hallo, dit meisje heeft mps ; meerdere persoonlijkheden syndroom. maar, diddle hoe wist je waar die foto vandaan kwam, eigenlijk? groetjes iris
Bah Lotte, het houdt niet op he met de rare verhalen en dingen... Gelukkig dat er oplettende mede-forumers zijn
Dit idd een vreemd verhaal en van een ziek meisje, maar vraag me ook welles af als ik echt superpersoonlijke verhalen lees, waarom je dat op een open forum gooit ik vind dat echt beetje TE prive soms
hoi jenny ik kwam erachter dat het een en dezelfde persoon was doordat ik era in een pbtje had gestuurd dat als ze zich bedreigd voelt haar naam moet laten veranderen en geen persoonlijke gegevens in haar profiel moet zetten. dus zet dan zwangerdam neer ipv je woonplaats ofzo, zei ik toen tegen haar en dat had ze inderdaad gedaan.achteraf las ik in haar weblog dat ze mps had. dus toen begon ik het allemaal te begrijpen en had best medelijden met haar.
Ik NIET als ze zulke onzin uit gaat kramen. Ikzelf had ook op een berichtje van.. Hoe heette ze nú ook alweer? Linda ofzo.. gereageerd gisteren. Dat was ook al weer zo'n vaag verhaal. Ik vind dat ze medelijden met zichzelf moeten krijgen.. Dat mens spoort gewoon niet.
Dat is idd wel erg sneu dat zij MPS heeft maar dat maakt het er niet minder makkelijker om . Wij weten namelijk niet dat zij dat heeft en zo weet je ook niet hoe je moet reageren omdat je niet weet wat waarheid is of fictie. Heel erg lastig en verdrietig verhaal. xxx Jet
Aaaaaaah.... komt m'n vermoeden eindelijk uit, en dan mis ik dat topic! Waarom moet het toch altijd zo snel verwijderd worden, slotje is toch ook wel genoeg? En om op de topicvraag in te gaan. Ja ik kom ook veel te vaak verhalen tegen waar ik m'n vraagtekens bij zet. Word er alleen niet moe, maar nieuwsgierig van
Het verhaal komt me vaag bekend voor. Zo was er in een ander zwangerschapsforum een dame die ook steeds rare verhalen schreef. Ik las t al niet meer, als ik haar naam zag, want ik ergerde me aan de mensen die t allemaal voor zoete koek leken te slikken. Of erger: die haar erop aanspraken. Ik denk dat alles wat zij schreef gelogen is en dat ze vooral die aandacht nodig had. Daarin vind ik haar sneu en heb ik besloten t te negeren. Maar als gezond mens (nouja, net hoe je t bekijkt ), heb ik wel moeite met mensen die blijkbaar niet in de realiteit kunnen leven. Ik heb de link niet meer kunnen lezen, want nieuwsgierig ben ik toch he, maar als ik er iets van begrijp heeft deze dame ook hulp nodig. Maar op fora kun je "anoniem" alles schrijven wat je maar wilt en sommigen doen dat dan ook. (heb hier ook wel es met wenkbrauwen opgetrokken zitten lezen)
Tja rare mensen zijn er toch, je neemt aan dat de verhalen altijd waar zijn, maar voor 100% weet je het nooit. Gelukkig zijn er lezeressen die alles goed in de gaten houden, en de moderators die het dan zo snel mogelijk verwijderen. Goed bezig!
waarom is het zo snel verwijderd, ben zoooo nieuwsgierig heb toen wel meegelezen over haar verhaal en het was ook wel vreemd, maar ik vind het altijd wel interessant om zoiets te lezen. erg he
Tja ach en zo heeft iedereen zijn of haar ding. Ik zelf zal nooit prive dingen over mijn relatie of wat dan ook op een open forum beschrijven maar er zijn wel mensen die dat doen en dat is hun goed recht. Ongeacht of je dan je wenkbrauwen ophaalt bij een onderwerp ik zie wel eens reacties waarvan ik vind nou dat was nou ook weer niet nodig en is het aan de persoon in kwestie erop in te gaan of te lezen. dit is echter wel een vervelende kwestie zeker als het om een persoon gaat die MPS heeft in dit verhaal. xxx Jet
ik heb dit alles gemist blijkbaar, en wordt nu eerlijk gezegd ook wel nieuwsgierig. maar vind het toch een goede zaak dat mensen die niet serieus zijn op zo'n site als deze geweigerd worden. niemand heeft iets aan sensatieverhalen, soms plaats ik hier serieuze vragen en dan is het wel fijn als er gereageerd wordt vanuit echt meegemaakte ervaringen...
tja hoe vaak heb ik wel niet laten doorschemeren dat een verhaal niet klopt of het aan alle kanten rammelt en vaak genoeg kreeg ik dan weer antwoorden dat ik dat dan maar niet meer moest lezen en ergens anders moest reageren waar ik wel in geloofde... blijkbaar ben ik niet de enige die vaak genoeg vraagtekens plaatst bij duimverhalen... zou het in ieder geval wel op prijs stellen dat als er weer een of ander verhaal is dat degene die me een pb'tje sturen dat ik gelijk heb zelf ook durven te reageren hoe en wat want het lijkt af en toe wel eenzijdig dat ik dan "weer"degene ben die over een of ander verzonnen verhaal val... er zijn er gelukkig ook genoeg,die behalve via pb wel ook durven schrijven dat zij vraagtekens bij een of ander verhaal hebben.. hoe dan ook lijkt het vaak wel een of andere schreeuw om aandacht zeg, en heb ook wel eens het idee dat sommige de intelligentie van andere dermate onderschatten dat ze denken dat er nog mensen zijn (en die naïevelingen zijn er jammer genoeg ook nog) die erin geloven... vindt het eerlijk gezegd af en toe nog beledigend ook... jammer dat ik het verhaal waar het hier om gaat gemist heb zeg, had het toch wel willen lezen hoe bizar mensen kunnen zijn....
