Hallo iedereen, ik ben Renate en ik ben ontzettend gelukkig met deze grandioze site! Wat geweldig om verhalen en ervaringen van andere vrouwen te kunnen lezen. Ik kreeg zelf in dec 2007 voor het eerst (onverwachts) te horen dat ik 2 mnd zwanger was...helaas werd ik een week later, nadat ik de shok eindelijk verwerkt had, spontaan een mk...Nu ben ik totaal door de war omdat ik geen flauw idee heb van hoe mn cyclus er nu uitziet...en wat er allemaal in mijn lichaam gebeurt...36 dgn na de mk werd ik weer ongi....om precies te zijn op 16 jan 2008...sinsdien niet meer ongi...nou weet ik dus niet of ik overtijd ben, wat mijn cyclus is...(voor de mk had ik een cyclus van 30dgn)...Kortom...Ik begrijp er helemaal niks van, wordt er totaal niet vrolijk van en kom haast om van de stress....Ik stond op het punt om in te storten van de zenuwen totdat ik dus "toevallig"op deze site kwam...Het gaf me gelijk een beetje hoop en troost omdat ik zelf eerlijk gezegd nog een "groentje"op het gebied van zwangerschappen etc ben en ik hoop echt dat iemand op deze site er meer verstand van heeft als ik en dat ik misschien antwoorden op deze vragen kan krijgen om van die zenuwslopende zenuwen af te komen Alvast ontzettend bedankt! En excuses als ik mijn vragen in de verkeerde topic stel...ik heb nog geen tijd gehad om de site goed te bekijken..dit was het eerste onderwerp wat ik zag en jullie zullen het wel doorhebben: het moest er echt even uit! Groetjes Renate
Vandaag is dag 33 van je cyclus, dus op zich is er nog niks vreemds aan de hand. Het is wel normaal dat je lichaam even van slag is na een bevalling of miskraam, dat heeft soms de tijd nodig om weer te herstellen. Je eerste cyclus duurde 36 dagen, dus als je over 4 dagen nog niet ongesteld bent, dan zou ik even een testje proberen als er een kans is dat je weer zwanger bent.
Hi Sassie...bedankt voor je reactie! Dag 33 van mn cyclus? Moet ik de dagen tellen tussen de mk en mn eerste ong daarna? Is dat mn cyclus? Ik had nl gelezen dat je na een mk je "oude"cyclus moet aanhouden...en dat waren als ik het goed heb gedaan (1e dag ongi t/m 1 dag voor volgende ongi) 30 dagen...ik moet er wel bij zeggen dat dit enkel 2 maanden voor de zwangerschap was, daarvoor was ik altijd onregelmatig ongi...Maar als ik je dus goed begrijp moet ik uitgaan van de cyclus na de mk? Dus als het na de mk 36 dgn heeft geduurt om weer ongi te worden dan is mijn cyclus 36 dgn? Ohw Sassie ik voel me zo ontzettend dom..ik snap er geen zak van!
Hi Sassi, Nou ik ben mijn menstruatie pas gaan bijhouden vanaf 28 sept 2007....dat was dag 1..de volgende maand werd ik precies op 28 oktober weer ongi....vervolgens kreeg ik op 28 november een bloeding...volgens de huisarts was dat een innestelingsbloeding omdat ik volgens hem toen al6 wk zwanger was....toen bleef mn ongi dus uit...totdat ik ongeveer 8, 9, 10 dec donkerbruin bloed verloor en uiteindelijk op 11 dec het vruchtje verloor...toen bloede ik nog een dag of 2/3 en daarna dus helemaal niks tot 16 janari.....
