hoi dames, ik ben nu 6 weken zwanger (1e keer) en had afgelopen maandagavond na het plassen een papiertje met rood/roze bloed, daar bleef het ook bij en had verder ook geen krampen oid. nu heb ik al vanaf vrijdag ochtend een bruin/roze afscheiding, gisteravond ineens wit slijm en vandaag alleen bruine afscheiding. ik maak me hier erg veel zorgen over en ben erg bang voor een miskraam. ik heb ook een afwijking aan mijn baarmoeder, een uterus bicornis (een gedeeltelijke scheiding). hier heb ik dat dit ontdekt werd erg veel over gelezen. dit maakt mij nu extra angstig, ik wou dat ik het nooit gedaan had. kan het hier ook eventueel mee te maken hebben? groetjes sanne
Goedenavond Sanne, Ik kan voorstellen dat je ongerust bent. Toch komt het vaak voor in het begin van de zwangerschap. Door de extra doorbloeding van de baarmoeder en baarmoedermond, ontstaat er makkelijk een bloeding. Bij bijv. persen, niezen, hoesten of geslachtsgemeenschap kan er een klein bloedvaatje springen in de baarmoedermond. Dit kan geen kwaad en geneest weer vanzelf. Ik denk hieraan, omdat je verder ook geen krampen hebt gehad. Een uterus bicornis heeft hier geen invloed op. Blijf je ongerust, dan kan je altijd vragen of je voor een vroege echo mag komen. Succes! Groetjes Monique