Weet iemand dit? Ik wil mijn dochter vanavond voor het eerst zonder laatste fles te laten slapen. Ik moet haar hier altijd uit een diepe slaap wakker maken. Vandaag heb ik de fles verhoogd van 150/5 naar 180/6 en geef dan dus in totaal 4 flesjes. Ik vroeg me dus af dat, mocht ze doorslapen dit geen probleem is?
Oef, ik zou het niet precies weten wat de richtlijn is maar kan wel mijn ervaring delen. Mijn zoon sliep na de kraamweek s nachts al rustig 6/7 uur (wel pas laat in eigen bed, daarvoor al wat half slapen half wakker aan de borst/op schoot etc). Eerste keer schrok ik flink toen ik zag hoe laat hij me wakker jengelde (was door de wekker heen geslapen), maar nadat dat een paar keer gebeurde heb ik de wekker niet meer gezet. Als ze echt honger hebben hoor je ze wel Inmiddels slaapt hij tussen de 8 en 10 uur, nooit problemen gehad of iets gemerkt wat erop zou kunnen duiden dat het nie goed was hem door te laten slapen. Volg je gevoel als je het aandurft/wil proberen gewoon lekker doen, je kan altijd nog terug
Mijn bijna 5-maanden oude zoon slaapt van half 9 tot 10 uur de volgende morgen, 13,5 uur aan een stuk dus Dit doet hij al maanden, geloof dat de late fles er met een week of 10 van af ging.
Volgens mij is voor babies 2.5x het lichaamsgewicht. maar met 4 mnd lieten wij dr zo lang slapen als ze wilde..
Ja hoor hier met 3 maanden al gestopt met de laatste fles en dus op 4 flessen en 12 uur doorslapen. Mocht van de arts. Onze zoon was wel een flinkerd met toen al z'n 7,2 kg Gewoon proberen en als je kindje morgen niet alert wakker is dan wel weer late fles doen
Wat ik begreep is dat ze aangesloten het aantal ponden in uren mogen slapen. (Mijn dochter is ruim 7kg zou dan dus 14 uren aan een stuk 'Mogen' slapen.) ze slaapt hiervan 12 uur achter elkaar en is sochtends fris en alert als ze wakker wordt. (Ook belangrijk om te kijken) mijn oudste kon niet langer dan 10 uur achter elkaar slapen want dan was ze helemaal suf.
Mijn zoontjes slapen vanaf 4 maanden tussen de 12 en 13 uur. Mag gewoon! Vanaf 6kg mogen ze als ik het goed heb naar 4 flesjes van 180/6. Succes!
Oke dankjullie! Dan gaan we het gewoon proberen.. Mocht ze doorslapen even goed checken of ze alert genoeg is dus. Ben benieuwd!
Hoe is het gegaan? Wij wilden dit laatst ook proberen bij onze dochter, maar toen meldde ze zichzelf alweer om 23.30 uur . Binnenkort weer opnieuw proberen (ze ligt ook altijd zoooo diep te slapen als ik haar de fles wil geven).
Hier een paar dagen geleden mee begonnen en dochter is 3 maanden. 7.00 laatste fles, toen werd ze normale tijd om 6.00 wakker. Vannacht kwam ze echter wel ineens om 12 uur voor een fles. Overigens slaapt ze al sinds ze 6 weken oud is door van 22.00 tot 6.00. Als je er maar voor zorgt dat ze zelf wakker wordt en dan helder is. Dan is er niks aan de hand!
Mijn dochter laat ik al sinds de kraamweek voorbij was slapen tot ze wakker werd. Eerst kwam ze nog voor een flesje maar dat is al sinds een maand voorbij. Als ze honger hebben worden ze heus wel wakker.
De hele nacht doorgeslapen Ze was om 7.15 uur wakker. Trots op mijn meisje! Natasjeee is dat zo ja? Hmm, dan zou het dus nog niet mogen? Dl weegt "pas" 5,5 kilo. Gisteren heeft ze dus 4x 180/6 gehad en vandaag was ik dat weer van plan..
Mijn zoontje was met 4 maanden ook nog geen 6 kilo. Hij weegt nu met 6 maanden iets meer als 6 kilo En hier bij het cb vonden ze het prima, als hij het goed deed met 4 voedingen! De 5e voeding hier was z'n drama
Mijn zoontje is met 4,5 maand meer dan 7 kilo. Gezonde knul. Als ik hem om 19.00 laatste fles geef en de laatste van 23.00 oversla komt hij om 3 uur of 4 uur. Ik geef hem gewoon nog de laatste fles als hij diep slaapt drinkt hij hem slapend leeg. Wordt dan om 8.00 wakker. Verder heb ik altijd op verzoek gevoed ook flesvoeding. Nu zit hij ook op 5 voedingen per dag (incl late voeding) van 180 cc Voorlopig doe ik gewoon voordat ik naar bed ga nog een flesje geven want ik heb geen zin om midden in de nacht wakker te worden.
Pfff flinke flessen! Hier een bv kindje en die drinkt uit een fles zo'n 100cc. Hij krijgt nog zo'n 7 voedingen per dag en komt in de nacht ook nog wel 1 keer. Als je je kindje moet wakker maken zou ik hem lekker laten liggen en zien of hij doorslaapt. Zo niet, dan weet je dat en kun je besluiten om evt een droomvoeding te geven als jij naar bed gaat. Dat betekent dat je je kindje niet wakker maakt (dus ook niet verschoond, tenzij hij den poepbroek heeft natuurlijk) en hem al slapen een fles aanbiedt. Veel kindjes drinken dan instinctief nog een hele of misschien halve fles. Dan kun jij gerust zijn dat hij genoeg heeft gehad en slaapt hij misschien lekker tot de volgendd ochtend