onzekerheid lijf / gezondheid

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Sandana, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo allemaal,

heb nogal roerige weken achter de rug. Bevalling van 35 uur. Emotionele kraamtijd vanwege niet op gang komen van de borstvoeding, koorts dag voor stoppen borstvoeding en het vele werk wat ik erin stak (elke 3 uur voeden en dan 1,5 bezig zijn met alles rondom de borstvoeding, dan nog jezelf verzorgen (spoelen, baden) en zo amper rust dus).
    Toen leek een rustige tijd aan te komen, maar vlak na eht stoppen van de week antibiotica die ik vanwege de koorts kreeg begon het opnieuw. Bult in linker borst, 2e erbij en nu heb ik 2 open wonden vanwege abcessen die zijn opeengemaakt. Ik was al 2 weken ziek van de abcessen (alsof ik een super zware griep had en een ongeluk had gehad omdat mijn arm er slecht door functioneert) en toen kreeg ik er nog griep bij. Ook de kleine en mijn man zie zorgverlof had voor me waren ziek. Van de week kreeg ik nog iets op mijn darmen, dus dagen naar wc rennen en terug. Mijn bekkenbodem voelde weer als vlak na de bevalling.

Nu heb ik een iets jeukerig of prikkerig met momenten op de dag aan de achterkant van mijn schaamlippen en perineum waar ik gehecht ben. Plus ik heb lage buikpijn, weet het niet te omschrijven. Vlak boven het schaambeen, meestal links of rechts. Nu word ik dus onzeker... zou ik daar ook een infectie hebben? Of heb ik 'gewoon' teveel gedaan nu mijn man na zijn zorgverlof deze week weer is gaan werken? Herkent iemand dit heel toevallig?

Groetjes

2. Romaisa

Romaisa Niet meer actief

Oh jee ik herken het allemaal.
    Ik ben nu geopereerd vanwege onoplosbare hechting in de rectum.
    Ben 2 jaar geleden bevallen en had een totaal ruptuur.
    Eenmaal thuis ook borstontsteking, na 2 weken pijn op wc.
    Blijkt dat k 4e graads aambeien, uitgezakte endeldarm, anale kloven had.
    Allemaal aan geopereerd, en de operatïe van nu hebben ze eeo,
    Dikke lange plastic hechting met 10 kopen erin hebben gevondena
    napijn is erg met na de wc gaan en open operatiewönd.

Ik ben helaas 2 jaar bezig door medische fouten en een lage weerstand.
    ik mis vitamine d. Je lichaam heeft heel veel spanning meegemaakt.
    Je weerstand is ook omlaag gegaan. Laat je testen öp vitamine en schildklier.
    Rust goed uit, ga desnoods bij je ouders slapen. Eet voldoende en echt goed rusten!

Heel veel sterkte en beterschap!
    Gaat t goed met de kleine?

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Jee Romaisa, jij hebt het niet makkelijk gehad! Hoe gaat het nu met je?
    Waarom onoplosbare hechtingen? Ik had allemaal oplosbare gehad. Lees hier vaak over hechtingen verwijderen, maar dat hoefde hier dus niet.

Ik ga er nu even van uit dat mijn lage buikpijn komt omdat ik teveel gedaan heb, ook al was het alleem maar de strijk en wat opruimen in de kamer. Neem dit weekend rust, dus ben benieuwd wat het erop doet.
    Met de kleine gaat alles gelukkig goed, doorgaat nu alleen haar 2e sprongetje en dus meer huilmomenten. Maar dat gaat vanzelf weer over ;)

4. Romaisa

Romaisa Niet meer actief

Hai!

De gyneacoloog heeft verkeerde hechtingen gebruikt.
    Heb het zh wel aangeklaagd.

Jah ik denk dat voldoende rust echt nodig is voor je.
    Via de consultatiebureau kan je ook thuishulp aanvragen.
    Kan jij je richten op je herstel en je kleine wondertje!

Hoe gaat het nu met de borstab?
    Hou jezelf goed in de gaten, is nu het belangrijkste.

X

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ja snap ik dat je er verder mee gaat, hoe kan die nou verkeerde hechtingen gebruiken. Gewoon een kwestie van niet goed opletten.

Borstabces lijkt nu wat beter te gaan. Heb wel iets meer gedaan in het huishouden, maar nu heb ik weer last in mijn onderbuik. Hopend op vermoeidheid zal ik meer rust nemen, anders maar weer naar de huisarts...

Deel Deze Pagina