meegroeiende nagelriempjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sassie25, 20 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon heeft hier erg last van. Is er iets wat ik hieraan kan doen? Hij plukt ook steeds aan de velletjes en daardoor gaat het bloeden en wordt het alleen maar erger met de pijn.

Ik heb hier zelf ook last van en ik duw mn nagelriempjes dan terug zodat er geen druk meer op staat. Bij onze zoon probeer ik dat ook maar ik kom nooit verder dan één vinger omdat het zo zeer doet. Is er nog iets anders waardoor ik dit kan oplossen?

2. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Misschien doen na dat hij in bad is geweest?

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Dat doe ik ook alijd indd maare het blijft pijnlijk. Hij is ook niet af te leiden enzovoort. Uitleggen dat het ven zeer doet maar dat het daarna over is helpt ook niet :(

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Op wat voor manier heeft hij er last van dan? Je kunt hem ook gewoon leren er niet meer aan te pulken. Meegroeiende riempjes zijn toch vooral iets cosmetisch of niet? Als het zo'n pijn doet zou ik er niet aan gaan lopen pulken. Nagelriemen kunnen ook makkelijk ontstoken raken als je ze terug duwt en er bacteriën bij komen.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Er ontstaan kleine wondjes bovenop zn vingers vlak voor de nagelriem. Zn huidje komt strak te staan en op een gegeven moment gaat het dus stuk.

Ik zeg ook steeds dat hij er vanaf moet blijven maar het werkt nog niet echt ;)

6. ManonUtrecht

31 aug 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nagelriemolie of creme is hier goed voor. Misschien kun je daar een soort spelletje van maken dat jullie elkaar daar lekker mee insmeren? Of een soort ritueeltje van maken voor het slapengaan, kan het ook lekker lang intrekken.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Bedankt voor je reactie Manon! Waar kan ik dat kopen? Gewone drogist? Ii zal.morgen eens kijken.Ik had van de week al eens gewone handcreme erop gedaan ik denk dat verzacht misschien.

Die olie/creme zorgt het er dan ook voor dat ze niet meer mee kunnen groeien?

Het is echt heel zielig hij heeft er echt piin aan. En van de week had hij koude handen en deed alleen het kijken ernaar al zeer!

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja precies zou ook zeggen masseren met olie. Misschien lukt dat eerst nog niet, dan eerst eens weken in een badje met beetje warme olie?

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Masseren met die nagelriem olie even in laten trekken en dan met zo een speciale bokkepootje kan je het terugduwen.

Maar als t echt zeer doet zou ik toch even kijken naar manicure hoor. Misschien via de huisarts. Ik heb een keer beide duimen mn nagelriem ontstoken gehad en dat doet ontzettend zeer. Met een mesje prikte hij het open. Elke dag soda badje en verband om mn duimen. Dat is niet leuk.

Nagelriem olie kan je inderdaad bij drogist etc kopen. Het hoort gewoon tussen/bij nagellak te staan. En dat bokkepootje ook.

10. ManonUtrecht

31 aug 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de drogist of parfumerie bij de nagellakafdeling. Ik heb zelf van OPI (nagellakmerk), deze kun je net zo als nagellak met een kwastje opbrengen, mijn dochtertje vind dat superintressant....

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Bedankt voor de tips meiden! Ik ga kijken bij de drogist.

Gelukkig is er nog geen enkel wondje ontstoken. Maar ik snap wat hij voelt. Het gaat bij mij in periodes. Ineens heb ik er heel veel last van en dan ineens is het weg en duurt het weer even voordat het terugkomt!

Deel Deze Pagina