Hoe oud waren jullie kinderen toen ze hun eerste kinderfeestje hadden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kleintjuh85, 27 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Mijn dochter wordt in december 5 en zit dan al anderhalf jaar op school.
    Sinds dit jaar wel in een hele nieuwe klas met veel andere kindjes.

Mijn vriend vind haar nog te jong voor een kinderfeestje en ik heb juist zoiets van waarom niet? Afgelopen half schooljaar is ze ook niet uitgenodigd voor een kinderfeestje, eigenlijk hoop ik dat als ze zelf een kinderfeestje geeft dat ze dan ook een keertje wordt uitgenodigd op iemand anders feestje.

Ik heb ook gezegd dat het feestje echt niet lang hoeft te duren, en dat die jonge kindjes alles wel leuk en interessant vinden.

Ik denk dat mijn dochter het geweldig zou vinden.

Wat vinden jullie?

DQueen vindt dit leuk.
  2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    Vanaf 5 jaar is hier normaal

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Dochter was ook 5.
    Zoon heeft zijn eerste met 6, omdat hij 6 mnd op school zat toen hij 5 werd.

4. Deb89

Deb89 Bekend lid

4 jun 2019
    597
    575
    93
    Vrouw
    Onze zoon was 5 en dat is wat hier ook wel normaal is / door iedereen gedaan wordt.

5. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ja daarom ben ik eigenlijk wel van plan om een kinderfeestje te geven. Volgens mij is 5 jaar bij ons op school/omgeving ook normaal.

Deb89 vindt dit leuk.
  6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier gaan we ook een feestje doen als ze 5 wordt. Ze is ook al op verschillende feestjes geweest.

7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Hebben jullie tips m.b.t. eerste kinderfeestje? Waar moet ik opletten?
    Hoeveel kindjes? En wat kan ik gaan doen met de meiden? Het is natuurlijk winter dus zullen binnen activiteiten worden.

8. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Mijn dochter dus nog niet. Ik probeer mij daar niet al te druk over te maken maar stiekem doe ik dat weleens.
    Natuurlijk is ze afgelopen schooljaar pas in januari in een combi klas terecht gekomen. Dit schooljaar zit ze vanaf het begin af aan bij dezelfde kinderen dus wie weet is het dit schooljaar anders. Moet wel eerlijk zeggen dat mijn dochter eigenlijk niet echt bezig is met uitgenodigd worden en kinderfeestjes, ze vindt het allemaal maar best zo.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    5 werd ze toen ze voor het eerst een kinderfeestje gaf

10. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Grappig ook een 14/12 kind! Eerste feestje ook met 5, broer al met 4 met gastkindjes en buurkinderen.
    Dochter heeft de eerste feestjes thuis gegeven. Wil je thuis blijven?

Hier vaak het concept: cakje/plakje cake in de vorm van het thema versieren en opeten- cadeautjes uitpakken dmv spel- speurtocht door de wijk- iets knutselen- paar spelletjes (energie moet er weer uit + tafel opruimen en dekken voor het avondeten)- eten- paar spelletjes voor achter de had, beter niet nodig dan ruziënde kids en dat jezelf ook niets weet te bedenken. Dan kan je beter even een stoelendans doen, stopdans of ze laten verkleden. Soms speelden ze zo lekker dat ik het programma wAt losser liet. Bij zoon hebben ze met het thema dino’s de halve middag in de tuin gespeeld.

Thema’s die we hebben gedaan boerderij, sprookjesboom, dino’s en kerstmis. We goten alles in een thema sausje. Kerstmis hadden we dus kerstboomcakjes om te versieren, kerst stukjes geknutseld, met sprookjesbos hadden we houten huisjes beplakt met snoepjes. Waren erg leuke feestjes.

Van 14 tot 17 uur is meer dan genoeg voor die kleintjes. We riepen hulp in van de oma’s zodat er wat extra handen waren. Qua aantallen doen ze vaak net zo veel als de leeftijd. We nodigden vaak alle Meisjes uit de klas uit, dus wel meer.

DQueen en Kleintjuh85 vinden dit leuk.
  11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Hier waren ze 5. Ze wilden toen vooral gewoon lekker spelen. We hadden een paar activiteiten en wat dingen ‘achter de hand’, maar die dingen hadden we beide keren niet nodig, omdat ze kinderen na het cakeje versieren (en opeten ;)) en het knutselen gewoon gingen spelen.

DQueen en Kleintjuh85 vinden dit leuk.
  12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn zoon was 6, heb het jaar ervoor ook erg getwijfeld.

13. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Hier op school is 5 jaar standaard. Gewoon thuis gevierd met 5 andere kinderen op woensdagmiddag. Uit school pannenkoeken eten, kadootjes, een paar oud-Hollandse spelletjes in het sinterklaasthema en cakeje versieren. En tussendoor spelen. Spek happen en ezeltje prikje was favoriet hier.

14. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Hier was de oudste 5 bij haar eerste feestje. Ze mocht 5 kindjes uitnodigen en we zijn na het verstoppen en uitpakken van de cadeaus naar een grote speeltuin geweest (jarig in mei). Feestje duurde van 14 tot 17 inclusief poffertjes eten en dat was lang genoeg.

Middelste wordt in oktober 5 en ben daar ook nog niet uit wat we gaan doen. Iets verzinnen voor binnen vind ik toch iets lastiger dan buiten.

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid was 5. De eerste twee kinderfeestjes hebben we hier thuis gehouden: geknutseld, buiten gespeeld, cupcakejes versierd. Daarna hebben we elk jaar iets buiten de deur gedaan. Ze mag maximaal zeven kinderen uitnodigen.

16. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Mag ik vragen waarover je hebt getwijfeld?

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hier hebben ze zich verkleed als prinses en daarna een speurtocht gedaan in het kasteel hier (daar hebben ze speciale kinderspeurtochten) en daarna thuis spelletjes gedaan maar puntje bij paaltje zaten 6 kleine meisjes een uur te kleuren :roflmao:

Athina en RachelleNM vinden dit leuk.
  18. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Toen onze zoon 5 werd, we nodigde 4 kindjes uit en het was super gezellig.

Hij heeft nog geen vaste vriendjes en speelt met verschillende kinderen.

Nu is hij overgeplaatst naar een andere groep dus moet hij en de andere kinderen nog wennen. Hij speelt nu alleen op school met de kinderen.

19. Salentein

Salentein Niet meer actief

Volgende week wordt hij 5 en eerste kinderfeestje (zie mijn topic hier ook haha) hij is er op 1 geweest en heeft 4 vaste vriendjes maar zal er 5 uitnodigen.

20. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hij wilde graag een feestje, maar niemand uit zijn klas gaf op die leeftijd een feestje, bovendien had hij ook nog geen vaste vriendjes waar hij mee speelde (was echt iedere dag iemand anders).

Deel Deze Pagina