Verschil lage rugpijn en bekkenpijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Arja, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hoi,

Ik heb behoorlijke last van mijn onderrug ter hoogte van mijn stuitje. Liggen is niet echt lekker meer en te lang lopen ook niet. Als ik me rustig hou en de bewegingen (zitten, staan, liggen, lopen) afwissel is het uit te houden. Weet iemand wat het verschil is tussen bekkenpijn en lage rugpijn? Heb het boek van Cecil Rost en daar staan een aantal oefeningen in die je kunt doen om te herkennen of je bekkenklachten hebt. Die oefeningen kon ik zonder veel pijn uitvoeren, dus geen bekkenklachten zou je zeggen. Toch herken ik wel een aantal symptomen van bekkenklachten, zoals pijn bij je stuitje. Ook heb ik pijnscheuten in mijn bil met lopen. Ik hoor graag jullie reacties.

2. melanie88

melanie88 Lid

4 feb 2009
    57
    0
    0
    Hallo.
    Ik heb ook last van mijn onderrug. Vooral bij lang in de zelfde houding zitten. Dus bij mij zijn het vooral mijn spieren denk ik. Eerlijk gezegd weet ik het verschil niet.. Bekkenpijn of rugpijn.. ?
    Misschien even de huisarts vragen. Succes :)

3. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Inmiddels bij fysio geweest en het blijkt dat de SI-gewrichtjes in mijn bekken behoorlijk scheef staan. Vandaar die pijn. Nu moet ik oefeningen doen om ze weer recht te krijgen. Het helpt alleen nog niet veel, vannacht wakker gelegen van de pijn. Ik word er niet vrolijker van.

4. melanie88

melanie88 Lid

4 feb 2009
    57
    0
    0
    Ow :( Hopen dat t snel wat beter gaat. Succes in ieder geval.

5. zeeland

zeeland Actief lid

1 okt 2007
    119
    1
    0
    hoi!

hier hetzelfde probleem, omdat 'de zaak' aan het verweken is, krijg je sneller last van je onderrug, bekken, schaambot en alles wat daar kan wijken

ik ben sinds 3 weken bij de mensendieck therapeute, geeft oefeningen mee en aanwijzigingen hoe je moet zitten, staan en lopen. voor mij werkt dit goed

suc 6!

zonnige groetjes uit zeeland

6. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Als je SI-gewrichten scheef staan dan kan je ook een keer naar de osteopaat gaan. Die kan ze rechtzetten. Als je niet meer op je buik kunt liggen, kan hij het ook doen als je op je zij ligt. Het is dan alleen wat lastiger voor hem, maar bij mijn vorige zwangerschap heeft dit echt goed geholpen. Ik had na de behandeling nog twee dagen last en daarna niet meer. Scheelt je veel ritjes naar de fysio!

Deel Deze Pagina