Doen jullie veel voor de school van je kind?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Minny, Jun 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ik las in de nieuwsbrief dat ze voor de school van mijn dochter (zit ze net een paar weken op) vrijwilligers vragen voor een feest en ook mensen voor de Medezeggenschapraad.

Nu spreken dit soort dingen me heel erg aan, want het lijkt me leuk om naast de gewone wekelijkse dingen eens wat anders erbij te doen.
    Maar toch twijfel ik weer of ik me niet veel te veel werk aanhaal.

Dus hierbij mij vraag: Wie van jullie is vrijwilliger of zit in een bepaalde commissie van de school van je kindje en hoe is dat?

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Ja, ik zorg met mijn aantal kinderen dat de school draaiende blijft :D.
    Nee, verder geen tijd..heb nog 2 kleintjes thuis rondlopen en 2 dagen werken. Maar ga wel elk jaar met een uitje mee met elk van de kids.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Oh schoolreisje bedoel je? Dat lijkt me ook leuk om mee te gaan. Mag je altijd zomaar mee dan?

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Levi gaat in september naar de basisschool en ga me dan zeker op geven als hulp moeder.geen idee waar ze je allemaal voor nodig hebben maar lijkt me voor mezelf leuk om wat meer sociale contacten te krijgen.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik help al mee op de psz en school terwijl mijn dochter pas na de vakantie begint haha. Vind het enorm leuk, zijn ook heel veel ouders die actief zijn.. worden ook veel dingen voor ons georganiseerd (zumba, naaiclubje, taalcursussen eetc)

6. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje gaat in september naar school maar voel er eigenlijk niks voor om dan ook nog regelmatig hulpmoeder te moeten zijn. Dus aan mij zullen ze niet zoveel hebben straks.

Maar een keer met een schoolreisje mee lijkt me dan wel leuk maar verder zal ik niet vooraan in de rij staan om te helpen.

7. singa

singa Niet meer actief

Bij de kinderopvang kun je ook 1 avondje helpen. Bv met het versieren van de ruimtes met Sinterklaas. Dan wil ik best helpen maar ik houd er niet zo van om vast te zitten in een bepaalde commissie ofzo.

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik zit niet in een raad ofzo maar help wel waar ik kan helpen.

zo help ik op schoolreisjes, lees ik af en toe voor, help de juf met inrichten van de klas als ze weer van thema veranderen, help mee op de sportdag etc ... En ik ga echt niet ieder schoolreisje mee hoor, vind dat andere ouders dat ook wel eens kunnen doen, vind het altijd zo jammer om altijd maar de zelfde gezichten te zien, ik besef me natuurlijk wel dat er ook ouders zijn die veel werken maar zo een of twee keer per jaar mee helpen lijkt me nou niet echt heel veel moeite toch ?

Ben huismoeder en heb er de tijd voor, nee ik zeg het verkeerd, voor dit soort dingen maak ik tijd :)

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Deze school heeft geen schoolreisjes maar heel veel uitjes gedurende het hele jaar. Er hangt altijd een lijst in de klas waarop je je naam kunt zetten, of je dochter doet dat haha, ik kom niet meer zoveel op school, hoef ze niet meer te halen of brengen.
    Dan kun je mee is wel leuk hoor.
    Maar ik wil ook niets vasts, ik heb al zoveel vasts in mijn leven dat ik dit er niet ook nog bij wil.

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Ik zit al jaren in de ouderraad van de psz. eerst voor de oudste en nu voor de jongste.

Bij de oudste help ik regelmatig mee als er moeders gevraagd worden voor uitstapjes.
    En vorige week was het schoonmaken in de klas. Dan ga ik ook een avond.

11. Tamireya

Tamireya Actief lid

May 25, 2012
    492
    0
    0
    Ik help enorm veel op school.
    Tijdens stippenbord, buitenschoolse activiteiten, kleuterfeest, schoolreisje noem maar op ... vind het heel heel leuk om te doen vooral omdat de kinderen het heel leuk vinden :-D

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Hier kost het best veel moeite, daar de uitjes meestal op de dagen zijn dat ik werk. Als ik dan toch nog vrij zou zijn moet ik oppas gaan regelen voor de jongste 2 en tja dat doe ik dan toch het liefst als ik het écht nodig heb. Al zijn de oudste dames ook belangrijk natuurlijk. Dus we worstelen meestal en krijgen het dan uiteindelijk voor elkaar zodat mijn man een keer mee kan en ik ook een keer.

13. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter zit op de psz.
    Ik werk mee aan de kledingbeurs welke 2 keer per jaar een week lang wordt gehouden, ga mee op schoolreis of juffendag, ben hulpmoeder en wanneer een schoongemaakt moet worden of dingen afgeknutseld moeten worden ben ik ook van de partij.

14. kippiekip

ja maar dan zou je toch bijvoorbeeld een dag vrij kunnen nemen als het op een werkdag valt ? Bedoel het niet aanvallend hoor, gewoon interesse.

Mijn man heeft nu voor het eindejaars feest een dag vrij genomen om ook eens te helpen, zo is hij ook bij de school betrokken ..

15. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Okee leuk zoveel enthousiaste dames. Misschien is de Medezeggenschapsraad dan wel gelijk heel veel verplichtingen. Maar ik kan me natuurlijk opgeven om te helpen met het eindfeest.

Denk dat het ook wel goed is voor me om te doen, want ik 'droom' al zolang van zulke dingen, werken met kids enzo..

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik doe af en toe wel iets. Geen vaste commissie of zoiets, maar als er ergens hulp bij nodig is wat een paar uurtjes kost (opbouwen feestterrein, dingen uitzoeken voor de vakantie) dan doe ik het graag. Soms is dat iets wat je 's avonds thuis kunt doen, en ik heb er ook al eens een vrije middag voor genomen.

Misschien wordt het wel meer als ik er wat langer in zit, en beter weet wat wel en niet bij me past van die school. Maar voorlopig hou ik het bij losse activiteiten, en geen vaste inzet. Daarvoor is mijn werk ook te veel met pieken; soms heb ik wel tijd en soms niet.

17. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0

Nee ik denk dat het ook leuk is om af en toe te helpen. In een commissie gaat volgens mij best veel tijd zitten.

18. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    Ik help wel vaak.. Ik vind het leuk en hier mogen kleine kinderen meestal ook gewoon mee.
    Het is wel jammer dat geel veel ouders nooit tijd ( of zin) hebben om te helpen met simpele dingen maar met schoolreisje heeft opeens iedereen tijd.. Dat vind ik altijd erg bijzonder..

19. kippiekip

precies zo gaat het hier ook, kids hebben een grote zandbak waar ook wel eens katten in poepen, eens in de zoveel tijd gaan een paar ouders dan samen de kattenpoep eruit halen, tja tis niet zo lekker fris maar we willen wel dat de kids kunnen spelen toch ??

helaas zijn het de zelfde altijd die het doen want andere kunnen wel klagen dat het vies is dat de kids daar in spelen maar ondertussen hebben ze geen tijd om even te hlpen met opruimen ;)

zeik dan ook niet..

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gisteren de MR bijgewoond (deze zijn openbaar). Er was verder niemand. Dit heeft mij aangemoedigd om eens verder te kijken. Ik ga dus informeren of ze nog meer handen kunnen gebruiken. Ik ga nog jaren gebruik maken van deze school en vind het fijn te weten wat er allemaal speelt.
    Een mening hebben ze allemaal wel op en rond het plein, er iets mee doen is 2.

Helpen bij activiteiten doe ik al waar ik kan.
    Woensdag sportdag. Deze mama is erbij.

Share This Page