Ik zou het onder de douche doen dan hou je het ook allemaal goed schoon daar en geneest het sneller.. Ikzelf heb 3 weken met een catheter gelopen dus ik ja ik had dat probleem niet maar stond ook heel vaak onder de douche om het goed schoon te houden.. Gr
ik had een spoelflesje uit het ziekenhuis mee, gewoon op de wc spoelen. na mijn ks was ik al blij als ik mijn haren gespoelt had, nog niet eens gewassen, dus spoelen in de douche was er niet bij voor mij, kon niet eens bij de douchekop, was te ver strekken
ik gebruik nog steeds een spa flesje. En het bevalt goed! Heb ook die maatkannen geprobeerd van MvM maar das niks, de hele vloer nat.
Eerste paar dagen onder de douche. Daarna met een bidon op de wc. Ik vind zelf koud water juist wel prettig. Is ook goed voor de doorbloeding en daarmee afvoer van alle afvalstoffen.
Ik had gewoon een normale beker naast het toilet staan, eerst met lauw water, een paar dagen later met koud. Er gaan dan wel heel wat rollen wc papier doorheen om alles droog te deppen
hier altijd onder de douche... ideaal maar ik kon ook niet zitten sterker nog ik mocht geen eens zitten dus kon alleen onder de douoche alleen voor de grote boodschap op de wc en dn zelfs hangend...
Hechtingen gehad, en ik ging standaard onder de douche... soms wel 8 keer perdag..! op een gegeven moment, moest ik zo nodig dat ik wel MOEST op een gewone WC... Toen dat niet meer pijn deed,, ging ik over op de gewonen WC
Hier ook een litermaat, ook wel met koud water, vond de verkoeling wel lekker.. geen last van pijn er door in elk geval.
Lekker onder de douche ,beetje lauw water . dit verzacht en je voelt je lekker schoon daarna . Ik heb weinig last gehad van de hechtingen met plassen .Wel met zitten omdat dan dat verband erop drukt .
ik ging ook de eerste paar dagen onder de douche en daarna met een maatkan meespoelen.. heb eigenlijk nooit geknoeit....
Ik spoelde de eerste dagen niet echt, maar ik had een krukje..op dat krukje zette ik die po/ ondersteek..die vulde ik tot de rand met warm water en vervolgens ging ik daar boven hangen en zakte heeel voorzichtig met mn kruis in dat water...dan pas durfde ik met de douchekop wat water erop te 'sproeien'en voorzichtig te plassen.. Dit is dagenlang de enige manier voor me gweest om te plassen, maar owwww wat gaf dat warme water veel verlichting. En een sproeier er zó tegenaan zonder die waterlaag die de druk tegen hield zou ik niet kunnen hebben verdragen. Ik zal t een volgende keer weer zo doen succes by the way
In het ziekenhuis gebruikte we gewone kannen zeg maar voor te spoelen. Hier wordt je ongeveer 3x/dag gespoeld in het ziekenhuis, en we hebben ook een speciaal waterkraantje in het wc waarmee je jezelf kan spoelen op toilet.
Hihi die kan van moeders voor moeders had ik ook in het begin gebruikt. Spoelde voornamelijk voor mn hechtingen, anders prikte het. Daarna deppen inderdaad. Later gebruikte ik die spa blauw flesjes. Wel met lauw water.
ook te koop bij thuiszorg winkels! zit een rietje aan die je onder je piep houd en dan knijp je in de fles en speol je de boel netjes schoon! moet zeggen dat ik me er erg fris bij voelde!