Ja hoor, ik vind het geen probleem als mijn zoontjes plassen onder de douche. Het spoelt meteen weer weg, dus ik snap niet wat er vies aan is. Problemen met de zindelijkheid herken ik ook niet, hier waren ze allebei met 2,5 jaar zindelijk en hebben nooit de behoefte gehad om overal te plassen omdat dit onder de douche wel mag. Ze doen extra hun best om precies in het putje te mikken, dus ik vind het eigenlijk wel een goede motorische oefening
ja, mijn zoon gaat eerst plassen op de wc, maar zodra hij onder de douche staat plas hij alweer gewoon het geluid van stromend water... daar kan je niks aan doen denk ik. Ik zelf heb al moeite met mijn plas in te houden onder de douche
Vraag me af, wat is er dan 'vies' aan? Het spoelt sneller weg als op een WC, het komt in hetzelfde riool terecht?
Hahah jazeker dat is zijn routine geworden eingelijk. Eerst even plassen. Ik vind het niet erg, tijdens het douchen spoelt toch alles weg
Demy doet eigenlijk altijd keurig plassen voor ze gaat douchen,, die wil het absoluut niet doen in de douche.. die stapt er onder uit en gaat op de wc zitten met haar natte lijfje hihi,, en de jongste ja die snapt er niks van.. die is nog niet zindelijk,, en vaak gaat het bij de eerste stralen al lopen.. van mij mag het,, ga er geen probleem van maken,.,
Geen enkel probleem, hoor! Sterker nog: wij zeggen het zelf wel eens tegen hem - als je moet plassen, laat maar lopen, hoor! Ik snap echt totaal niet wat daar nou zo erg aan is. Er lopen nog liters water langs, dus hij komt hartstikke schoon uit de douche
Hier plassen ze nooit onder de douche eigenlijk. Als het zou gebeuren zouden we niet boos worden, maar aanmoedigen zouden we ook niet doen. Plassen doe je op de wc of op het potje. Maar goed ieder zijn ding toch?
Wow, het verbaasd me dat zoveel mensen dat gewoon vinden. Ik leer m'n jongens dat ze voor een bad of douche eerst op de wc moeten. Als ze dan toch zouden plassen onder de douche zou ik daar niet zo'n punt van maken, maar in principe toch wel op de wc. En ja, er loopt wel veel water langs en daar worden ze wel weer schoon van, maar met drie kindjes die erin spetteren vind ik het toch niet zo fris. Bovendien zou ik zo niet denken bij een zwembad of op een camping, als mijn voorganger in de douche zou plassen. Dan denk ik toch: getsie, ga eerst even naar de wc.