoort ook. Waarschijnlijk hoor je al de de hartkleppen van de baby, dat geeft als het ware een dubbele klop. Je hoeft geen actie te ondernemen, ook niet vaker te gaan luisteren, vraag het de volgende controle maar bij de verloskundige. Mirjam
Bedankt voor het snelle antwoord. Ja wat dat betreft is het weer niet zo handig om het in huis te hebben... Ik ga het vragen tijdens de controle en me verder geen zorgen maken. Tenslotte hoor ik de 'normale' hartslag nog steeds regelmatig. Groetjes