Ik heb vanmiddag een ovu-test gedaan en die was nog net niet positief, maar zit er wel aan te komen denk ik. Moet ik nou vanavond nog een test doen of gewoon morgen maar weer? En is het handig om dan vanavond ook voor de zekerheid te klussen en morgen en overmorgen weer of is dat teveel achter elkaar waardoor de zaadkwaliteit misschien daalt? Graag advies. Wat zouden jullie doen?
hallo mayaa aan gezien nog niemand heeft gereageert en aan gezien ik de ovu testen heb gebruikt!! ik zou morgen nog een testje doen! want als die vaanaaf aan zou kome je ei moest die licht positief al zijn ! en als der geen streepje stond komt die vandaag ook niet aan! ik heb voor de eerste keer een ovulatie testen gebruikt na meer dan een jaar geprobeert zwanger te raken en eerste keer met die testen was ik meteeeeeeeeeeen zwanger!!!!! ik heb gewoon geklust toen er streepjes erop stonde en ongeveer uit gerekent of het wel kon en jah hoor!! het was gelukt! en ik zou nog ffe wachten met te klussen vandaag! want inderdaad hoeveel je doet hoe minder zaadkwaliteit!nou succes he hope dat je snel mogelijk zwanger bent! groetjes
Wij hebben elke dag geklust rond mijn ei ! En was ook in 1 keer raak. Helaas wel een vmk. Succes meid
Is het verstandig om nu al te beginnen met klussen dan? De ovu-test was nog niet posi, maar misschien vanavond laat of morgen wel. Wat is nu het beste?
Hallo mayaa. Sperma blijft ongeveer 48 uur goed dus als je het om de dag zou doen voor de positieve test en als die dan alsnog positief aangeeft kun je het alsnog tussendoor nog een keer doen. Je eicel blijft 12 tot 24 uur goed dus ja. Op je vraag of als je het elke dag zou doen of dan zijn spermakwaliteit achteruit zou gaan ik heb die vraag pas gesteld aan een verpleegkundige bij de gyneacologie afdeling en zij zei als de kwaliteit gewoon al goed is dan kun je best 2 of 3 dagen achter elkaar door. succes meid oja en die ovu test deed ik altijd gewoon iedere dag rond hetzelfde tijdstip bvb rond 13:00 maar dan hoeft het volgens mij niet savonds nog een keer.
Ik gebruik al meer dan 6 maanden ovulatietesten, ben er helaas nog niet zwanger door geworden. Maar we zitten nu dan ook in de mmm. Ik heb het laatst aan mijn gynaecoloog gevraagd wanneer je nu het beste kan vrijen. Zij vertelde mij dat ik de ovutesten weg moest gooien het geeft te veel stress volgens haar. Ik heb dan ook een vrij regelmatige cyclus. Ze gaf aan dat als je minimaal twee keer per week klust dat dat voldoende moet zijn. Ik kan mij er iets bij indenken maar mezelf kennende heb ik dan toch de angst dat ik mijn ei mis
Dat de kwaliteit van het zaad achteruit gaat, is niet zo. Ik klus rond mijn ei ook extra, dan de dagen daarna wat minder. Want ook ik zou mijn ei niet willen missen. Het is inderdaad zo dat je ei pas gaat springen nadat je test positief is geweest... dus zodra deze lichter wordt..