Ik zette ook vraagtekens bij het verhaal van Era. Maar ja dat meiske kan er ook niets aan doen dat ze MPS heeft. Dat is alleen maar zielig. Ik hoop dat ze er met medicijnen vanaf kan komen.
Voordat we weer een discussie gaan beginnen over hoe te reageren bij een verhaal wil ik er wel de nadruk op leggen dat niet elk 'vreemd verhaal 'niet op waarheden berust zijn. er zijn nou eenmaal mensen die sneller hun hart uitstorten op dit soort fora en hoeft men niet direct te concluderen dat iets niet waar is omdat het verhaal vreemd klinkt. ( daar gaan we weer) Dus wie er nu gelijk heeft doet er niets toe ( lekker belangerijk) uit dit verhaal is duidelijk naar voren gekomen dat het rammelt aan alle kanten en dat het om een persoon gaat met MPS en dat is al triest genoeg. Heeft dus niets met naiviteit te maken of het onderschatten van de inteligentie van een ander. Als ik iets vreemd vind haar ik mijn schouders op en kijk bij een ander topic, als ik iets schrijf dan zou het ook zo kunnen zijn dat er mensen zijn die mij niet geloven , nou ja dan maar niet maar ik kan mij voorstellen dat het voor andere vervelend is om niet serieus genomen te worden omdat nu 1 verhaal werkelijk uitkomt als gelogen. xxx Jet
is het dan zo belangrijk om iemands zijn ellende te volgen ? ik vind dit alleen maar in en in triest en het komt het forum niet ten goede , daarom verwijderen we altijd dit soort berichten meteen we zijn hier niet voor sensatie al hoewel een geboorte verhaal soms best spannend is maar jullie snappen me wel denk ik kan alleen maar zeggen ik heb medelij met dit soort mensen
Een discussie over het hoe en wat hoef het van mij ook niet te willen hoor, wat ik enkel probeer duidelijk te maken is dat er genoeg verhalen zijn geweest die gewoon simpelweg geschreven zijn om een of andere soort aandacht medelij op te wekken van mede forumgebruikers Ik zeg ook niet dat elk verhaal wat een beetje vreemd is niet op waarheid berust en degene van welke ik dat vermoeden heb zet ik dat meestal ook neer, en soms ook nog een pbtje naar die persoon zelf toe, en vaak is aan het antwoord wat ik van diegene terug krijg echt wel duidelijk aan op te maken dat hetgeen er geschreven is puur verzonnen is, en de reden waarom ik daar een hekel aan heb is puur om het feit dat als jij thuis medelijden hebt met iemand die het een of ander hebt meegemaakt je er thuis prive ook nog mee bezig bent omdat je het zielig vindt of wat dan ook, en je met alles (adviezen, tips e.d) diegene probeert te helpen het thuiskomen is van een kouwe kermis, ik houd graag vertrouwen in mensen maar door dat soort mensen krijgt je vertrouwen af en toe een aardige opdonder hoor . Op die manier weet je niet of je meeleeft met iemand die wat verzonnen heeft en gebruik (misbruik) maakt van je goedheid (gevoel) of dat het idd zo is Mijn mening is dat het wel degelijk te maken heeft met het onderschatten van de intelligentie van een ander want er zijn er in ieder geval genoeg bij die wel degelijk begrijpen dat het soms om een uit de duim gezogen verhaal gaat, en tja ook zijn er altijd mensen die toch ietwat naïef zijn en er in meegaan, maar je gaat des te harder op je bek als je meeleeft met iemand en het blijkt achteraf een verzonnen iets te zijn . ik vindt het niet belangrijk om iemands ellende te volgen, en idd is het triest dat mensen rare verhalen nodig hebben om toch op de een of andere manier aan aandacht te komen, ik moet bekennen dat ik in ieder geval geen medelijden heb met dat soort mensen hoor, want het is al vaak genoeg gebeurt dat forumgebruikers medelijden hadden e.d. en dat het hele verhaal gewoon uit de duim gezogen was, 3x raden met wie ik dan medelijden heb niet met de topicstarter die het nodig vindt om misbruik te maken van de gevoelens van andere in ieder geval .
hoihoi beledigend vind ik het niet hoor dit soort verhalen. het is inderdaad iemand die schreeuwt om aandacht met een heel duidelijk geestelijk probleem. Je kunt niet van alle 5000 leden verwachten dat iedereen een even gezond verstand heeft. `er zit altijd wel een vreemde eend in de bijt. patrouchka; even voor de duidelijkheid, era en Lindababe waren een en dezelfde persoon. Era (20 weken zwanger van een tweeling) was door de forum-detectives al snel door de mand gevallen en kwam met een nieuw persoon (dit keer 7 maanden zwanger) het weer proberen ,maar liep door diddle al heel gauw weer tegen de lamp. liefs irisje
Er begint bij mij nu een lampje te branden.... Is dat hetzelfde meisje wat hier vertelde dat een kennis van haar, haar familie had ingelicht over haar zwangerschap? Tja, het is idd al lullig genoeg als je zo'n ziekte hebt. Vaak ben je er jaren mee bezig om alles weer een beetje onder controle te krijgen, als je er al hulp voor krijgt. Ik vind het toch best wel zielig. Ik hoop voor haar dat ze hulp krijgt. En dat ze voorlopig echt niet zwanger wordt!