Verplicht sex

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Karola, 25 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Wij zijn hier allemaal heel bewust bezig met het zwanger worden,dus ook de dagen dat we vruchtbaar zijn er er bewust gewerkt moet worden :eek:

    Wij hebben altijd een relatie gehad die erg op sex gericht is,dus hebben we altijd gezegd als we voor een kindje gaan,zullen wij geen bewuste sex hebben omdat het De goeie periode is.
    Ppfff...wel dus!
    En eigenlijk vind ik dat best jammer en ik merk dat mijn man het eigenlijk heel vervelend vind.

    Hoe ervaren jullie dit en jullie partners?
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik ervaar dat helemaal niet als verplichte sex, mijn man vind het alleen maar leuk!

    Ik denk dat het heel verschillende is.
     
  3. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Ons sexleven is verder ook goed. Soms periode dat we wat minder zin hebben. Maar mn vriend weet niet wanneer mn vruchtbare dagen zijn en ik wil dat ook niet omdat hij er dan nuchter onder blijft en dat heb ik nodig ;) ben er naar mijn gevoel zelf al te veel mee bezig (mbt vruchtbare dagen in de gaten houden)
    Rond zulke dagen verwen en verleid ik m altijd een beetje extra, zodat we die dagen iig wel klussen.
     
  4. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Ik herken het wel hoor... Het feit dat het vrijblijvende eraf is maakt het zeker minder leuk en we moeten er dan ook echt wel de tijd voor nemen om zin te maken, maar dan gaat het ook wel goed. We pakken het heel bewust aan met eerst lekker koken en eten en lekker de tijd voor elkaar nemen. Dat maakt dat de stemming makkelijker opgeroepen wordt. Maar ik herken zeker het gebrek aan zin hoor...

    Succes ermee en liefs,
    Anouk.
     
  5. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Nou gebrek aan zin is het niet,heb ik eigenlijk altijd wel ;)
    Maar het spontane is er niet en dat vind ik jammer.

    Ik denk dat ik ook maar niet moet vertellen wanneer ik vruchtbaar ben,want ik ben er zelf ook teveel mee bezig,dus hou ik het maar beter stil voor mijn man.
    Alleen ik kan dit niet zo goed,vertel altijd alles.
     
  6. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Dat is de reden waarom ik het ook gedaan heb karola. Zo voelt het voor hem niet verplicht zeg maar en ik gil wel wanneer het raak is (zwanger dan he haha ;)
     
  7. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Bij ons is het ook wel zo dat we er in de bewuste week echt wel meer mee bezig zijn. Doen het normaal niet altijd om de dag. Licht mijn mannetje dan ook in dat er werk aan de winkel is in de bewuste week. Vind het ook jammer dat het spontane hiermee weg is, maar weet niet zo goed hoe ik dit moet veranderen. Hij weet wanneer mijn ongi is en vindt dan zelf wel uit dat het vanaf daarna richting mijn vruchtbare periode gaat. Zin is er uiteindelijk altijd wel, maar ik vind zelf dat ik in die week tijdens het klussen teveel mijn kinderwens in mijn achterhoofd heb. :( Wel jammer, maar ja, veranderen lukt me niet tot nu toe...
     
  8. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Zeer herkenbaar. Ik probeerde het los te laten, maar dat ging niet. Mijn partner had er op een gegeven ogenblik ook (bijna) geen zin meer in. Ik was de zin al kwijt. maar alles voor een baby....

    Ik heb zelf wel de ervaring dat ik, als ik zwanger ben, ik erg veel behoefte aan sex heb, dus we halen het leuke nog wel in :p

    Groetjes, Ellen
     
  9. Juut

    Juut Actief lid

    13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Hi,

    Ik moet zeggen dat ik de lusten niet minder worden omdat het "verplicht" zou zijn, nee juist omgekeerd..
    Lijkt wel explosiever te worden rond die dag!

    Groetjes
    juut
     
  10. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Helaas is mijn cyclus niet regelmatig meer dus wordt het moeilijker om de vruchtbare periode in de gaten te houden.
    Ikzelf prrobeer natuurlijk wel m'n vruchtbare dagen bij te houden maar vertel dit bewust niet aan m'n vriend.

