Rare volgorde tanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eden28, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Mijn meisje is deze week helaas ziek door rs virus en krijgt daarbij gelijk een tand door, het gekke alleen is dat ze de hoektanden doorkrijgt!! Mijn jongens kregen deze pas met ruim 18 maanden ofzo nadat ze eerst de voortanden en zelfs eerst nog kiezen hadden gekregen. Ze heeft verder alleen onder tanden

Is dit raar!!!???

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hoektanden? Die naast de voortanden zijn snijtanden toch? daarnaast pas de hoektanden. Geen idee, hier zijn er 6 door. 4 boven, 2 onder.

3. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ja de snijtanden, dus eerst heb je 2 voortanden daarnaast ook weer en tand en dan de hoek/snijtanden. De bovenste 4 heeft ze dus nog geen eens

4. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Oow dat zijn geen snijtanden zie ik. Bedoel echt de hoektanden

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is niet de 'gemiddelde' volgorde, maar raar is het niet hoor. Kindje van een vriendin van me kreeg eerst boven vier tandjes en twee kiesjes, daarna onder twee kiesjes, boven de hoektandjes en vervolgens pas de onderste snijtandjes en hoektandjes. Ze begon wel jong met tandjes, met nu 1,5 zijn ze allemaal door. Mijn dochter van bijna 22 maanden krijgt nu hoektanden (duurt erg lang voor ze echt door zijn!) en moet nog vier kiezen.

6. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig wilde ik hier ook een topic over openen. Mijn dochter, bijna 8 maanden, heeft al een paar weken de onderste 2 snijtanden. We wachten dus nu op de 2 bovenste snijtanden. Maar, ik voel juist achterin (onder) een hard stukje, alsof er al een kies doorkomt.
    Ze is al een paar dagen uit haar doen, ik denk de 8 maanden sprong, maar ze eet slechter, paar zeer dunne poepluiers op een dag en zeer jengelig. Maar als het idd een kies is dan snap ik ook dat je daar last van hebt.

Ik dacht dat tanden altijd in dezelfde volgorde doorkwamen!

7. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Onze jongste krijgt ze volgens het boekje wat leeftijd en volgorde betreft. De oudste had de eerste tand met 15 maanden en in een afwijkende volgorde. Vaak zeggen ze hoe later ze tanden krijgen hoe meer pijn het doet omdat het tandvlees langzaam harder wordt. Dus wat dat betreft is het fijn als ze dan de hoektanden heeft gehad. Dat zijn dacht ik flinke tanden nl.

Sterkte, ook met het RS virus!

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier heeft ze boven 4, 2 voortanden en die ernaast.
    onder heeft ze 2 voortandjes en dan niks ernaast. en daarnaast komt haar kiesje nu door. ze is 1.5 nu en heeft pas 6 tanden. 7e in aantocht... heeft 3maanden stil gestaan met tandjes

9. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Bij mijn jongste kwamen er eerst onder twee, daarna links naast de twee voortanden, daarna twee voortanden en daarna rechts naast de voortanden.

10. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Onze zoon was net Dracula,nu komen de voortanden er pas door.

11. Sjubidoe

Sjubidoe Actief lid

12 mei 2012
    361
    1
    16
    Hier bijna 10, 5 maand en met 8 maanden kreeg hij 4 ondertanden... tot op heden niks boven, denk de hele tijd dat ze door zullen komen omdat ie dan weer bijt en raar doet met zn bovenlip maar niets...

12. Butterfly30

Butterfly30 Actief lid

29 nov 2011
    247
    0
    0
    Emmen
    Isabeau kreeg eerst onder twee tanden door, toen boven drie, toen vier kiezen tegelijk en nu de vierde boven

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier eerst twee onder, toen de ene voortand en de snijtand ernaast, nu de andere voortand. (Bijna twee maand later..)

Deel Deze Pagina