rare vraag mischien

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door biancaatje, 11 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. biancaatje

11 apr 2007
    45
    0
    0
    thuismama
    heerlen
    nee ik heb die van de lidl en daar zit ook aspartaam in

2. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    jonge kinderen mogen geen light producten hebben, liefst zo min mogelijk.

3. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    aspartaam = lustopwekkend.. las ik op internet..
    (niets mis mee dacht ik zo) ;)

Verder; drink met mate.. dat geldt voor alles.

4. biancaatje

11 apr 2007
    45
    0
    0
    thuismama
    heerlen
    dat antwoord zal mijn vriend leuk vinden hihi

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    In aspartaam zit fenylalanine, als je daar op googled word je idd niet vrolijk, maar helaas zit dit niet alleen in light producten, dus je kunt er haast niet om heen. Alles met mate dan kan het geen kwaad.

Fenilalanine is een van de twintig natuurlijk voorkomende aminozuren. Fenylalanine is een essentieel aminozuur dat nodig is voor diverse biochemische processen. Fenylalanine is onder andere nodig voor de aanmaak van neurotransmitters in de hersenen. Het schijnt de seksuele opwinding te verhogen en hormonen vrij te maken die de eetlust reguleren.

Belangrijke bronnen van fenylalanine: "Light" dranken die Aspartaam bevatten, Kaas, amandelen, pinda's, sesamzaad, sojabonen en eiwitten in het algemeen zijn goede bronnen van fenylalanine.

Gewoon lekker van je cola genieten, maar denk er aan ook niet meer dan 3 glazen light cola per dag, want de cafeïne is schadelijker dan de aspartaam ;)

6. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    ik had er ook nog nooit van gehoord.. Maar ik drink zowiezo bijna nooit frisdrank.. Liever ranja of water voor mij..

Liefs Kiss

7. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    spa en fruit, weinig cal. lekker fris

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ben helemaal verslaafd aan Hero Perl, helaas kan ik het niet overal krijgen.

9. Shelly

Shelly Actief lid

23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    net als Jet75 kan ik niet tegen aspartaam.
    Geef mij 1 glas frisdrank, en ik kan je binnen 5 minuten vertellen of het light was of niet!
    Ik dronk dit al sinds het net uitgevonden was, in cola light.
    Iedere dag dronk ik 0,8 liter of zo.
    Tot ik iedere dag buikkrampen had, en dit steeds erger werd...
    Nu hoef ik maar 1 slokje te pakken en ik kan niet meer normaal zitten van de buikpijn.
    Rennen naar de wc, en ontzettend erge diarree heb ik dan.
    sorry voor de details.
    Ik had een vermoeden en vond jaren terug een site: aspartaan.nl of zo.
    Daar zeiden ze ook dat je best veel aspartaam kunt hebben maar het bouwt zich op in je lichaam op de een of andere manier.
    En dan ga je steeds meer klachten krijgen.
    Sommigen krijgen er migraine van, anderen weer krampen...
    Hun advies: gooi alles waar Light op staat eens weg en pak eens een poosje alleen maar produkten zonder suikervervangers.
    Kijk dan eens of je klachten verdwijnen.
    Nou, bij mij wel!
    Nooit meer buikpijn!
    Maar soms is het wel lastig.
    Als je drinken wilt kopen met zo min mogelijk calorieën, succes!
    Alsik iets nieuws wil kopen, van drinken,moet ik altijd eerst lezen wat erin zit.
    Ook wel grappig was, net voor ik het vermoeden had dat het door aspartaam kwam, waren we op vakantie in griekenland, en die eigenaar van dat complex was een chemicus.
    Hij verkocht alleen maar dranken zonder "light".
    Ik vroeg om cola light.
    Hij legde ons uit waarom hij dit nooit verkocht, hij wist wat een chemische troep het eigenlijk is!
    Ik moest hem beloven om nooit meer om "light"te vragen...
    Ha, ik neem nu nooit meer light, ben er helaas zelf achter gekomen wat het met je kan doen.
    Ik wil dan ook niet dat ons kindje "light" produkten gebruikt......

Je kunt best een aantal glazen per dag drinken, maar houdt er rekening mee dat als je dat jaren lang regelmatig gebruikt, je lichaam dit "opbouwt" of zo.
    En als je ooit denkt: ik voel me al een hele tijd steeds beroerder, ga dan eens na hoe je lichaam reageert zónder die aspartaam!

10. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Hier ook een COLA LIGHT verslaafde! Ik heb ook een max van 2 glaen per dag ingesteld.
    Daarbij ook heb ik ook een max op mijn THEE gezet. Koffie drink ik nooit, dus dat probleem heb ik niet!

Ik moet er echt aan wennen want ben echt een theeleut en cola verslaafde!

Deel Deze Pagina