Naief

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yaya1, 6 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yaya1

Yaya1 Lid

17 jul 2007
    94
    0
    0
    Hoi ik wil graag even mijn verhaal kwijt en jullie mening weten.

Gisteren heb ik toch wel een klap in mijn gezicht gekregen. Ik ben nu net 34 en we zijn nu sinds een paar maanden (6) bezig. Niemand weet er echt van, maar ik denk dat iedereen het wel vermoed. Begint mijn moeder gisteren ineens uit zichzelf te vertellen dat ze heel moeilijk zwanger is geworden. Mijn oudere broer en ik schelen nl 5 jaar. Mijn ouders hebben 3 jaar gedokterd nadat ze erchter kwamen dat ze verstopte eierstokken had. Echt veel details heeft ze niet gegeven. Wat ben ik toch ontzettend naief dat ik daar niet eerder over nagedacht heb! Wat onztettend stom van me?! Waarom heeft mijn moeder het me niet eerder verteld ? Ik maak me nu ontzettend druk. Vinden jullie dat terecht? Mijn man wil me wel troosten, maar dat lukt niet echt. En dan ben ik vandaag ook nog jarig! Daar heb ik nu echt zin in... (dus niet)

Het is een heel verhaal geworden.
    bedankt voor het "luisteren"

2. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je je daar ff klote door voelt... enig idee of het erfelijk kan zijn?
    Een troost misschien, mijn moeder is voor mijn zusje en mij zo'n 18 jaar ( :) ) bezig geweest, wij schelen 9 jaar en ik was in ronde 1 zwanger... dus het kan wel heel anders gaan! Heel veel succes!

3. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Hee.. snap dat dat even naar aankwam..

Maar hoeft vlgs mij niets te betekenen.

Als je er niet gerust op bent even navragen bij de huisarts.

Liefs, Paula

4. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Mijn moeder heeft ook een verstopte eilleider gehad. Mijn zus en ik schlen dan ook 4 jaar. Op het moment dat ze ontdekte dat haar eileider verstop was, hebben ze deze doorgespoten met een soort vloeistof. Voel je niets van en je bent er direct vanaf! Dus stelt het niet zo veel voor. Je moet het alleen weten dat je een verstopte eileider hbt.

Btw; Proficiat met je verjardag, probeer er toch maar lekker van te genieten!

Liefs Nikkie

5. Yaya1

Yaya1 Lid

17 jul 2007
    94
    0
    0
    dankjewel voor jullie reakties.
    Vind mezelf wet ontzettend stom dat ik er niet eerder over nagedacht hebt, en nu snap ik al helemaal niet meer waarom we zo lang gewacht hebben met "proberen
    ik ga er proberen er het beste van te maken vandaag"

6. Jannegie

Jannegie Fanatiek lid

14 apr 2007
    2.702
    0
    0
    commercieel
    Mecklenburg-Vorpommern, Duitsland
    Gefeliciteerd met je verjaardag....

Ik snap je dip wel hoor! Maar ik geloof dat Nikkie haar antwoord aardig klopt.

Loop je eigenlijk al bij de gyn? Ik weet dat Mieke (die veel actief is op topic: net gestopt met de pil) door haar leeftijd direct naar de huisarts en de gyn is gegaan en die wordt nu direct helemaal onderzocht en haar man ook. Dat scheelt namelijk een hoop tijd. Er hoeft maar een kleinigheidje te wezen en je bent een jaar verder.

Misschien kun je haar een PBtje sturen.

Succes!

7. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik kan me voorstellen dat je wel even schrok. Maar dat jou moeder dit had, wil niet zeggen dat bij jou dit ook het geval is. Zolang ben je immers nog niet bezig.
    Mijn moeder was juist heel snel al zwanger, terwijl ik er nu al ruim een jaar over doe en nog geen spoortje van een zwangerschap te bespeuren is.
    Ik zou eerst maar eens lekker gaan genieten van je verjaardag, het heeft weinig zin om je nu al zorgen te maken. Als je over een half jaar nog niet zwanger bent kun je alsnog verder kijken.
    Iig heel veel succes er mee en ik hoop dat je toch snel zwanger bent!

groetjes Hartje1

8. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Ik begrijp dat het schrikken is, maar is het ook erfelijk dan?
    Want mijn moeder was binnen een poep en een scheet zwanger en kijk naar mij, zit ondertussen in ronde 9, dus weet niet of het echt allemaal iets zegt.

Sterkte ermee!

9. Yaya1

Yaya1 Lid

17 jul 2007
    94
    0
    0
    Nee, ik loop nog niet bij de gyn. Mijn huisarts zei dat we het een half jaartje konden proberen en dan terug konden komen . Dus binnenkort ga ik een afspraak maken. Ik zou zo'n check up wel fijn vinden.

10. afrika

afrika Lid

22 mei 2007
    84
    0
    0
    zou ik ook doen, weet je waar je aan toe bent.
    dan weet je welke stappen je evt kunt ondernemen.

he, doe verder rustig aan :) gefeliciteerd met je verjaardag, en laat dit geen roet in het eten gooien. geen 2 vrouwen zijn hetzelfde, ook familie niet.

11. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hoe snel je zwanger zal zijn heeft niks met hoe snel je moeder zwanger was te maken.
    mijn moeder was van mij in 1x zwanger en van me zusje dwars door de pil heen , zelf hebben wij er 18 maanden over gedaan om zwanger te raken.

12. Milla

Milla Niet meer actief

Hier ben ik het niet mee eens, sommige aandoeningen (weet niet of verstopte eileider daarbij hoort) kunnen erfelijk zijn.

13. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Dat kan ja, maar niet alles is erfelijk ;)

14. Yaya1

Yaya1 Lid

17 jul 2007
    94
    0
    0
    Nou, uiteindelijk heb ik gisteren toch nog een goede dag gehad! Het was een leuk feestje, ben nu nog aan het opruimen! Ook vreemd is mijn eigen gevoel erin, ben nu al weer een stuk optimistischer. Raar dat je een dag later er al weer zo anders over kunt denken! We gaan er vol goede moed tegenaan, en een afspraakje bij de huisarts zit in de planning!

Deel Deze Pagina