Volgens mij is de kans dat 't én begint met gebroken vliezen én dat je in bed ligt én dat het heel veel is, vrij klein. Bij mij broken m'n vliezen wel in bed, maar alleen m'n onderbroek was nat (volgens mij is er tijdens de bevalling niks meer uitgekomen, maar dat weet ik niet zeker haha).
Hier geen paar seconden om te handelen. Hele watergolf kwam er ineens uit. Met die mini buik die ik had haha... Leek totaal niet als ongesteld worden. Over de matrasjes. Ik had van de action zo'n waterafstotende molton. Kost geen drol. En niet zweterig enzo. Ik nam geen risico. Ligt een hardstikke duur matras hier dus die hield ik graag droog
Heb die kraammatras op mn molton geplakt, valt me mee hoor met kraken en zweterig. Het is vooral bedoeld dat het vrichtwater in het hoeslaken trekt en niet i. Het matras, zo werkt een waterdicht molton ook. Bij mijn eerste zijn tijdens de bevalling mijn vliezen doorgeprikt terwijl ik op bed lag, er kwam niet heel veel vrichtwater vrij in een keer, meer een klein stroompje. Maak me inderdaad meer druk om de vloerbedekking dan ons matras. Bij een vriendinnetje waren haar vliezen gebroken toen ze even aan de kant van haar vriend op bed zat, waar dus geen kraammatras onder zat.ze hebben het matras een paar dagen laten drogen, niks meer van te ruiken of zien.
Ik heb het matje uit het kraampakket gewoon tussen de molton en mijn hoeslaken.. Het kraakt wel iets maar niet hard ofzo en ik zweet er ook niet extra van.. Wij hebben ook nog een wasbare hoes om het matras heen zitten, dus ik denk dat het zo wel goed is..
Bij beiden braken mn vliezen 's nachts in bed. De 1e keer om 6 uur 's ochtends even plassen en terug in bed, pats in mn buik. Nat. Niet heel nat hoor, had een badlaken naast mn bed liggen deed ik meteen tussen mn benen! De 2e keer om 3 uur 's nachts even plassen, kroop net terug "Pang!" daar voelde ik 't weer! Achteruit snel mn bed uit en badlaken tussen mn benen naar de badkamer. Bed is toen helemaal schoon gebleven. Heb toen wel pampers van de oudste nodig gehad in mn onderbroek om het droog tot het ziekenhuis te redden. Bij de 1e alleen een vlies scheur dus was maandverband genoeg, de 2e keer kwam ik aan met een zak vol doorweekte verbanden en pampers. Nu heb ik blijkbaar ook wel HEEEEL ERG VEEL vruchtwater als ik de rapportage van bevalling lees. Ik gebruikte een waterdichte molton, daarover gewoon hoeslaken. Badlaken naast je bed. En badlaken in de auto. Beneden heb ik laminaat, buiten de deur maakte ik me niet druk om, hoe groot is de kans dat dat zou gebeuren... En maandverband zou nog niet eens 't begin van de plons die ik bij de 2e had, opvangen. Ik bedoel, er gingen meerdere pampers doorheen voor een autoritje van 15 minuten.
Wij hebben ook een boxspring en ik heb 2 badstof handdoeken met daartussen dat plastic zeiltje uit het kraampakket gebruikt. Mijn vliezen braken om 02.00 uur 's nachts en werd er wakker van dus stond binnen no time naast het bed.Toch lag er al behoorlijk wat vruchtwater op het bed maar dit was mooi geabsobeerd door de handdoeken en verder tegengehouden door het zeiltje Mijn weeen begonnen meteen en ik ben uiteindelijk om 16.00 uur bevallen, heb de hele dag kraamverband gebruikt want als je eenmaal gebroken vliezen hebt blijft het vruchtwater komen Maar kraamverband houdt dat prima tegen hoor!!
Da's waar! Dan zal ze wel gedoucht hebben uiteindelijk... Hoe dan ook: lijkt mij wel handig; geen vieze kleding, geen vieze vloerbedekking...
