Rare vraag, maar mag jouw peuter onder de douche plassen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vruchtje24, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ons zoontje is 3,5 jaar en volledig zindelijk behalve s'nachts. Nu heb ik al een paar keer gezien dat hij onder de douche plast. Vanavond vroeg hij aan mij of dat mocht en ik wist het eigenlijk niet zo goed wat daar op te zeggen. Ik neigde naar ja, maar manlief vindt het echt niet kunnen;). Dus aan jullie mag je kindje plassen onder de douche?

groetjes vruchtje

2. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ja hoor, ik doe het zelf ook, scheelt water:):D

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Heel milieubewust inderdaad. Ik laat het mijn dochtertje van drie en een half alleen nog niet doen omdat ze denk ik het verschil niet begrijpt tussen het "onder de douche" wel mogen doen en in de wasbak of bij de de douches in het zwembad niet. :D Maar niet omdat ik het vies zou vinden ofzo.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha ja hoor. En hij weet het verschil tussen onze eigen douche, of die van het zwembad heel goed.
    En in bad doen ze het ook niet.
    Ik plas zelf ook onder de douche, dat geluid van het stromende water... er is geen houden dan aan joh!

Waarom zou het niet kunnen dan?

5. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Onze dochter is nog niet zindelijk, dus ik weet niet of onze mening telt ;).. Maar als ze in bad staat, zegt ze opeens wel eens "plasje". En dan gaat ze meteen plassen, maar wij hebben er niet echt problemen mee..

Maar kan me voorstellen als ze echt goed zindelijk zijn, dat je toch wil dat ze op de wc plassen. Anders zijn ze misschien geneigd om ook zomaar te plassen in het zwembad bijvoorbeeld. En dat lijkt me toch niet echt heel fijn.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ehh jahoor.. tuurlijk is geen houden aan voor die kleintjes bij al dat stromende water.. red ik zelf al vaak niet om het tegen te houden.

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Tuurlijk, waarom niet.
    Mijn sm heeft mijn man vroeger geleerd dat de douche daar verstopt van raakt en die doefus geloofde dat echt, tot een paar maanden geleden hahaha!

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Uh ja...als ik zelf moet plassen als ik onder de douche sta, ga ik er ook niet onder uit ;)

9. knap

knap Niet meer actief

Geen problemen mee gewoon goed uitleggen waar wel en waar niet.

Dus wel in eigen douche bij anderen en/of zwembad netjes naar de wc omdat het dan echt anders is en minder hygiënische.

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.209
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oké leuk te lezen hoe andere het doen. Zelf ga ik voor het douchen plassen, dus zelf plas ik niet in de douche. Waarom niet vroeg iemand? Er liggen ook speeltjes van hem als hij doucht kan me indenken dat het in dat opzicht niet fris is. Ach we zien het wel:)

11. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

die van ons plas ook als die aan het douche is.... meestal gebeurd het bij kinderen omdat er een waterstraal loop en daarvan moeten ze meestal plassen...
    als ik zelf onder de douche sta en ik moet opeens plassen laat ik het ook lopen anders moet ik eerst afdrogen en aankledne na benee en dan weer na boven om verder te douche.... Nee dank je wel... en je staat onder de douche en je gebruik zeep dus het is zo weer weg....

12. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb er ook geen problemen mee,
    het spoelt toch meteen weg,
    en het kost zo ook geen extra water door het doorspoelen van de wc,

ik doe het zelf ook wel eens, als ik alleen eronder sta

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zou het wel mogen van je man als er geen speeltjes lagen?
    Trouwens die spoelen wel schoon hoor en hij eet er niet van, toch?;)

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, in principe niet maar boos zal ik er niet om worden. Plassen doe je op de wc, dat vind ik een handig principe om aan te leren. Het telt ook mee dat hij zelden alleen onder de douche staat ;)

15. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.310
    2.593
    113
    als ze er al onder staan en opeens moeten plassen laat ik ze even boven het afvoerputje staan.

16. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Nee, plassen mag op de wc maar niet onder de douche of in bad. Mocht het per ongeluk gebeuren, worden we uiteraard niet boos. Maar mijn zoontje plast netjes vantevoren of na het bad op de wc, als hij voelt dat hij moet plassen zegt ie dat hij naar de wc wil.

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zet mijn oudste dochter eerst bewust op de wc, of nou ja... ze klimt er zelf op. Ze is zindelijk overdag. Dus voordat ze in bad gaat, eerst plassen en dan in bad.
    Gek eigenlijk want zelf plas ik ook wel gewoon onder de douche....

18. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Jah hoor ik doe het zelf ook...ik ben niet zinderlijk onder de douche ;)

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Als ze er alleen onder staan wel, als ze samen in bad zitten mag het niet. Zelf plas ik ook wel eens onder de douche, zelfs als ik daarvoor nog op de wc heb geplast.

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Een hele tijd heb ik haar onder de douche vandaan gehaalt en op het potje gezet. Het leek mij onduidelijk voor een kind dat net zindelijk was.
    Meestal gaat ze nu zelf plassen voor ze in de douche gaat en laatst kwam het 1 keer voor dat ze moest plassen toen ze in de douche stond met mama. Ze wilde zelf naar het potje maar ik zei dat ze wel boven het putje mocht plassen, gaf een rare blik maar ze deed het toen toch. Maar dit is voor het eerst dat ze in de douche moest plassen terwijl ze toch al een maand of 7 zindelijk is.

Deel Deze Pagina