Goedemiddag dames, Ik heb een paar vragen m.b.t. mijn LH piek. Deze maand ben ik weer begonnen met ovulatietesten. Naast de testen gebruik ik ook een APP op mijn mobiel (ondanks steeds kort wordende cyclus, zie onderschrift). Volgens de APP begon mijn vruchtbare periode vanaf 17 april t/m 21 april. Vermoedelijke eisprong op 20 april. Op 18 april om half 8 in de ochtend had ik een positieve digitale ovutest van clearblue, een mooie. Deze keer kwam het dus overeen met mijn app, precies twee dagen voor vermoedelijke eisprong een positieve ovutest. Rond een uur of 11 liep ik naar mijn werk en kreeg een verschrikkelijke buikpijn. Ik dacht eerst mijn darmen maar het deed rechts onderaan mijn buik veel meer pijn. De pijn straalde ook uit naar mijn rechterbeen en ik kon nauwelijks lopen. Op het werk on half 2 in de middag nog een ovutest gedaan van thuistester voor de zekerheid, knalpositief. Teststreep was vele malen donkerder dan de controlestreep. In de avond om half 8 nog een clearblue digitaal gedaan (negatief) en een thuistest(teststreep was nu een tint lichter dan controlestreep). De volgende ochtend nogmaals gestest met clearblue maar deze bleef negatief. (sorry voor het lange verhaal) Zijn er meer dames die zo een korte LH piek hebben? Is volgens mij korter dan 12 uurtjes. En kan het dat als je een korte LH piek hebt de eisprong meteen vlak na de piek komt? Sinds de positieve ovutesten geen buikpijn gehad, ook geen PMS klachten en die komen bij mij een dag na de eisprong. Ik heb niet doorgetest maar misschien had ik dat toch moeten doen, stel dat het eitje niet is gesprongen? Is dit herkenbaar voor iemand?
bij sommige is de LH zo kort dat hij moeilijk te vinden is...door dat ze 1x pd testten jij testte dus goed na je 1e smiley dus erna vaker maar op moment dat jij je 1e smiley had kan het dus ook al die avond ervoor of nacht al positief zijn dat weet je dus niet dus het kan goed dat je ei die dag is gesprongen in de loop vd dag / avond je heb trouwens al doorgetest want hij was van een smiley 2x en een positiest die knalde naar een negatieve test na je 1e positieve test (in jou geval smiley) springt je ei tussen 24-36 uur staat ook in bijsluiter van CB bij de 1 springt hij heel snel zelfde dag nog en bij de ander later. had nog geen 20 uur positieve test en me ei is gesprongen (dat voelde ik) na dat ik me 1e positieve test een dag later dus vrij snel maar ook weer niet te snel heb wel doorgetest zelfs cb smiley ertegen aan gegooid en me streepjes werden lichter lichter en smiley gaf die niet meer aan jou pijnklachtten lijken op eisprong vind ik en dat terwijl je op dat moment testte en een knaltest had dus kan heel goed zijn dat nadat hij weer negatief werd gesprongen is vaak is de pijn vooraf voordat het eitje springt
Hoi Smiley, Bedankt voor je reactie en geliciteerd met je zwangerschap! Ik zal in het vervolg idd die dag van een positieve ovutest blijven testen. Had ik de vorige keer niet gedaan. Hopelijk is het deze maand raak.
djw! Je heb doorgetest hoor eerste smiley en smiddags een knaltest en erna geen smiley meer dus je LH piek was toen voorbij hoop dat het raak is voor je!!!