In welke eeuw zou jij wel eens willen kijken?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 14 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik ben goed op dreef vanavond :) Nu ben ik benieuwd in welke eeuw je zou willen kijken? Ik hou nogal van geschiedenis en zou dus best eens een dagje terug in de tijd willen. Uiteraard wel als rijke stinkerd, niet als arme sloeber :D En gewoon eens in het echt zien hoe dat nou toen was. De Romeinse tijd lijkt me wel wat om in het echt te bekijken. Of de tijd van Jezus. Of de tijd van de prachtige japonnen (wel zonder korset graag) En ik kan er nog wel wat bedenken wat ik zou willen zien als de tijdmachine bestond. En jullie?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    O ik deel je fascinate voor de geschiedenis

Ik zou ook in de Romeinse tijd willen kijken of oud Griekenland...

En de tijd van de industriele revolutie ( 1780 a 1860 ) lijkt me ook wel wat. Evenals de jaren 20 van de vorige eeuw
    Vooral de Steampunk vind ik erg leuk

dus... :D

3. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Dinosaurus tijd, de tijd van cleopatra, de tijd van De Ottomanen en de tijd dat onze Profeet Mohamad (vzmh) nog leefde :)

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    De middeleeuwen vind ik n fasinerende tijd!!!

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    De Romantiek eind 18e begin 19e eeuw :)
    Waarom? Vind de schilderijen uit die tijd gewoon fascinerend.

Vind trouwens de crinoline welke halverwege 19de eeuw kwam ook supergaaf! Zou dat wel eens een keer onder een jurk hebben willen dragen. Of me als kind onder willen verstoppen bij moeders :D.

6. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

De oude Egyptenaren zou ik wel een kijkje bij willen nemen.

Of de tijd van The Tudors enzo. Ben wel benieuwd of het er echt allemaal zo aan toe gaat als in de boeken enzo. En wel benieuwd naar de mooie paleizen en prachtige jurken.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Die ook inderdaad!

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dan zou je, als je zo gek bent op de Romeinse tijd eens moeten gaan naar Duitsland, naar Perl-Borg, daar zit de Romeinse Villa Borg. Ze hebben daar een heel stadje nagebouwd zoals de romeinse tijd vroeger was, met werkend badhuis, toiletten op zijn Romeins en een romeinse Taverne, waar je het eten van vroeger kunt eten (niet echt lekker, maar toch wel een bijzondere ervaring) en je kunt romeins brood kopen bij de bakker, incl broodbakmix, zodat je dit ook thuis kunt bakken, echt heel erg leuk, je mag trouwens je rondwandeling doen in toga.....kijk maar op www.villa-borg.de

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    De middeleeuwen en de jaren 20

10. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Pompei en Knossos ( toen alles daar nog levend was)...

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik zou ook heel graag willen kijken in Efese, toen er dus nog mensen woonden, nu heb ik het alleen bezichtigd als ruinestad.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

16e eeuw, en dan voornamelijk de Tudor Dynasty.
    Henry VIII, Elizabeth I, Bloody Mary, Jane Grey. Fascinerend!

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    In de Gouden Eeuw
    In het Victoriaanse tijdperk
    In het Chicago van begin jaren 30

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    in de tijd van egypte en de farao's!

15. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hmmm.... Lastige vraag... Ik denk gewoon een tijdreis; van de dino's, via de prehistorie naar de Egyptenaren, Romeinen, langs Jezus en dan door naar de industriële revolutie. Met een tussenstop in de middeleeuwen.

16. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

18e / 19e eeuw! En dan hier gewoon in mijn woonplaats hihi

17. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Ik ook!!

Maar dan wel mét korsetten enzo hoor, kan ze goed gebruiken ;);)

18. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hé wat gek, hier had ik het vorige week nog over met mijn man en dacht dat ik totaal geschifte hersenspinsels had..
    We keken toevallig de serie over de Borgia-familie toen ik het erover had. Dus in die tijd zou ik weleens mee willen kijken (maar niet lichamelijk aanwezig zijn want als ik het zo eens zag werd iedereen om de domste redenen afgeslacht haha)

Ik zou weleens willen zien hoe het irl er aan toe ging bij de Egyptenaren, dan even fast-forward naar de Middeleeuwen en vervolgens jaren '50 tot '70 willen meemaken.
    Oh ja, ik wil ook nog wel 800 jaar terug in de tijd in mijn eigen stad. We hebben dit jaar 800 jaar stadsrechten en ik vind het echt interessant, vroeger was dit een belangrijke vestingstad met eigen haven en een ontzettend grote weekmarkt!

19. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik zou wel willen kijken in:
    -Amerika eind 19e eeuw ("kleine huis op de prairie" tijd)
    -de jaren 60 en 70 in New York.
    -Rotterdam, voor de oorlog... om te kijken hoe het er toen uitzag.
    en ik zou graag Woodstock mee willen maken

20. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ja ik ook!de hele Grieks tijd, meer nog dan de Romeinse...

En daarna straight door naar eind 60 begin 70 maar dan volwassen leeftijd!ik ben begin 70 geboren, leuke tijd :D

Deel Deze Pagina