Zoals de titel zegt, donderdag de 1e afspraak. We hebben een vragenlijst moeten invullen en opgestuurd. In de brief stond dat er bij mij een inwendige echo gemaakt wordt en ik heb de site goed gelezen en bekeken zoals werd aangeraden in de brief. Vind het wel echt mega spannend merk ik aan mezelf! Had niet verwacht dat ik er zoveel mee bezig zou zijn. Ik verwacht (liever niet) vrijdag mijn menstruatie , dus het is dubbel spannend. Donderdag ochtend doe ik wel alvast een zwangerschapstest. Hopelijk is mijn LF gewoon 13 dagen en komt mijn menstruatie niet een dagje eerder, dan kan er niet goed onderzoek gedaan worden. Heb niet echt een vraag. Misschien wat ervaringen ?
Wij hadden voor onze eerste afspraak al bloed moeten laten onderzoeken en mn man zn zaad. Zodat we dan de uitslag konden krijgen. Die kwam ons behoorlijk rauw op ons dak, kregen gelijk info mee van icsi. Het is ook mega spannend, maar ik vond het wel fijn dat er gekeken werd waarom ik niet zwanger werd. Ik vond het uiteindelijk een zeer intensief traject, maar het resultaat ligt nu wiebelend en kirrend naast me, en oh dat was het waard. Heel veel succes!
Ik denk dat het afhangt van de reden van de doorverwijzing wat je kunt verwachten. Ik ben (op eigen verzoek) doorverwezen bijna een jaar nadat ik ben geopereerd aan een BBZ waarbij mijn rechter eileider is verwijderd. Op dat moment waren we ruim 1,5 jaar bezig in totaal. Ik wist zelf al heel duidelijk wat ik wilde van de gynaecoloog. Namelijk een onderzoek (HSG) aan mijn resterende eileider en prikken op progesteron omdat ik door temperaturen had vastgesteld dat mijn LF 10/11 dagen was met vaak al een aantal dagen bruinverlies. De gynaecoloog ging hier gelukkig volledig in mee. Ik moest inderdaad ook van te voren een vragenlijst invullen en de eerste afspraak was bij mij alleen praten en een plan van aanpak maken. Ik zat toen op CD3 ofzo en op dat moment vond ze een echo niet nuttig omdat we met follikelmetingen zouden starten vanaf CD12 geloof ik. Overigens kan een inwendige echo prima worden gedaan als je ongesteld bent hoor dus maak je daar niet druk om! Als ik het goed heb temperatuur jij ook. Neem dus vooral je kaartjes mee. Mijn gyn zei eerst dat ze er "niet in gelooft" maar wilde ze toch wel zien . Heb je zelf concrete dingen die je graag onderzocht wilt hebben of heb je een vermoeden "waar het mis gaat"? Bereid je daar dan op voor en bespreek dit, een concrete hulpvraag is voor een arts alleen maar fijn. Oh en ik had bij de HA al laten prikken op antistoffen voor chlamydia en vriend had al sperma ingeleverd via de HA. Succes! Hopelijk levert het jullie wat op.
Hallo allemaal, Twee weken geleden hebben mijn man en ik een slechte uitslag van de kwaliteit van zijn zaad gekregen. Wij zijn doorverwezen naar de gyneacoloog en hebben over twee weken een afspraak gepland staan. Ondertussen malen er vele gedachtes door mijn hoofd wat de uitslagen van de test betekenen. Kan iemand mij hiermee helpen? VCM is 0 Aantal spermatozoa is 5,0 Totale beweeglijkheid 30 FSC 0.2 MSC 0.2 SMI 21 Kan iemand mij hierover uitleg geven? De dokter geeft aan hier zelf geen uitspraak over te doen. Groetjes
Ik zie dat je snel zwanger bent geraakt nadat je bij de arts bent geweest, of heb ik het mis?? Bekent verhaal hier ook na iets minder na een jaar na de bbz naar de arts gegaan voor onderzoek.. we wachten nu op de testresultaten.. hoop dat het bij ons "ook" snel gaat nu.. geeft zoveel stress de onzekerheid
Op 9 mei hadden wij onze intake. Ze hebben met ons de vragenlijsten doorgenomen en hebben bij mij een echo gemaakt om naar mijn eierstokken te kijken (ze konden alleen mijn rechter vinden) en hebben een uitstrijkje afgenomen. Omdat ik op dat moment op 5 dpo zat mocht ik ook direct bloedprikken om te testen of ik een eisprong had gehad en twee weken later moest mijn vriend zijn zaad inleveren. Gister de uitslag gekregen van het uitstrijkje en helaas zijn er afwijkende cellen ontdekt (PAP2) dus dit wordt 20 juni verder onderzocht. Aankomende donderdag krijgen wij de uitslag van onze onderzoeken, ik merk ook dat het allemaal erg spannend is. Je weet niet waar je aan toe bent totdat je meer hoort. @Eef92 wanneer is jullie vervolgafspraak?
Ogh jee, niet leuk van het uitstrijkje! Maar zegt nog helemaal niks, positief blijven. Ik moest ook een inwendige echo. Ik zat op 13 dpo en ze konden zien aan welke eierstok ik mijn eisprong had gehad en konden aan mijn baarmoeder zien dat het klaar was voor een zwangerschap of menstruatie. Helaas was dit een menstruatie haha.. Geen uitstrijkje gehad Over 2 weken (22 juni) hebben we vervolgafspraak en krijgen we uitslagen van mijn bloed ( ik ben op schildklier getest en FSH) en mijn vriend zijn sperma. Ik vind het wel balen dat er 3 weken overheen moet gaan voordat we de uitslagen krijgen
Ja klopt. Intake gesprek gehad en cyclusanalyse met echo's en twee keer bloedprikken. De maand erna zou ik een hsg krijgen maar toen bleek ik tijdens de cyclusanalyse zwanger te zijn geworden . Hsg is dus niet doorgegaan . Hopelijk ben jij ook snel zwanger en zijn je testresultaten goed!