Ik las trouwens vanalles over lichaamstemp tijdens zwangerschap en dacht laat ik eens voor de grap mn temp opmeten...die is momenteel 37,39...maar daar heb ik zeker niks aan als ik het niet dagelijks opmeet toch? xx
Hoi Renn Kan me voorstellen dat je helemaal in de war bent en even niet meer weet waar je het moet zoeken. Zit al ff na te denken wat je zou kunnen helpen. Toch een test? Misschien geeft het je rust als je weet waar je aan toe bent op dit moment. Die paar euro's zijn het wel waard En een aantal goeie gesprekken met je partner? Deel je gevoelens, zoals je zelf al zegt heb je nooit stil gestaan bij de mk maar het verdriet zit er. Sterkte meid! Liefs Kruimel Ps Ik heb nachtdienst dus als je ff wil spuien via het forum ik ben er voorlopig nog wel
Hoi Renn, Vervelend dat je je zo rot voelt. Ik zou zoals sassie al zei nu uitgaan van die 36 dagen en als je dat nog niet ongesteld bent eens een testje wagen. Wat je temp betreft, dat zegt alleen wat als je een tijdje achter elkaar - elke ochtend vóór je opstaat en rond hetzelfde tijdstip - tempt. Als het goed is is je temp voor de eisprong ongeveer 0.3-0.5 lager dan erna. Een temperatuur van overdag zegt eigenlijk helemaal niks. Heel veel succes!
Hi Kruimel, bedankt voor je reactie! Sorry dat ik wat laat reageer maar ik dacht misschien maak ik mezelf alleen maar pranoia met elke seconde op het forum lezen...dacht miscchien beter afwachten to ik test heb gedaan...nou vandaag dus test gedaan..was negatief....ik snap er niks van want sinds gister zijn mijn borsten pijn gaan doen en wordt de misselijkheid en het gassen alleenmaar erger....mn temperatuur is ook nog steeds aardig hoog...heb ik te vroeg getest? Ik las ook in de bijsluiter dat een cyste in de eierstok van invloed op de test kon zijn? Kortom ik hoopte vandaag op een opluchting...maar nog even veel stress dus...
HI Mieppie! Bedankt voor je reactie...heb vandaag dus getest...was negatief...maar de syptonen worden alleen sterker...ik snap er geen zak meer van...ben heel bang door die cyste...Voel totaal geen ongesteldheid aankomen..ben zo emo als de pest en moet me op school concentreren anders flikkeren ze me eraf..maar ben de hele dag afgeleid door al die rotsymptonen...mn huisarts is er een van "ah joh..niks aan de hand"...Ik ben toch niet gek? Ben een paar maanden geleden voor het eerst in mn leven zwanger geweest...herken toch duidelijk die symptonen? Of ben ik nou gek!
Moet ik omdat de tes van vandaag negatief was er vanuitgaan dat ik 100% niet zwanger ben? Waar komen die symptonen dan vandaan? Heb je dezelde sympt als je ongi moet worden misschien?
Renn, Na een miskraam kan je lichaam even ontregelt zijn. Je kan dan ineens korteren cyclussen hebben en ook langere. Je eerste cyclus na je miskraam was 36 dagen zeg je zelf? En 16 januari werd je ongesteld, dat is dus de eerste dag van je cyclus. Vandaag is het dus dag 35 van je cyclus, dus zou je een dezer dagen gewoon ongesteld moeten worden. Je kan dan ook allerlei symptomen hebben, zoals last van je borsten, winderigheid en ga zo maar door. Heb je de afgelopen maand wel onveilige seks gehad? En wanneer was dat ongeveer? Groetjes Saskia
Hai Saskia, ja ik heb eigenlijk de hele maand door onveilige sex gehad...ik heb even in mn agenda gekeken...en dit zijn de data's van de dagen waarvan ik 100% zeker weet dat ik die dagen onveilige sex heb gehad...27/01*28/01*29/01*03/02*04/02*05/02*10/02*11/02*12/02*14/02.... ......
De eerste keer was 11 dagen na je ongesteldheid, dus dan was je eisprong waarschijnlijk nog niet geweest. En daarna heb je meerder keren onveilige seks gehad, dus grote kans dat er zaadcellen aanwezig waren toen je eisprong was. Nu zegt dat niet dat je zwanger bent, want dan nog heb je volgens mij maar 25% kans. Je hebt in ieder geval wel een kans. Dat je een negatieve test had, wil niet zeggen dat je 100% niet zwanger bent. Het kan ook zijn dat er nog te weinig hormonen zijn om te meten. Ik zou dus hoe dan ook wachten tot je een dag overtijd bent, even een cyclus van 36 dagen nemen. En ze zeggen in de beschrijving vaak dat je beter 3 dagen kan wachten met een volgende test. Ik zou dus vrijdag een nieuwe test proberen als je dan nog niet ongesteld bent.