Ja handig, dat wel, maar om daarvoor vanaf nu tot ik bevallen ben in mn nakie in de badkamer te bivakkeren
Ik weet zelf nog niet wat ik ga doen Ik weet aleen wel van een vriedin daar braken de vliezen toen ze op de bank zat Die konden dus mooi een nieuwe bank kopen om dat er zo veel vocht in was gaan zitten en maar bleef ruiken Had wel matje in bed maar verder niet Was ook wel 6 weken voor de uitgerekende datum Wil tegen die tijd matje op de bank en zeker iets op bed Maar hoe of wat weet ik nog niet
Ik heb er wel een zeiltje onder gelegd, nou ik heb het nog nooit zo heet gehad met -12 graden in november/december wat een ondingen zeg bah met het draaien zitten ze overal en nergens behalve onder je bips dus heb hem na een aar dagen weer eronder weg gehaald en mijn vliezen braken op de wc! Mar het gebeurt maar zo zelden dat de bevalling begint ,te het breken van de vliezen
Bij mij begon het met gebroken vliezen bij de eerste, ik voelde iets knappen en sprong op van de bank dus toen ging het goed. Liep toen wel overal met maandverband maar er kwam zoveel water uit toen, maandverband had niks uitgemaakt. Dus bij de 2e en ook nu doe ik wat ik wil en ga lekker overal heen. Dan moeten ze mss maar dweilen in de supermarkt ofzo Ik heb nu in bed wel een mateasbeschermer maar dat ligt voor geen meter en verschuift ook steeds.
Haha ik sta er niet echt bij stil eigenlijk. Op ons bed een waterdichte molton maar verder niets. Vorige bevalling begon met breken van de vliezen 's nachts in bed en kwam er toen achter toen ik nr de wc ging en zag dat mn pyjamabroek nat was. Bed was toen ook alleen beschermd met die waterdichte molton en is prima gegaan. Ik ga echt niet overal waar ik heenga slepen met matjes of handdoeken..
Ik had toevallig een kussen tussen mijn benen toen mijn water brak. Zo sliep ik al een paar weken en dat kwam goed uit! Het kussen ving alles op (en kon ik daarna uiteraard weggooien). Het bed is de viezigheid bespaard gebleven. Omdat mijn bevalling te vroeg begon had ik nog geen kraampakket in huis en dus ook geen kraammatrasje of kraamverband. Ik had nog wel een proefpakketje pampers. Ik heb toen een newbornluier in mijn broek gedaan, hahaha! Plastic zak op de autostoel hield de bekleding schoon gelukkig, maar eenmaal bij het ziekenhuis liep het vruchtwater al in mijn sokken...
Had wel het zeiltje op bed liggen maar stond er verder niet zo bij stil. Vliezen braken tijdens het avondeten, dacht eigenlijk dat ik in m'n broek plaste en ging naar boven voor een schone onderbroek maar het bleef druppelen...zijn je vliezen niet gebroken vroeg manlief, paar uur later was ik mama
Daarom heb ik dat ding ook met ducktape aan mn molton vastgeplakt. Deze kraakt trouwens een stuk minder dan die ik 2 jaar geleden had lijkt het wel.
Het is geen rare vraag hoor! Ik had wel zo'n plastic matrasbeschermer uit het kraampakket op mijn matras geplakt met ducktape rond de 30 weken. Wel een beetje warm, maar alles om mijn matrasje te beschermen. Mijn vliezen braken 's nachts in bed, voelde een harde (pijnloze) plop en ben toen heel snel naar de wc gelopen. Niks was nat geworden. Daarna wel maandverband in mijn onderbroek gedaan. De weken ervoor deed ik het volgende: Op verjaardagen gebruikte ik wel maandverband om geen banken of stoelen te verpesten. In de auto zat ik de laatste weken op een handdoek en op de bank zat ik weken op een fleecedekentje.
Bij mijn dochter was het om 17.30 uur plons net voordat ik aan tafel wilde gaan om te gaan eten. Ben blij dat ik nog stond hoefden we nu alleen te dweilen gelukkig.
Bij de eerste: Ik had een oud tafelzeil (zo'n pastic tafelkleed ) op m'n matras liggen en een hele grote badhanddoek. Ik was gewaarschuwd voor heel veel vruchtwater De avond voor de uitgerekende datum braken m'n vliezen ten ik in m'n bed wilde stappen. Rekening gehouden met ons nieuwe bed maar niet met onze nieuwe laminaatvloer ..... OEPS haha Bij de tweede braken m'n vliezen in het ziekenhuis terwijl ik de weeën stond weg te puffen. Ook hier weer een flinke waterval! Arme verpleegkundige die moest dweilen thuis ook weer een tafelzeil en badhanddoek op bed. Bij beide braken m'n vliezen nadat de weeën begonnen waren. In de auto had ik een plastic hoes die automonteurs altijd gebruiken als ze auto's repareren en keuren enz. Een week voor de bevallingsdatum van onze zoon gingen we wat proefritten maken omdat we een nieuwe auto moesten kopen. Wilde niet het risico lopen dat daar alles onderliep als het gebeurde Kwam een monteur mee aan toen hij me zag aankomen Missch kun je naar een garage gaan en het daar vragen? Ik mocht hem meenemen en heb hem bewaard voor m'n tweede zwangerschap. Voor de rest had ik altijd kraamverband in m'n tas (ook in m'n boodschappentas) en bij ons ga er op elke verdieping in huis een stapel oude handdoeken.