katten hoe en wat

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door boni, 2 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boni

boni Actief lid

23 feb 2015
    188
    0
    0
    werkt bij supermarkt
    zegiklieverniet
    Goedemiddag,

Binnenkort slaap ik een nachtje bij Mijn moeder. Alleen is Er 1 ding.
    Ze heeft 4 katten. Mijn moeder is netjes maar toch springen de katten Wel op de bank, bed, en soms op het aanrecht. Ik las dat een bacterie in de onlasting van katten kan leiden tot miskraam. Wat als ik op de bank lig waar een kat heeft gelegen? Ja komt toch met je handen waar een kat gezeten kan hebben... Poepdeeltjes zullen toch miniscul tussen hun pootjes zitten aangezien ze hun poep ingraven. Ik klinkt mischien gek maar ben gewoon een beetje bang. Is wegblijven van de kattebakken genoeg? Of moet ik meer doen? Stoel extra schoonmaken? Bank extra schoonmaken? Dank u een bezorgde dame.

2. boni

boni Actief lid

23 feb 2015
    188
    0
    0
    werkt bij supermarkt
    zegiklieverniet
    Het is ook zo moeilijk de katten zijn heel Lief en komen altijd kroelen.
    Maar wat ik op internet lees over die bacterie heeft me echt bang gemaakt. Ik wil alles doen om kans op mk. Te voorkomen.

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Boni,

je mag katten wel aaien hoor, maar zorg voor een goede hygiëne. Bij normaal poezengezelschap moet handhygiëne voldoende zijn, maar mocht je twijfelen, kun je bv op een kleedje op de bank gaan zitten.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina