Wanneer op zoek naar kinderdagverblijf?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stella80, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Dag dames,

Ik ben nu 12 weken zwanger. Het koste mij wat moeite om erin te geloven, maar na een goede echo gisteren begint het ineens toch heel echt te worden :D

Ik ben een beetje de eerste in mijn vriendengroep en familie die in verwachting is dus ik weet niet zo goed wat ik nu allemaal moet regelen voor het kinderdagverblijf.

Ik woon in Haarlem. Iemand enig idee wanneer ik op zoek moet gaan naar een KDV? Je hoort vaak verhalen van flinke wachtlijsten... En hoe gaat het uitzoeken in zijn werk? Ga je ze allemaal langs? Schrijf je je bij meerdere in en hoop je dat er bij de 'beste' plek komt, of schrijf je je juist bij maar 1 kdv in?

Ben heel benieuwd. Na mijn verlof zullen wij zo'n 3 dagen opvang per week nodig hebben.

Dank jullie avast!

2. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hier in ons dorp is er maar 1 organisatie die wel 5 vestingen heeft. Ik heb me toen bij onze eerste bij 8 wkn zwangerschap al ingeschreven en had geen keus. Er waren toen nog wachtlijsten dus mocht al blij zijn dat er voor 2 dgn een plekje was.
    Nu bij de 2 e ben ik zelf werkzaam bij een vd kdv's. Weet dus precies waar ik ons kindje graag wil hebben en waar niet. De wachtlijsten zijn tegenwoordig overal minimaal. Bij ons zijn de drukst bezette dgn ma, di en do. Woe en vr is vrijwel overal plaats zat. Weet niet welke dgn je wilt? Ik zou iig snel eens op internet kijken welke kdv je aanspreken en daar een afspraak maken. En daarna zsm een plekje reserveren.
    Dingen waar je je in kunt gaan verdiepen zijn:
    Wil ik een vertikale groep (0-4) waar 12 kindjes zitten of een babygroep (0-2) met 9 baby's en daarna peutergroep (2-4) met 14 kindjes.
    Wat zijn de openingstijden?
    Wat zit bij de prijs inbegrepen? Luiers evt flesvoeding etc.
    Wat is hun pedagogisch beleid?
    In ieder geval succes met je zoektocht;)

3. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Met 6 weken zwangerschap hebben wij ons ingeschreven er waren toen nog maar twee dagen voor volgend jaar vrij.

4. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Uhm wachtlijsten minimaal?? Niet overal hoor wat ik werk hebben we en behoorlijke lijst. ga lekker bij meerdere kijken en schrijf je bij meerdere in.
    ik zou het wel snel gaan doen.

5. Lynn1302

Lynn1302 Actief lid

28 dec 2011
    267
    1
    16
    ik lees mee! kom ook uit haarlem en wil ook 3 dagen gaan werken! :)

6. Veer85

Veer85 Actief lid

15 feb 2012
    124
    0
    0
    Ik heb bij beide met 7 weken een aanmelding gedaan en had veel geluk dat ik er voor 1,5 dag tussen kwam. Ik zou het zsm doen.

7. tulip

tulip Niet meer actief

De wachtlijsten zijn bijna overal weg, kdv's zijn blij met elke nieuwe aanmelding. Maar het kan geen kwaad alvast eens op een,paar te gaan kijken en een indruk op te doen.

8. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Wij hebben de kleine ingeschreven toen ik 3 maanden zwanger was. Van het KDV hoorde wij dat wij aan de late kant waren!

Dat kan ook wel kloppen, want de dagen waarop wij opvang nodig hadden zaten al vol.

Maar misschien verschilt dit per stad/regio/provincie???

9. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik zou je zsm inschrijven bij verschillend kdv noem het risico sprijding ;) Zoek wel uit welke je voorkeur heeft, zo kun je de andere als back-up gebruiken en indien bij jou favo kdv een plekje vrij komt kun je de andere afmelden.
    Waar ik ook op zou letten als ik jou was zijn de dagen waarop je wilt gaan werken, maandag, dinsdag en donderdag zijn de drukste dagen op een kdv.
    Wij zelf zijn voor gastouderopvang gegaan omdat we daar veel positieve verhalen over hebben gehoord, misschien ook een optie.
    En vooral doen wat goed voelt ;)

10. kajah

kajah Actief lid

5 okt 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Hoi meid,
    ik woon ook in Haarlem!
    Ik zou me nu al inschrijven als ik jou was,
    hier hebben ze hele lange wachtlijsten.
    Ik heb me bij 3 KDV ingeschreven, er heeft maar 1 gereageerd
    de andere 2 laten het me rond de bevalling weten,
    daar ga ik dus niet op wachten.
    Ik weet dus wel 1 in Haarlem Noord die nog plek heeft.

11. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Wow, ik ben dus al schromelijk laat :$! Ik weet wat mij te doen staat deze week!

@Lynn leuk dat jij ook in Haarlem woont! Ik hoorde dat Kindergarden goed is maar heel erg aan de prijs en wsl geen plek. Ik ga iig op bij Op Stoom aan de Bakenessergracht kijken. Lekker dichtbij ons huis :D

12. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wij gingen de kids inschrijven op het kdv toen ik 3 maanden zwanger was, toen ik na mijn verlof weer moest werken, was er gelukkig plek op de gewenste dag:D

Maar ik denk dat het per plaats/gemeente verschillend is hoor, en nu met de crisis hebben een hoop mensen hun kind van het kdv gehaald, dus het kan op dit moment misschien wel mee vallen met de wachtlijsten.

Anders gewoon even een kdv bellen en het vragen.

Deel Deze Pagina