Help tips gezocht slechte slaper!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LoveLaughLive, 14 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    #1 LoveLaughLive, 14 dec 2015
    Laatst bewerkt: 14 dec 2015
    Hoi allemaal!

Hebben jullie misschien tips voor ons zodat ons zoontje weer beter slaapt/zelf weer in slaap valt!

Ons zoontje van 10 maanden, heeft de afgelopen weken alleen maar pijn gehad en/of ziek waardoor hij snachts niet sliep (oorontstekingen/keelontsteking/virusinfectie/waterpokken) en wij daar om continue snachts met hem rond liepen of deden wiegen, en zodra hij schreeuwde hem dan kalmeerde, of hem even mee naar beneden namen zodat hij rustig werd. Hij heeft weken dus volledig geborgenheid van ons gehad.

Nu heeft hij sinds een aantal dagen geen pijn meer, maar wordt continue nu wakker het snachts en wilt dan opgepakt worden, en valt zelf niet meer in slaap zonder ons en/of wiegen. Hij weet het zelfs zo voor elkaar te krijgen dat hij gewoon 1,5/2 uur op blijft midden in de nacht om zich tegen de slaap te verzetten als wij hem niet wiegen, of als we weg lopen begint hij te schreeuwen, en als we hem wiegen dan valt hij wel in slaap voor 2/3 uurtjes en wordt hij weer wakker en valt dan niet zelf meer in slaap, en dan begint het weer.

Overdag valt hij trouwens ook niet meer vanzelf in slaap. Ik leg hem wakker in zijn bed als ik zie dat hij moe wordt/is, maar vertikt het om te gaan slapen, gaat staan, knuffels uit bed gooien, de speen, schreeuwen en huilen.

Maar tijdens de fles om 12:30 valt hij als een blok in slaap en slaapt dan 2,5 uur verder in zijn bed

Heeft iemand misschien een tip?

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier hetzelfde gehad. Als hij ziek is geweest is hij meteen gewend aan de aandacht.
    We laten hem 10 min huilen en gaan dan naar hem toe, laten hem in bed. Aai over z'n bol en speen en weer weg lopen.
    Hij wordt eerst erg boos als je weg loopt maar heeft na een tijd door dat je hem niet op gaat pakken.
    Zodra het huilen in dreinen veranderd gaan we er niet meer heen en valt hij in slaap.
    Duurt soms een paar slaapjes (inclusief s nachts...) maar hij went er dan wel weer aan om zelf in slaap te vallen.
    Succes, het is niet makkelijk.

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Zo doe ik het ook.

4. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik zou dit ook doen.
    En anders misschien een klein flesje melk?

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Het lijkt mij dat hij aangeeft dat hij je nodig heeft. Zoals je zelf al concludeerde.

Een kind van 10 maanden kan ook verlatingsangst hebben. Zeker na zo'n periode van ziekte, hebben ze je wat extra nodig. Ik denk dat je daar het beste aan kunt toegeven. Ze zijn nog zo klein en hebben veel geborgenheid nodig.

Neem hem lekker bij je en geef wat hij nodig heeft, daar groeien ze het best op.

6. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Anders lekker in bed nemen zijn nog zo klein

Hier kleinevan 8maanden oorontsteking spruw griep alles tegelijk heb hem lekker naast me hij word ook vvaak wakker maar gaat dan niet huilen omdat naast me ligt hij heeft al pijn genoeg

Deel Deze Pagina