    Rond die periode probeer ik hem wel te verleiden maar als ik merk dat ie geen zin heeft (ja ook die mannen zijn er ;) ) dan leg ik me daarbij neer. Ik wl het klussen wel leuk houden.
    Ik denk dan misschien is m'n eisprong wel op een andere dag en we klussen toch wel weer dus misschien heb ik toch geluk.

    Ik ben vrij nuchter en maak me er niet zo druk over; misschien omdat ik al een kindje heb.

    Maar als dan de :evil: moeten komen dan word ik wel zenuwachtig en stresserig ;) .

    Silly
     
  11. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Nou Silly ondanks 2 kids kon ik het niet uit mijn hoofd krijgen. Komt misschien ook omdat we voor de 1e 2 jaar geklust hebben?! Ik wil niet teveel jaren tussen de kids. Nu 2jr 4mnd tussen de oudsten en dalijk 3 jaar tussen nummer 2 en nummer 3.
     
  12. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn man en ik hebben ook afgesproken dat we (in elk geval voorlopig) niet bewust gaan vrijen op bepaalde momenten, maar gewoon wanneer we zin hebben... We zijn pas in juli begonnen en hebben er vrede mee dat het een jaar of anderhalf kan duren. Daarna kunnen we altijd nog kijken.... Voor ik aan de pil ging had ik bovendien een heel onregelmatige cyclus en de kans is groot dat ook nu de boel onregelmatig zal zijn, dat maakt dat plannen van vrijen temperaturen of testen zal worden en daar heb ik voorlopig nog geen zin in....


    Groet Chrizzzy
     
  13. lovely

    lovely Lid

    24 nov 2005
    92
    0
    0
    Nou in het begin had ik er ineens de balen van en voelde het verplicht.
    Maar nu heb ik weer veel plezier in het vrijen
    ik probeer extra op mijn vruchtbare dagen te letten
    maar bij ons is dat eigelijk niet zo nodig
    Wat tot jubbelstemming leid bij mijn mannetje
    hihiihi :)
     
  14. Narcissen

    Narcissen Bekend lid

    20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,
    Wij sexen juist wel bewust rond mijn vruchtbare periode omdat we allebei heel erg graag liever gisteren dan volgende week zwanger willen zijn. Maar als we geen zin hebben dan niet hoor. Niet tegen heug en meug als we bijvoorbeeld erg graag willen slapen.
    Mijn vriend weet wanneer de vruchtbare dagen eraan komen en verheugd zich er weer op! Het geeft het sexen wel een andere dimensie vind ik. De sex wordt er eigenlijk alleen maar beter op!
    Enne buiten de vruchtbaare periode om staan we echt niet op een droogje hoor.

    Narcissen
     
  15. Narcissen

    Narcissen Bekend lid

    20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    vruchtbare ipv vruchtbaare Sorry
     
  16. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    We hebben bewust er voor gekozen om nog een kindje erbij te krijgen.
    Maar zijn niet echt bewust aan het klussen.
    We doen het wanneer we allebij er zin in hebben en mag trouwens ook niet klagen over ons sexleven.

    Ik denk dat sommige mannen het niet prettig vinden om in eens verplicht te gaan klussen.
    Ik kan trouwens zelf ook niet tegen om op eens verplicht sex te hebben.

    Wij hebben zo iets: We zien wel, vorige maand was het niet raak, maar ben nu inmiddels wel 4 dagen overtijd!
    En al getest maar negatief en ook nog geen ongi te bekennen.
     
  17. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Mijn vriend vind dit ook maar niks, dus ik ga proberen er ook niet teveel over te praten met hem. Hoe meer je over sex praat/ of wanneer het moet hoe a-romantischer het eigenlijk wordt toch, proberen los te laten (zeg ik die er zoveel mee bezig is)
     
  18. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ik zie -3 bij mijn cyclus staan, hoe kan dat nou weer!!!
     
  19. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Heb je niet helemaal de kalender goed ingevuld.
     
  20. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Hoe vul je die dan in? Ik heb mijn cyclus banner opnieuw gemaakt omdat mijn dagen dus steeds anders zijn elke maand en daarna kwam er -3. Volgens mij heb ik nog nooit de kalender ingevuld.
     

Deel Deze Pagina