hoe veel/vaak voel je je baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Crazy angel, 19 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    ik voel m zo weinig naar mijn mening.. weet ntuurlijk ook niet wat "normaal" is.. maar het is zeker geen druk kindje als k hem moet beschrijven.. bij weinig beweging altijd bellen zegt vk.. maar wat als ie nou altijd rustig is.. soms heeele rustige dagen ertussen..

2. felina

felina Actief lid

17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    bij deze zwangerschap voel ik de kleine ook minder dan bij mij vorige zwangerschappen, maar heb nu ook de placenta tegen de buikwand aanliggen, en ik ben met 3 kids best druk de heledag dus dan voel je ook niet veel....maar als ik eenmaal rustig ga zitten of liggen dan begin hij aardig te bewegen.

3. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    de vk zei tegen mij dat als t een rustig kindje is je t echt niet de hele dag hoeft te voelen. 8 keer per dag een schopje zijn ze ook blij.
    je moet gewoon goed kijken naar hoeveel jou kindje normaal beweegt, komt daar veel verandering in, dan gewoon even bellen....

4. Mynne

Mynne Lid

18 jun 2012
    78
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Hier ook een heel rustige baby. Heb al 2 x aan Ctg gelegen, alles ok. Ondanks placenta achterkant voel ik haar weinig. Hele zwangerschap al. Niet echt fijn hè.

5. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik heb ook een redelijk rustige baby.
    Thans tot een paar dagen terug, heb het idee dat hij zich een beetje begint te vervelen binnen ;)
    Maar ik denk dat de vk bedoeld met bellen als er verandering in het patroon komt.
    Voel jij je kleintje bijvoorbeeld elke dag 10x en ineens voel je de kleine nog maar 5x moet je idd gaan bellen ;)
    Maar sowiezo als je twijfelt bellen :D

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Bijna de hele dag.
    Als ie niet hikt, dan draait ie wel.
    Als ie niet draait, port ie me wel met ellebogen of knieen.
    Dit mannetje is super bewegelijk.

Soms voel ik hem een paar uurtjes niet, dan issie ff aant uitrusten maar duurt vaak niet zo lang

7. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    hier een erg hyperactief kindje met pas een goede 21 weken!

Hij draait veel en is echt de hele dag actief! Soms zeg ik zelfs nou ga nu maar even slapen want ik vind t nou wel even leuk geweest :)

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier met 39 weken ook een hele drukke baby.
    Ze zeggen dat het rustiger wordt naarmate je verder bent met de zwangerschap maar deze dame kan soms zo drammen dat het zweet me weleens uitbreekt haha.

Iedere baby is anders met bewegingen,Dit is mijn derde zwangerschap.De 1ste was heel druk.De tweede "normaal"en deze ook heel druk.
    Mocht deze baby nu ineens heel rustig worden dan gaan hier de alarmbellen rinkelen.Ze heeft ook weleens rustiger dagen maar na een paar uurtjes laat ze zich gewoon weer voelen.Ik heb er nog nooit de VK voor hoeven bellen ieder geval.
    Het is denk ik ook een gevoelskwestie over wat wel/niet normaal is.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Hier ook een erg drukke baby. De 20 weken echo duurde al bijna 1.5 uur omdat de kleine niet stil wil liggen en groeiecho's zijn wat dat betreft ook een ramp. Alhoewel ik dat natuurlijk totaal niet erg vind, hoe langer we de kleine kunnen zien hoe leuker!
    Als ik de kleine 2 uurtjes niet voel is het al lang.

Maar bij twijfel altijd bellen!

10. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Wat fijn lijkt me dat, een drukke baby.. :) maar ben gelukkig niet de enige met een rustige

zou het wat zeggen over het karakter?

k lees ook veel over dat de trappen zelfs pijn kunnen doen.. nou dat heb ik dus totaal niet

11. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ja ik heb de eerste pijnlijke trappen ook al te pakken, schrok van t weekend zo erg, net of ik van binnenuit een trap down under kreeg :$ Dat deed even goed zeer!!!

Ik voel de baby de hele dag door zo nu en dan, maar vooral snachts, dan is het echt een feestje in mn buik! Sommige trapjes beginnen wel vervelend aan te voelen, niet echt pijnlijk, maar wel ongemakkelijk, vooral als mn blaas of darmen het slachtoffer zijn...

De hik vind ik wel grappig, dan voel ik heel regelmatig steeds hetzelfde schokje, of als mn vriend met zn oor op mn buik ligt, dan krijgt hij een hele harde schop tegen zn hoofd aan, haha :D

12. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    zegt wel iets over karakter!mn eerste dochter was wel beweeglijk, maar t voelde wat zachter. het is ook een rustiger zachtaardig meisje. teer poppetje zeg maar. mn 2e dochter gaf af en toe schoppen in mn buik die echt pijn deden. wat krachtigere bewegingen zeg maar. is ook echt een krachtpatsertje. kan nu ook flink uithalen haha. had echt al stevige knuistjes bij de geboorte!
    heb nu een rustiger kindje in mn buik, dus ben benieuwd....

13. hanneke7

hanneke7 Lid

9 jul 2012
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    mijn kereltje is best wel druk. Ondanks dat de placenta aan de voorkant zit voel ik hem de hele dag door. Als ik hem een uur niet voel, dan is dat uitzonderlijk. Soms ga ik hem dan zelfs even porren, om te checken of ie "het nog doet''.

14. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel mijn kleintje ook echt niet de hele dag door hoor. Kan zo uren rustig zijn, vooral als ik drukker ben. OVer de hele ochtend heb ik misschien twee of drie keer een plop gevoeld. Geen duidelijke trappen o.i.d. Heb wel de placenta aan de voorkant liggen dus zal daar wel mee te maken hebben. Heb toevallig gisteren voor het allereerst mijn buik echt zien bewegen na een trapje/duwtje. ML voelt af en toe heeeeeeeeeeeeeel licht wat bewegingen, meer niet....tis niet anders.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste zeg het niets over het karakter. Hij werd in de buik als 'druk' bestempeld door de gyn, maar nu is het een heel rustig mannetje dat zich zelf heel goed kan vermaken en zich heel goed kan concentreren. Iedereen vind hem een heel rustig kind.

Deze is door de gyn al extreem druk bestempeld dus ik ben benieuwd!

Deel Deze Pagina