Ohh wat vind ik dit erg . Als dat hier zou gebeuren zou die met mij nog niet klaar zijn... wat respectloos zeg :x. Ik heb trouwens het verhaal gedeeld van de vrouw waarvan ik eerder hier de link voorbij zag komen.
Ik en al mijn lotgenoten kunnen letterlijk wel kotsen van die zogenaamde leuke en grappige borstkankerraadseltjes!:x Een van de dames, die ik persoonlijk ken, heeft een blog geschreven over deze acties: Daar veeg ik mijn achterwerk mee af! | femkevanrossum Zoals zij het schrijft, gaat het ook voor mij op: Ik kan mijn borsten niet meer laten zien, aangezien ik ze noodgedwongen heb moeten laten amputeren. Ik word niet meer ongesteld, omdat ik door medicijnen en verwijderde eierstokken in de overgang ben. Zonder eierstokken is het moeilijk zwanger worden... Voedselvergiftiging?! Ik mag morgen weer aan de chemo, daar word ik beroerd genoeg van... Alsjeblieft, verwijder deze troep van je FB en doe er niet aan mee. Like en deel de tegenacties! En steun iemand in je omgeving die kanker heeft, geef geld voor onderzoek. Daar hebben we allemaal meer aan!
Ik ben het al meerdere keren tegen gekomen. De eerste keer was ook degene met diaree en dan reageer je inderdaad serieus omdat je denkt van wat vervelend en dan krijg je dat opgestuurd. Ik heb het inmiddels onder mom van meerdere acties/doelen voorbij zien komen en wat mij betreft is het gewoon een kettingbom, net zoals je vroeger die kettingbrieven had, toen deed ik er al niet aan mee en nu nog steeds niet.
Gelukkig, ik ben dus niet de enige Ik dacht echt dat er buikgriep heerste hoor, zoveel mensen die ziek waren....
Weet je wat ik niet snap? Dat geklaag van sommige over facebook, dan is het niet goed dat men verteld wat ze gedaan hebben die dag, dan delen ze weer teveel foto's en nu heeft men er weer een hekel aan als iemand mee doet aan een Borstkanker status actie. Ik vraag mij af waarom sommige nog een facebook account hebben.
Belachelijk! Gister inderdaad ook iemand ge-liked die de loterij had gewonnen. En dan dat stomme berichtje. Ik doe hier nooit aan mee, jammer voor de ketting dan, maar ik verbreek hem.
He bah nee is het weer zo ver Ik vind zulke nep statussen ook vreeslijk. Heb het blijkbaar maar 1x gezien bij 1 van mijn vrienden,die idd aangaf geld gewonnen te hebben. Zo heb ik ook een hekel aan die statussen met "like dit als je hier voor/tegen bent" of zoiets Alsof je als je het niet liket het je niks doet
Ik heb buikgriep - het is al bijna op zijn retour; maar uiteraard ga ik dat nu niet op Facebook zetten Dadelijk associeert iemand mij met zulke acties Kom nou. Bovendien denk ik niet dat het iemand boeit en post ik liever weer een standaardfoto van de-mooiste-baby-van-mijn-wereld!
Serieus, achteelijk volk. Wat me ook enorm irriteert is alsof borstkanker de beste variant kanker is die je kunt krijgen want ja kijk maar naar Sylvie etc., die hebben het allemaal overleefd. Wat heeft mijn vriendin van 25 die vorig jaar is overleden dan verkeerd gedaan?? Dat beeld wat gecreeerd wordt met dat Pink Ribbon event enzo, dat vond zij altijd zo confronterend.
Ik had ook bijna op een bekende gereageerd die schreef 1000 euro te hebben gewonnen met een kraslot. Alleen mijn reactie zou zijn geweest "dat je hier openlijk durft te verkondigen dat je een kraslot koopt. Wauw!" Heb het uiteindelijk gelukkig niet gedaan. Maar ik wist dus ook niet dat het van die actie was. En als het om kanker gaat is het natuurlijk extra erg, maar zoals een voorgangster hier al schrijft; alle "like als"-statussen zijn afschuwelijk. Like als je van je moeder houdt. Oh, als ik dat dus niet doe hou ik niet van mijn moeder? Ga toch een end fietsen...
Haha, door de post die ik nu gelezen heb met al die zinnen die je in je status kunt zetten, kom ik er achter dat mijn collega die op haar facebook schreef: "Hoe geraak ik van voedselvergiftiging af" dus helemaal niet ziek is. Ze kreeg ik weet niet hoeveel beterschapjes en tips. Maar nu lees ik dit... Zat al een beetje te wachten op een telefoontje van de leidinggevende of ik in wilde vallen. Maar allemaal een leugen dus....
Idd hoe respectloos kun je naar je vrouw zijn. Het heeft ook niks met borstkanker te maken. Zo'n onzin. Ik irriteer me er ook echt aan.
Ik kreeg ook de uitleg via een pb. Het was van een nichtje van mijn man, die ik heel veel beterschap had gemeld. Haar een berichtje terug gedaan, dat het mijn littekens niet deed verminderen, mijn melkklieren niet terug geeft (dan had ik mijn kind zelf kunnen voeden) etc. En dat ik de ketting stopte. Wat heeft voedselvergiftiging hier nu mee te maken? Ik heb liever een succeskaartje voor mijn jaarlijkse controle welke steeds lastig blijft. En dan het bericht: ik heb geen bekeuring gehad omdat ik mijn borsten liet zien. Mensen met borstkanker hebben vaak geen borst(en) meer......grrrrrrrrrrrrrr. Dat moet dan helpen?
Het is voor vele misschien een vervelende actie ( wat ik overigens wel begrijp ) maar het is ze wel gelukt dat men er over praat. Misschien niet in positieve zin maar negatieve reclame is ook reclame.
Maar wat moet je er verder mee dan? Wat heb je er aan als je borstkanker bespreekbaar maakt/onder de aandacht brengt? Geld voor onderzoek hebben ze nodig... Mensen moeten het er niet over hebben, ze moeten gewoon doneren. Naar kanker in het algemeen en alle vormen van kanker; als je het mij vraagt. Hetzelfde voor alle andere ziektes die voorkomen/genezen kunnen worden of waarbij de oorsprong onduidelijk is of whatever.
Debaky Heb je de link naar een blog gelezen, die ik in mijn vorige post plaatste? Heb je mijn vorige post hier gelezen? Misschien dat je na het lezen ervan snapt wat er kwetsend aan deze acties is. En die domme raadsels zorgen er helemaal niet voor dat er meer gesproken wordt over borstkanker. Je mag immers niet vermelden waar het op slaat, wat het doel ervan is? Wat heeft een borstkankerpatiënte aan deze onzin?! Sommige mensen willen het ook gewoon niet snappen...