A.s maandag actie Filipijnen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door knap, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

A.s maandag actie Filipijnen

1. Ja

2. Nee

3. Misschien

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Doei, kan amper zelf rondkomen en 80 procent komt toch nooit aan plus dat NL al paar miljoen gegeven heeft waardoor vast de belastingen weer omhoog gaan.Ben er echt klaar mee om aan andere landen te geven.

2. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Volledig mee eens!

3. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Nee niet aan giro 555, maar ik denk wel aan mijn man zijn oom, die woont er.. Gelukkig zijn hun oke, maar zijn schoonfamilie is alles kwijt, en ze weten nog steeds niet of iedereen nog in leven is want ze zijn heeeeeeeel slecht bereikbaar

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja ik heb net al gegeven

Mijn man werkt offshore en zijn collega's varen nu met een man van de filipijnen die alles kwijt is. Hij kreeg dat te horen terwijl hij dus nu vaart in Belgie.

Het bedrijf van mijn man heeft nu geld ingezameld voor deze man, zijn dorp ( omgeving)

We weten nu wel zeker dat alles direct naar hem en zijn dorp gaat.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    nou dit is wel heel cru gezegd vind ik maar nee ook ik geef niets aan 555. begrijp me goed, ik vind het vreselijk wat daar aan de hand is en die beelden zijn te erg ( ze weten wel wat ze ook laten zien) maar ik heb totaal geen vertrouwen in 555. dat komt niet in de juiste handen terecht. mocht er vanavond een vliegtuig gaan en ik kan daar zelf instappen en kleding/speelgoed of eten brengen, ben ik de eerste die meegaat. maar goed, dat is niet het geval.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    zoiets zou ik dus idd ook geen seconde over twijfelen;)

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Dat dus. Het komt altijd verkeerd aan. Al die regeringsleiders zijn rijk, wij geven maar geld en de mensen daar blijven arm.

8. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ja wij hebben vandaag al gegeven. Jammer dan dat de helft niet aankomt. Ik wil niet niks doen onder het mom van we hebben het zelf zo zwaar. Dat vind ik veel te makkelijk en te simpel. De andere helft komt wel aan en daar help ik hopelijk een gezin mee dat nu verhongert en in de kou zit.

9. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Dit dus!

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nee. Het is verschrikkelijk voor die mensen maar je ziet nooit terug wat er met het geld gebeurd is. Waarom hoor je nooit een jaar later een verslag van wat er in die tijd gedaan is met al die miljoenen?

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dit dus.

Al het geld van die tsunami destijds en van die ramp in Haiti, daar is ook zeer veel niet op de plek van bestemming gekomen, maar aan de strijkstok blijven hangen. Sorry, maar daarvoor doneer ik niet.

Ben wel bereid ipv geld wat goederen te doneren, mits ik er zeker van ben dat dat dan wel op de plek van bestemming terechtkomt. Die zekerheid heb je dus alleen als je zelf heen gaat of familie/kennissen hebt die daar heen gaan om te helpen.

Ook geef ik trouwens indirect al via het belastinggeld. Het geld wat de regering doneert bij rampen in het buitenland.

12. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Dit dus. Om deze reden geef ik ook niet.

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit.

14. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Absoluut niet. Heel erg wat daar gebeurt, maar ik geef niets.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Absoluut wel, maar dan via een directe weg omdat we daar mensen kennen. Mensen daar die het normaal al zóveel slechter hebben dan wij en nu dus echt helemaal niks meer hebben. Echt helemaal niks, noppes nada. Daar kunnen wij rijke Nederlanders ons echt niks bij voorstellen maar het is verschrikkelijk en hartverscheurend. :(:(:(

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben nog hard opzoek naar een actie waar ik het vertrouwen in heb dat het grootste gedeelte van mijn geld terecht komt op de plek waar het moet zijn.
    Maar nee, aan giro 555 geven wij niet.

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik wil best wat geven, maar niet aan 555. Door bovengenoemde redenen.

18. Paige

Paige Niet meer actief

Nee, ik geef ook niet om bovengenoemde redenen.

19. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik geef wel ook al hebben we het geld eigenlijk niet. Dan eet ik wel een maand minder vlees, chips etc. Wij zijn oh zo rijk hier in Nederland! Ik ga ervanuit dat onze kerkelijke gemeente, net zoals bij de ramp op Haïti, op zoek gaat naar een zendeling die daar ter plekke het geld kan besteden.

Deel Deze Pagina