Rare vlek op arm

Discussie in 'De lounge' gestart door Irene0811, 15 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Irene0811 vindt dit leuk.
  2. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Jeetje, lijkt wel of het is gaan ontsteken.
    Ik zou toch nog ff bellen.
    Ik zou er zolang een koude natte doek op leggen.
    Als het een insectenbeet is trekt het gif er dan wat uit, het zou dan ook minder rood moeten worden.
     
    Irene0811 vindt dit leuk.
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Is een allergische reactie op een muggensteek. Ziet er altijd rot uit. Ik zou er een natte doek op leggen en misschien kunnen ze een anti allergische middel voorschrijven maar weet niet of dit al kan omdat ze nog zo klein is.
    Mijn dochter had eens 6 van dit soort plekken op haar arm, zag er ook zo rot uit. Zij was toen wel kets ouder, kregen desloratadine en corticosteroïden crème om te smeren en werd toen snel minder fel maar de plekken hebben er echt weken gezeten eer het helemaal weg was. Het ziet er rot uit maar is niet schadelijk voor haar gezondheid. Een koud kompres met wat natuur azijn wil ook wel verlichting geven.
     
  4. Irene0811

    Irene0811 Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reacties! Ik was gisteren begonnen met het typen van een reactie, maar ik ben vergeten om hem ook daadwerkelijk te plaatsen. :oops:

    @KellD @samarinde01 We zijn inmiddels weer thuis van de HAP, we moesten toch nog eventjes langskomen.

    De arts bij de HAP wist vreemd genoeg ook niet wat het is... Mijn dochtertje oogt verder niet ziek, dus ze konden ook niet veel doen. Ik heb het advies gekregen om haar in de gaten te houden en om opnieuw te bellen wanneer het toch nog erger wordt, zij er veel last van krijgt of koorts ontwikkelt. Ik hoop in ieder geval dat het alsnog vanzelf wegtrekt!

    De plek zelf ziet er niet anders uit dan gisteravond, maar waar mijn dochtertje er eerst geen last van leek te hebben is dat nu wel het geval. Ze loopt ook met haar kleine armpje te zwaaien nu.
     
  5. Irene0811

    Irene0811 Niet meer actief

    Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Ik houd het voor nu even in de gaten en hoop inderdaad dat het snel wegtrekt. Koud kompres met azijn ga ik proberen, misschien geeft dat inderdaad wat verlichting. :) De arts van de HAP had het inderdaad ook over corticosteroïden crème, maar waarom hij het niet heeft voorgeschreven weet ik eigenlijk niet. Anders maandag toch maar even naar mijn eigen huisarts, mits het niet beter gaat.
    Wat zielig voor je dochtertje trouwens, 6 van die plekken! Moet er vast heel sneu uit hebben gezien!
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  6. Irene0811

    Irene0811 Niet meer actief

    Ik moet zeggen dat ik het er inderdaad ook uit vind zien alsof het is gaan ontsteken. :( Nou ben ik vergeten te vermelden dat ze vorige week ook waterpokken heeft gehad, ze is er net weer een beetje bovenop. Misschien dat haar weerstand daarom ook slechter is?
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat zag er echt heel naar uit. Ik bracht haar ’ s morgens naar de crèche met zes kleine puistjes op haar armen en toen ik haar later die dag ging ophalen was het uitgegroeid tot vuurrode dikke schijven, niet normaal. Ben toen de andere dag wel naar de dokter geweest om het te laten beoordelen.
    Ik hoop dat het bij je dochter snel wat minder vurig zal worden, rot muggen ook :(
     
  8. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.331
    2.040
    113
    Wat sneu ook bij zo'n kleintje. Hopelijk strekt het toch wat weg vandaag. Beterschap!
     
  9. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Wat sneu voor je dochtertje, het ziet er dus naar uit dat ze nu wat aan pijn ondervind? Ik zou inderdaad je dochtertje goed in de gaten houden, en om de zoveel tijd haar temp opmeten. En iets verkoelends kan inderdaad geen kwaad. Beterschap! hou je ons op de hoogte?
     
  10. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Gaat het inmiddels al iets beter?
     
  11. Irene0811

    Irene0811 Niet meer actief

    De vlek is inmiddels weggetrokken gelukkig, maar er zijn twee nieuwe voor in de plaats gekomen! Het lijken dus muggenbulten te zijn. Ze heeft er nu eentje op haar hoofd en op haar rug..
     
  12. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Bekijk bijlage 619696 Mijn zoon reageerde allergisch op muggen prikken. Foto even opgezocht. Hij heeft normaal schattige kleine oren (links zie je nog een stukje). Door 1 prikje een olifanten oor. Schrok me lam! Ook een keer geprikt in zijn nek, daar zat ook een enorme bult, zelfs de Ha assistente schrok ervan...
     
  13. Irene0811

    Irene0811 Niet meer actief

    Jeetje wat lijkt me dat schrikken zeg! :(Wat hebben ze er uiteindelijk aan gedaan? Bleef de zwelling lang aanhouden?
     
  14. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Zo’n oor heeft mijn jongste zoon ook een keertje gehad! Het trok na 24-48 uur weg volgens mij
     
  15. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Hij heeft anti biotica gekregen meende ik (ook ivm krabben er aan) Hij had er zelf geen last van. Dese foto is van 2 jaar terug. Vorig jaar had hij het niet en dit jaar hebben we horren gekocht ;)
    Wat ik er Mn aan over heb gehouden is dag ik als de dood ben dat hij door een wesp wordt geprikt, als hij daar ook zo reageert is dat niet zo fijn...
     
  16. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Ach wat sneu allemaal!
     

Deel Deze Pagina