Hoi, ik durf de laatste tijd niet meer tijdens mijn meest vruchtbare dagen te vrijen. ik ben een beetje bang geworden voor het zwanger worden, jullie zullen vast denken BANG? maar ja, ik vind het enorm eng als ik er nu aan denk, en hoe graag ik het ook wou een jaar geleden hoe minder graag ik het nu wil, terwijl we al zo lang bezig zijn. ik ben ook bang voor negatieve reacties in onze omgeving aangezien ik pas nieuw werk heb waar ik me tot in me nopjes voel, en ja, ik vind het nogal een opgave om zo iets te melden aan mijn leidinggevende. *diepe zucht*. ik weet het eventjes niet meer.
Ja er komt natuurlijk heel wat op je af wanneer je zwanger wordt. Maar je moet niet tegen de "boodschap" opzien hoor, ik bedoel een werkgever weet dat jonge vrouwen zonder kinderen op een bepaald moment toch zwanger zullen (willen) worden. En je bent niet direct weg hè wanneer je vertelt dat je zwanger bent
Hee meid, Ik heb ook af en toe ineens dat ik me afvraag of het wel een goed idee is. Ik ben pas 2 maanden bezig, zie dat jij sinds mei vorig jaar al bezig bent. Maar laat ik je 1 ding zeggen. Trek je niets aan van wat anderen zouden kunnen gaan denken en vinden. Zij zijn niet degene die straks jullie kind in de armen mag houden en het mogen opvoeden. Over hoe jij jezelf voelt kan ik niet zoveel kwijt. Ik kan niet in jou hoofd kijken, maar ik heb zelf nu ook af en toe last van het idee dat ik me afvraag of ik er wel goed aan doe. Nu schijnt dit een hele normale reactie te zijn en op het moment dat ik dat denk probeer ik me dat te beseffen en gaat het eigenlijk ook wel weer voorbij. Hoop dat je eruit komt. Liefs Linda
Ik begrijp heel goed waar je het over hebt... ik zit al in week 15 en ik heb af en toe twijfels. Of het me allemaal wel zal lukken. Maar dat is een hele normale gedachtegang en daar gaan we allemaal een keer doorheen.
dat is heel normaal dat je die twijfels hebt... je gaat je afvragen of het je allemaal wel gaat lukken ed. maar 1 ding weet ik zeker, als jij en je partner er achter staan, f*ck de world die daar iets op aan te merken heeft! ik wil je wel adviseren om bij jezelf na te gaan of die twijfels komen door wat de omgeving er misschien van zou vinden, of door onzekerheid OF door iets anders.... als bijvoorbeeld je relatie niet helemaal lekker loopt of iets anders, zou ik er nog wel eens goed over nadenk want een kind is niet voor even, maar voor de rest van je leven!
Hoi allen,. bedankt voor de reacties. ik zie er tegenop dat het me zoveel meer gaat kosten, niet kwa geld maar in het algemeen gezien. wil ik nu al mijn vrijheid opofferen, of ja ik vind het heel moeilijk aan de ene kant zegt mijn lichaam ik ben er klaarvoor jij bent klaar voor het moederschap en zo voelt het afentoe ook, maar andere kant als ik opvakantie ga ik hou van erg actieve vakanties ik haat het om stil te zitten, ik weet dat haat een groot woord is. maar zo voelt het voor mij, ik kan totaal niet stilzitten heb weinig geduld. dus het wachten op zo'n kleintje heeft me lang genoeg geduurd ik weet ook wel dat sommige heel veel langer wachten en ik benijd deze mensen ook omdat ze moed en kracht houden en ook de hoop. ik ben het een beetje verloren maar dat komt door mijn karakter ach ik ben een beetje lost momenteel met de gedachtes over een kindje ookal lijkt het me fantastisch want als ik een babytje in me handen heb dan krijg ik een warm gevoel. kwa financien zien we er allebei wel tegen op aangezien je zo veel kwijt bent aan dat kinderdagverblijf enzo. maarja thuiszitten is een crimi voor me. ach. sorry dat ik jullie lastig val, maar zo voelt het eventjes voor me. mijn ouders zie ik tegenop om het te vertellen en mijn schoonmoeder zou het fantastisch vinden alleen mijn schoonvader niet. aangezien hij zich niet als opa wil zien. en doen. mijn ouders zullen geschokt zijn, aangezien ik toch altijd hun kleine meid blijf. het loslaten naar volwassen worden was al een strijd, en ik wil dus niet dat dat als ik zwanger ben, zo veel stress krijg omdat ik me altijd erg veel aantrek van meningen van anderen. zo het is er uit het lucht iig op!!
Je noemt een aantal punten waarvan ik denk, muoh dat valt best mee. Kosten KDV: je krijgt ook een grote tegemoetkoming van de belastingdienst, afhankelijk van je beider inkomen natuurlijk. Ik betaal zelf bijv nog geen 200 euro per maand bij, voor drie dagen opvang. En dan zit ik bij een van de duurdere bedrijven. Actieve vakanties: kan ook best met een kleintje hoor! Je leven stopt echt niet op het moment dat je kindjes krijgt/hebt. Ouders/schoonouders: ze wennen echt wel aan het idee hoor. en dan nog... het is jullie beslissing, jouw lijf... Succes!