Ik ben goed op dreef vanavond Nu ben ik benieuwd in welke eeuw je zou willen kijken? Ik hou nogal van geschiedenis en zou dus best eens een dagje terug in de tijd willen. Uiteraard wel als rijke stinkerd, niet als arme sloeber En gewoon eens in het echt zien hoe dat nou toen was. De Romeinse tijd lijkt me wel wat om in het echt te bekijken. Of de tijd van Jezus. Of de tijd van de prachtige japonnen (wel zonder korset graag) En ik kan er nog wel wat bedenken wat ik zou willen zien als de tijdmachine bestond. En jullie?
O ik deel je fascinate voor de geschiedenis Ik zou ook in de Romeinse tijd willen kijken of oud Griekenland... En de tijd van de industriele revolutie ( 1780 a 1860 ) lijkt me ook wel wat. Evenals de jaren 20 van de vorige eeuw Vooral de Steampunk vind ik erg leuk dus...
Dinosaurus tijd, de tijd van cleopatra, de tijd van De Ottomanen en de tijd dat onze Profeet Mohamad (vzmh) nog leefde
De Romantiek eind 18e begin 19e eeuw Waarom? Vind de schilderijen uit die tijd gewoon fascinerend. Vind trouwens de crinoline welke halverwege 19de eeuw kwam ook supergaaf! Zou dat wel eens een keer onder een jurk hebben willen dragen. Of me als kind onder willen verstoppen bij moeders .
De oude Egyptenaren zou ik wel een kijkje bij willen nemen. Of de tijd van The Tudors enzo. Ben wel benieuwd of het er echt allemaal zo aan toe gaat als in de boeken enzo. En wel benieuwd naar de mooie paleizen en prachtige jurken.
Dan zou je, als je zo gek bent op de Romeinse tijd eens moeten gaan naar Duitsland, naar Perl-Borg, daar zit de Romeinse Villa Borg. Ze hebben daar een heel stadje nagebouwd zoals de romeinse tijd vroeger was, met werkend badhuis, toiletten op zijn Romeins en een romeinse Taverne, waar je het eten van vroeger kunt eten (niet echt lekker, maar toch wel een bijzondere ervaring) en je kunt romeins brood kopen bij de bakker, incl broodbakmix, zodat je dit ook thuis kunt bakken, echt heel erg leuk, je mag trouwens je rondwandeling doen in toga.....kijk maar op www.villa-borg.de
Ik zou ook heel graag willen kijken in Efese, toen er dus nog mensen woonden, nu heb ik het alleen bezichtigd als ruinestad.
16e eeuw, en dan voornamelijk de Tudor Dynasty. Henry VIII, Elizabeth I, Bloody Mary, Jane Grey. Fascinerend!
Hmmm.... Lastige vraag... Ik denk gewoon een tijdreis; van de dino's, via de prehistorie naar de Egyptenaren, Romeinen, langs Jezus en dan door naar de industriële revolutie. Met een tussenstop in de middeleeuwen.
Hé wat gek, hier had ik het vorige week nog over met mijn man en dacht dat ik totaal geschifte hersenspinsels had.. We keken toevallig de serie over de Borgia-familie toen ik het erover had. Dus in die tijd zou ik weleens mee willen kijken (maar niet lichamelijk aanwezig zijn want als ik het zo eens zag werd iedereen om de domste redenen afgeslacht haha) Ik zou weleens willen zien hoe het irl er aan toe ging bij de Egyptenaren, dan even fast-forward naar de Middeleeuwen en vervolgens jaren '50 tot '70 willen meemaken. Oh ja, ik wil ook nog wel 800 jaar terug in de tijd in mijn eigen stad. We hebben dit jaar 800 jaar stadsrechten en ik vind het echt interessant, vroeger was dit een belangrijke vestingstad met eigen haven en een ontzettend grote weekmarkt!
Ik zou wel willen kijken in: -Amerika eind 19e eeuw ("kleine huis op de prairie" tijd) -de jaren 60 en 70 in New York. -Rotterdam, voor de oorlog... om te kijken hoe het er toen uitzag. en ik zou graag Woodstock mee willen maken
Ja ik ook!de hele Grieks tijd, meer nog dan de Romeinse... En daarna straight door naar eind 60 begin 70 maar dan volwassen leeftijd!ik ben begin 70 geboren, leuke tijd