Rare vraag, maar mag jouw peuter onder de douche plassen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vruchtje24, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Nee liever niet.

We hebben een wc in de badkamer en dochter gaat daar gewoon eerst op voordat we in bad gaan

Maar onze zoon heeft natuurlijk weleens per ongeluk..

Maar als ze zindelijk zijn zou ik ze van te voren op de wc zetten

Ik ga zelf ook eerst op de wc als ik moet en wacht niet tot ik onder de douche sta.

2. tulip

tulip Niet meer actief

Nee hier,ook liever niet. Vind het niet zo fris. Ze gaat ook plassen voor ze eronder gaat.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Van mij mogen de kinderen in de douche plassen.

4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.225
    1.296
    113
    Centrum België
    Al zou ze mogen, dochter wil ab-so-luut op het potje en komt dan ook lekker kletsnat vanonder de douche om te gaan plassen.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik heb mijn jongen geleerd dat alleen op de wc of po mag hij plassen/poepen. als hij ergens anders wil plassen moet hij het vragen(in de natuur tijdens boswandeling etc). heel soms vraagt hij het in de douche, omdat hij graag staand de afvoer in wil plassen. soort oefenen voor later denk ik.hij probeert dus dan te mikken.hahaha.
    speelgoed ligt niet op de grond maar in een bak of een emmer. dus geen sprake van plassen over eigen speelgoed, of andere spullen. hij vindt dat heel vies. zou hij ook helemaal niet doen.
    maar als hij wel zonder mijn toestemming plast in de douche beschouw ik het als n ongelukje, ik zeg dus net als n ongelukje 'geef ni'

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja hoor geen probleem mee, het spoelt toch gelijk weg?

7. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Nee. Plassen doe je op de pot of de wc.
    En dan niet eens omdat ik het vies vind, maar heb het idee(puur mijn eigen gevoel) dat het de zindelijkheid niet echt bevordert om dit soort uitzonderingen toe te laten. Ook onder de douche of bij stromend water moeten ze leren het op te houden en op de pot te doen.

Zou er niet boos om worden als het gebeurt, maar wel benadrukken dat het niet de bedoeling is.

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hier mag zoontje het ook
    hij weet ook hier het verschil wel tussen thuis douche of zwembad

9. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Jahoor, geen probleem. Het water spoelt het toch gelijk weer weg? En af en toe even lekker "sproeien" en niet op de wc hoeven te zitten moet ook af en toe kunnen vind ik.

10. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier ook niet, vind het idd geen fris idee vooral omdat ook al haar badspeeltjes er liggen en daarnaast hebben we een wc op de badkamer en gaat ze dus eerst nar de wc en dan douchen.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja mij maakt het weinig uit... Ik douche daarna ook nog.. Dus dan is het wel weer schoon gespoeld.

En milieutechnisch is het heel goed.
    (minder lang douchen zou ook goed zijn trouwens)

Maar meestal gaat ze zelf op het toilet zitten. Dat zit een meter naast de douche dus echt moeite is dat nou ook weer niet.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou ik zou niet weten waarom niet...
    Ik doe t zelf ook..

Ook al ga ik voor het douchen naar de wc als ik onder de douche sta moet ik plassen...

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja mag hier, spoelt meteen weg, en de plasser is ook meteen schoon. Speeltjes spoelen onder de douche toch schoon?

14. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ja hier mag het ook alleen durft de jongste het niet ;):p. Ze gaat liever (nat) naar de wc of houdt het op tot ze klaar is met douchen.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Haha, ja hoor, dat mogen ze, maar wel boven of in de buurt van het putje.

16. susy26

susy26 Niet meer actief

17. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Mijn mond valt open haha ik doe het nooit en mijn kinderen mogen het ook niet. Ben helemaal verbaasd dat zoveel het zelf ook gewoon doen niet dat ik het veroordeel ofzo maar vind het wel een beetje bleeeeeh gehalte.:D

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon mag niet plassen onder de douche. Dit vind ik vies, plassen doe je op de wc! Mijn jongens douchen vaak samen en er ligt speelgoed, nee hoor hier geen geplas onder de douche.

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

20. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hihi, dat zal ze best wel eens gedaan hebben toen ze nog niet zindelijk was. Nu zegt ze echt dat ze moet plassen en dan wil ze zelf echt op de wc zitten. Ook prima. Wel alles nat natuurlijk, maar dat maken we wel weer droog:D!

Deel Deze Pagina