Rare vraag? Heel erg last van mijn hormonen....ga ik snel bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door BakingSoda, 24 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    Hier ook veel gerommel.. net een tweede gedeelte slijmprop verloren. Eerste gedeelte donderdagavond al. Nu echt voorweeen maar helaas zet een warm bad niks door.. dus nu maar proberen te slapen. Hoe is het bij de rest?

BakingSoda vindt dit leuk.
  2. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    @Leolove ben bij de vorige twee ingeleid omdat ik er wel klaar mee was Slecht slapen enz.
    Hoop zo dat de vk morgen mijn vliezen kan breken (fingers crossed)

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Even klagen over de rotdag van gisteren: Ik ben naar het ziekenhuis geweest. Ik had plotseling veel pijn rechts in mijn bovenbuik (zo erg dat ik het er benauwd van had) en in combinatie met misselijkheid de dag ervoor en hoofdpijn gisterenochtend vonden ze dat ik toch even moest komen, ondanks dat ik me niet ziek voelde. Bij de oudste had ik verschijnselen van zwangerschapsvergiftiging, vandaar. Ik heb aan de ctg gelegen en mijn bloeddruk en urine zijn gecheckt en alles was goed. De baby deed het prima. De gynaecoloog noemde hem wel een wildebrasje en waarschijnlijk was de pijn gewoon een “rotschop” van meneer. :rolleyes: De rest toeval. Ik ga dus gewoon nog even doorlopen met al dat gerommel in mijn buik. Tot zover het goede nieuws. Terwijl ik mijn vluchtkoffer ging halen (voor de zekerheid) hoorde ik boven een hoop gekletter. Op zolder was de slang van de wasmachine uit de afvoerbuis geschoten en de hele zolder stond blank. Het water kwam in flinke druppels door het plafond dus onze slaapkamer was ook een waterballet. Ik had mijn zus gebeld ivm opvang voor mijn zoon maar ik kon haar niet bereiken. Man was aan het werk maar al onderweg naar huis. Toen ik de ravage zag heb ik mijn moeder gebeld. Ik moest binnen een half uur in het ziekenhuis zijn, ik had pijn en alles stond onder water. Ik vroeg mijn moeder of ze kon komen en legde uit wat er aan de hand was.
    Zij: hè, je vader is niet thuis.
    Ik: maakt dat iets uit?
    Zij: Hij heeft de auto bij.
    Ik: neem de bedrijfswagen (vader heeft een eigen zaak).
    Zij: Die staat binnen en ik weet niet of ik hem eruit krijg.
    Ik: janken...

Ze kwam hoor, natuurlijk kwam ze. Ik had niet anders verwacht. Maar waarom moet dat onder protest en waarom moet ik eerst gaan huilen voordat er hulp komt? Ik had pijn, mijn plafond lekte, mijn laminaat stond onder water en ik had geen opvang voor mijn zoon voor als ik naar het ziekenhuis moest. Dan zit ik niet op zo’n discussie te wachten. Die auto had ze overigens binnen vijf minuten uit de garage maar omdat ze mijn vader niet kon bereiken is ze nog even omgereden om hem te vertellen waar ze heen was (eh... het had haast?). Het is gelukkig allemaal goed afgelopen maar ik heb er best een naar gevoel aan overgehouden. Mijn zus heeft nog wel teruggebeld en zij is nu wel een beetje wakker geschud. Ik vraag me alleen af of dat voor mijn ouders ook geldt. Mijn schoonfamilie was overigens ook snel op de hoogte en ineens kwamen de vragen hoe het ging en of er al “iets” op komst was. En dat na 8,5 maand desinteresse. Frustratie! Of ben ik nu gewoon weer hormonaal?

4. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    @Novastar idd wat een rot dag!! Het fijne eraan is dat er gelukkig niks met de kleine is.
    Maar voor de rest, ik snap je reactie heel erg goed! Ik zou er ook vanuit gaan dat ze gewoon meteen klaar zouden staan en konden komen.
    Hoe is het met de lekkage? Veel schade of valt het mee?

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #45 Novastar, 29 jan 2018
    Laatst bewerkt: 29 jan 2018
    Het lijkt mee te vallen. Er was zoveel water dat ik echt had verwacht dat het laminaat helemaal krom zou gaan trekken maar vooralsnog zie je er niets van. Ik zet vandaag nog wat vochtvreters neer en ik hoop dat dit zo blijft. Aan het plafond kun je wel zien dat we een lekkage hebben gehad. Dat is ook nog niet droog. Er zit precies op die plek een krimpscheur die we nog moesten laten repareren (blijkbaar vrij normaal in een nieuwbouwhuis) en we zijn nu blij dat we dat nog niet hadden gedaan, dan konden we nu weer opnieuw beginnen. Al met al valt het dus mee maar toen ik de hoeveelheid water zag had ik echt een beeld voor ogen dat ik in mijn kraambed zou liggen met een opbollende vloer en een plafond waarvan het stucwerk naar beneden kwam.:eek: Maar dat kraambed laat nog even op zich wachten en ach, als het wel zo was werd daar ook wel weer iets op verzonnen. Maar op dat moment en met tegenstribbelende familieleden vond ik het even helemaal niet grappig! Mijn moeder heeft vaker dit soort fratsen. Na mijn eerste bevalling had ze een week vrijgenomen van haar werk om te komen helpen als dat nodig mocht zijn. Toen ik belde of ze even onze benedenverdieping wilde komen stofzuigen en dweilen (deed de kraamhulp niet) ging het ook zo van: oh jee, ik ben net de tuin aan het doen. Tja, je was toch vrij om mij te helpen? En ze kwam wel, want ik kan eigenlijk best op haar rekenen maar ze kijkt altijd in eerste instantie naar zichzelf en ziet altijd beren op de weg. Spreek zoiets dan niet af, denk ik dan. :rolleyes:

6. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    @Novastar wat een rotdag ja. En dan wil je idd geen gezeur maar gewoon dat ze meteen komen. Wel fijn dat er niks aan de hand is.
    @Semmy1888 oh ja die vermoeidheid herken ik van de eerste, toen sliep ik zo ontzettend slecht. Dit keer gaat het wel iets beter gelukkig.

Hier sinds de voorweeen zaterdagnacht een stuk minder beweging. Dus de vk gebeld en die komen zo checken. En natuurlijk begint die kleine uk nu dus te bewegen he. Maar zal toch ook wel een ctg worden. Verder blijft het hier ook rommelen, veel harde buiken, soms pijnlijk maar meestal niet. Ongeduldig pff.

7. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    Ik ben gisteren bevallen! Super bevalling thuis gehad! Hoop dat jullie baby's ook snel mogen komen!!

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd! Wat fijn! Heb je een zoon of een dochter?

9. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    Gefeliciteerd! Wat fijn dat je thuis kon bevallen.
    Hopelijk hebben we snel allemaal zo'n nieuws.

10. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Gefeliciteerd, fijn dat alles goed is! :)
    Nu wij nog! :D
    Geniet ervan! :)

11. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ik moest net naar de VK, bloeddruk ineens veelste hoog! Vorige keer ook gehad, kort daarop bevallen, hopelijk nu ook een voorteken.. Maar niet fijn, moet donderdag terugkomen, terwijl ik altijd bloeddruk van 120/70. Hopelijk verder niet wat ergs, iemand tips om de bloeddruk laag te houden/krijgen?

12. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    Spannend. Ik heb er geen ervaring mee. Mijn bloeddruk zit ook altijd rond de 120/75. Ik duim dat je bloeddruk weer goed is donderdag. Anders word je medisch denk ik?

13. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Voor de nog niet bevallen dames: volle maan nu, goed kijken! :roflmao::p

Pink06 vindt dit leuk.
  14. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    Vanavond is het pas echt volle maan ;) Hier heeft het in ieder geval niet geholpen haha.

15. Suusje27

Suusje27 Actief lid

19 aug 2013
    103
    32
    28
    Haha ik zet ook in op volle maan vanavond....alleen nog geen voortekenen helaas

16. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Hier ook nog niks hoor..... kleine wordt wel rustiger, maar voel haar nog wel ok. Morgen weer naar de vlk. @Semmy1888 gefeliciteerd!!!!! Lekker genieten.

17. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Man en kind zijn weer in hun normale doen, dus laat prinsesje maar komen

18. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.147
    1.683
    113
    Fijn dat ze weer beter zijn. Dan laat d'r maar komen he.
    Ik wacht ook nog steeds. Vannacht weer flink voorweeen maar het zet maar niet door. Vermoeiend hoor, ook het slaaptekort iedere keer.

19. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Ja idd....erg vermoeiend

20. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik had gisterenavond en vanmorgen flinke menstruatie-achtige pijn. Nadat ik had gedoucht en naar het toilet was geweest werd het minder en heb ik de hele ochtend geen last meer gehad. Nu zit ik even rustig op de bank en nu komt het weer opzetten. Het is een constant gevoel dus het zijn geen weeën maar wat is het dan wel? Omdat mijn vorige bevalling zo raar gelopen is weet ik eigenlijk niet eens hoe weeën voelen. :rolleyes:

Deel Deze Pagina